Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Manual] Montaż czujnika poziomu płynu w spr


Rekomendowane odpowiedzi

No i zamontowałem. Wszystko działa pięknie ładnie. Większośc rzeczy w ph1 nalezy robić tak jak napisał Meganecoupe, ale wg. mnie nie wszystko.

Po pierwsze nie potrzeba zdejmować błotnika, całość bez kłopotu wychodzi dołem po zdjęciu plastikowego nadkola.

Po drugie w ph1 w przypadku montazu czujnika od Nexii trzeba go skrócić, gdyż bez skracania dotyka błotnika i przez to pływak wewnątrz zbiornika przylega do ścianki i się blokuje.

Taka długość jest wsam raz. :)

s5000275.th.jpg

 

Podłaczenie wygląda tak jak w ph2 czyli jeden kabel do masy a drugi do zegarów. Niestety zapomniałem zrobić zdjęcie pinu w który się wpinamy. :-(

Ale jest to pin w brązowej kostce bodajże 4 od góry.

A oto efekt mojej pracy :)

s5000274.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

macv6, ;)

Ja wyjmowałem przez błotnik bo musiałem i tak go regulować.

Dziwię się trochę że musiałeś skracać ten czujnik bo te zbiorniczki są chyba identyczne, ale to wszystko zależy w którym miejscu go zamocujemy. Odcinek czujnika, który masz obklejony szarą taśma można spokojnie obciąć uważając na kable i zabezpieczyć przed wodą i wtedy już można rzeźbić jak się chce.

Informacja dla posiadaczy Megane I phI:

Do licznika wpinacie się w 7 pin w brązowej kostce i musi działać.

W razie pytań, jest już nas dwóch dumnych posiadaczy tego czujnika, więc łatwiej będzie pomóc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie do macv6, czy w twojej megance tez swieci se "SERV" wraz z ta ikonka ze spryskiwaczy??

a tak pozatym to nie ma jakis orginalnych Renaultowskich czujnikow?? moze te nie powodowaly by zapalania sie obu kontrolek naraz:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam

mam pytanie do macv6, czy w twojej megance tez swieci se "SERV" wraz z ta ikonka ze spryskiwaczy??

a tak pozatym to nie ma jakis orginalnych Renaultowskich czujnikow?? moze te nie powodowaly by zapalania sie obu kontrolek naraz:?:

są oryginalne czujniki i co najlepsze to opel oraz vw maja takie same tzn taka sama zasada działania i budowa ich jest :mrgreen:

Co do kontrolki spryskiwacza i SERV to pali ona się tylko na licznikach z phII, SERV oznacza ze masz ubytek i musisz to jak najszybciej naprawić :P

pozdrooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Czy w Megane I ph II w którejś z wersji wyposażenia czujnik poziomu płynu był montowany seryjnie?

 

Mam wersję Air i myślałem, że ten bajer jest bo tak było napisane w instrukcji, już chciałem coś naprawiać bo nie działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Pawel, tak, w wersji skandynawskiej gdzie masz oddzielny zbiornik na płyn do reflektorów. W dziale "zakup megane I" dzisiaj się pojawiła taka niebieska meganka i ma fabryczne spryskiwacze przednich lamp i zbiorniczek przed kierowcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

meganecoupe02, mam problem o którym pisałeś w pierwszym poście tego tematu a mianowicie kontrolka SERV i kontrolka płynu spryskiwaczy.

Tylko sprawa jest taka, że nie montowałem czujnika poziomu płynu i nic ostatnio nie grzebałem w instalacji elektrycznej auta.

Wczoraj, przy normalniej jeździe zapaliła się kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy a niecałe pół godziny później kontrolka SERV.

Tylko, że SERV nie świeci pełną mocą jak przy przekręcaniu kluczyka na cewkę a ledwo co się żarzy.

Zauważyłem, że nieraz SERV gaśnie całkowicie a kontrolka spryskiwaczy słabnie.

Ale po chwili postoju obie znowu świecą.

Brałem pod uwagę kilka możliwości:

1.Coś się zalało - zwarcie.

2. Coś się przetarło - zwarcie.

3. Brak gdzieś masy.

 

Co zrobiłem:

- sprawdziłem bezpieczniki w kabinie,

- bezpieczniki/przekaźniki w komorze silnika zarówno przy akumulatorze w podszybiu jak i przy lewej lampie (styki przeczyszczone papierem ściernym),

-wyciągnąłem licznik ale nic ciekawego nie zauważyłem,

-rozebrałem cały panel środkowy (kontrolka poziomu płynu zaświeciła się przy max. grzaniu na nogi),

- sprawdziłem pompkę spryskiwaczy (na odłączonej dalej świeci),

-oglądnąłem całą komorę silnika pod względem przetarć wiązek kabli,

-sprawdziłem czy masy są dokręcone gdzie się tylko dało,

-rozpinałem i łączyłem kilka razy wszelkie możliwe wtyczki.

 

Dodatkowo zauważyłem, że nie świeci się kontrolka nie zamkniętych drzwi pasażera.

Wcześniej się świeciła.

Odłączyłem krańcówkę i powinna zaświecić ale nie.

Od strony kierowcy kontrolka działa.

 

Ogólnie wszystko z autem jest OK.

 

Ale szału już dostaję przez te kontrolki SERV i spryskiwaczy.

 

Co może być nie tak, co jeszcze sprawdzić?

 

 

Lokalizujemy 13 pin
SERV niestety też się zapala razem w kontrolką

Sprawdzę jeszcze raz licznik bo 13 pin daje do myślenia...

 

 

Mam też wrażenie, że przy włączonym ogrzewaniu śmierdzi palącą się elektryką ale nikt z pasażerów nie potwierdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filo, z tego co napisałeś to rzeczywiście gdzieś musi być zwarcie z masą, bo masa steruje diodami w liczniku. Niewykluczone, że licznik daje ciała na mrozie, u mnie zapala się zawsze serv i kontrolka, nigdy się nie zaświeciła sama kontrolka poziomu płynu. Jak masz możliwość to wstaw auto do garażu (to już moja teoria) - może po prostu mróz zrobił swoje. Trudno, żeby się zapalała kontrolka, jak nie masz instalacji do czujnika. Sprawdź też wtyczkę do licznika, może tam się pojawia wilgoć? Trudno powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto garażowane.

Dzisiaj rano zrobiłem 20 km i wyjeżdżając z domu świeciły się SERV i spryski.

Po powrocie SERV zgasło a spryski były ledwo zauważalne.

Jazda na ogrzewaniu.

Zaraz zobaczę jak to wygląda bo po jeździe kontrolki prawie gasły ale wystarczyła godzina postoju i znowu świeciły.

 

Sprawdziłem i SERV się nie świeci a kontrolka od spryskiwaczy jeszcze blado daje znać o sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gdzieś wilgoć się dostaje, jak auto się ogrzeje to przestaje. Akumulator masz w podszybiu czy pod maską? Przez podszybie przechodzi wiązka przewodów do kabiny i tam często śnieg zalega (przynajmniej u mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak chyba nie ma reguły z tymi kontrolkami. Też myślałem, że po zagrzaniu problem zanika.

Odpalam, świecą obie, po przejechaniu 15 km, SERV gaśnie a spryski blade, zabieram pasażera, bez gaszenia silnika a tu kontrolki odżyły.

Akumulator mam w podszybiu ale wczoraj wytargałem wszystko co tam było czyszcząc dokładnie każdy bezpiecznik.

Miejsce, gdzie kable wchodzą do kabiny uszczelniałem kiedyś bo prowadziłem zasilanie do wzmacniacza. Pozatym jest tam w miarę sucho, tylko trochę pozostałości po spływającej wodzie ale puszka i kable nie były mokre.

Jutro dobiorę się jeszcze raz do licznika tropem 13 pinu.

 

A powiedz mi, czy powinna się zapalać kontrolka otwartych drzwi po otwarciu drzwi pasażera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi, czy powinna się zapalać kontrolka otwartych drzwi po otwarciu drzwi pasażera?

Tak.

Trudno wyczuć co się dzieje, nie mam pomysłu, może ktoś coś doradzi. Ja bym szukał właśnie przy liczniku. Liczniki masz Sagem czy Jaeger? Może tu jest różnica? Ja mam Sagema i kontrolka zawsze świeci z servisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik Sagem.

Sprawdzę, czy jest coś podłączone pod ten 13 pin czy jest wolny.

W instrukcji obsługi wyczytałem, że jest to kontrolka od minimalnego poziomu płynu spryskiwaczy reflektorów a nie szyb-więc czy były montowane osobne zbiorniki czy wszystko szło na jednym?

Znalazłem też gdzieś info, że świecenie tej kontrolki powodowała wolna wtyczka, która się zasyfiła ale w lewym nadkolu-rozbiorę i zobaczę.

 

A kontrolka od drzwi pasażera się nie zaświecała bo w krańcówce połamała się blaszka pod sprężynką więc krańcówka nie ma nic wspólnego z kontrolkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy były montowane osobne zbiorniki czy wszystko szło na jednym?

Był osobny zbiornik pod lewym błotnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!