Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Manual] Montaż czujnika poziomu płynu w spr


Rekomendowane odpowiedzi

No i zamontowałem. Wszystko działa pięknie ładnie. Większośc rzeczy w ph1 nalezy robić tak jak napisał Meganecoupe, ale wg. mnie nie wszystko.

Po pierwsze nie potrzeba zdejmować błotnika, całość bez kłopotu wychodzi dołem po zdjęciu plastikowego nadkola.

Po drugie w ph1 w przypadku montazu czujnika od Nexii trzeba go skrócić, gdyż bez skracania dotyka błotnika i przez to pływak wewnątrz zbiornika przylega do ścianki i się blokuje.

Taka długość jest wsam raz. :)

s5000275.th.jpg

 

Podłaczenie wygląda tak jak w ph2 czyli jeden kabel do masy a drugi do zegarów. Niestety zapomniałem zrobić zdjęcie pinu w który się wpinamy. :-(

Ale jest to pin w brązowej kostce bodajże 4 od góry.

A oto efekt mojej pracy :)

s5000274.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

macv6, ;)

Ja wyjmowałem przez błotnik bo musiałem i tak go regulować.

Dziwię się trochę że musiałeś skracać ten czujnik bo te zbiorniczki są chyba identyczne, ale to wszystko zależy w którym miejscu go zamocujemy. Odcinek czujnika, który masz obklejony szarą taśma można spokojnie obciąć uważając na kable i zabezpieczyć przed wodą i wtedy już można rzeźbić jak się chce.

Informacja dla posiadaczy Megane I phI:

Do licznika wpinacie się w 7 pin w brązowej kostce i musi działać.

W razie pytań, jest już nas dwóch dumnych posiadaczy tego czujnika, więc łatwiej będzie pomóc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam pytanie do macv6, czy w twojej megance tez swieci se "SERV" wraz z ta ikonka ze spryskiwaczy??

a tak pozatym to nie ma jakis orginalnych Renaultowskich czujnikow?? moze te nie powodowaly by zapalania sie obu kontrolek naraz:?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam

mam pytanie do macv6, czy w twojej megance tez swieci se "SERV" wraz z ta ikonka ze spryskiwaczy??

a tak pozatym to nie ma jakis orginalnych Renaultowskich czujnikow?? moze te nie powodowaly by zapalania sie obu kontrolek naraz:?:

są oryginalne czujniki i co najlepsze to opel oraz vw maja takie same tzn taka sama zasada działania i budowa ich jest :mrgreen:

Co do kontrolki spryskiwacza i SERV to pali ona się tylko na licznikach z phII, SERV oznacza ze masz ubytek i musisz to jak najszybciej naprawić :P

pozdrooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Czy w Megane I ph II w którejś z wersji wyposażenia czujnik poziomu płynu był montowany seryjnie?

 

Mam wersję Air i myślałem, że ten bajer jest bo tak było napisane w instrukcji, już chciałem coś naprawiać bo nie działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Pawel, tak, w wersji skandynawskiej gdzie masz oddzielny zbiornik na płyn do reflektorów. W dziale "zakup megane I" dzisiaj się pojawiła taka niebieska meganka i ma fabryczne spryskiwacze przednich lamp i zbiorniczek przed kierowcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

meganecoupe02, mam problem o którym pisałeś w pierwszym poście tego tematu a mianowicie kontrolka SERV i kontrolka płynu spryskiwaczy.

Tylko sprawa jest taka, że nie montowałem czujnika poziomu płynu i nic ostatnio nie grzebałem w instalacji elektrycznej auta.

Wczoraj, przy normalniej jeździe zapaliła się kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy a niecałe pół godziny później kontrolka SERV.

Tylko, że SERV nie świeci pełną mocą jak przy przekręcaniu kluczyka na cewkę a ledwo co się żarzy.

Zauważyłem, że nieraz SERV gaśnie całkowicie a kontrolka spryskiwaczy słabnie.

Ale po chwili postoju obie znowu świecą.

Brałem pod uwagę kilka możliwości:

1.Coś się zalało - zwarcie.

2. Coś się przetarło - zwarcie.

3. Brak gdzieś masy.

 

Co zrobiłem:

- sprawdziłem bezpieczniki w kabinie,

- bezpieczniki/przekaźniki w komorze silnika zarówno przy akumulatorze w podszybiu jak i przy lewej lampie (styki przeczyszczone papierem ściernym),

-wyciągnąłem licznik ale nic ciekawego nie zauważyłem,

-rozebrałem cały panel środkowy (kontrolka poziomu płynu zaświeciła się przy max. grzaniu na nogi),

- sprawdziłem pompkę spryskiwaczy (na odłączonej dalej świeci),

-oglądnąłem całą komorę silnika pod względem przetarć wiązek kabli,

-sprawdziłem czy masy są dokręcone gdzie się tylko dało,

-rozpinałem i łączyłem kilka razy wszelkie możliwe wtyczki.

 

Dodatkowo zauważyłem, że nie świeci się kontrolka nie zamkniętych drzwi pasażera.

Wcześniej się świeciła.

Odłączyłem krańcówkę i powinna zaświecić ale nie.

Od strony kierowcy kontrolka działa.

 

Ogólnie wszystko z autem jest OK.

 

Ale szału już dostaję przez te kontrolki SERV i spryskiwaczy.

 

Co może być nie tak, co jeszcze sprawdzić?

 

 

Lokalizujemy 13 pin
SERV niestety też się zapala razem w kontrolką

Sprawdzę jeszcze raz licznik bo 13 pin daje do myślenia...

 

 

Mam też wrażenie, że przy włączonym ogrzewaniu śmierdzi palącą się elektryką ale nikt z pasażerów nie potwierdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filo, z tego co napisałeś to rzeczywiście gdzieś musi być zwarcie z masą, bo masa steruje diodami w liczniku. Niewykluczone, że licznik daje ciała na mrozie, u mnie zapala się zawsze serv i kontrolka, nigdy się nie zaświeciła sama kontrolka poziomu płynu. Jak masz możliwość to wstaw auto do garażu (to już moja teoria) - może po prostu mróz zrobił swoje. Trudno, żeby się zapalała kontrolka, jak nie masz instalacji do czujnika. Sprawdź też wtyczkę do licznika, może tam się pojawia wilgoć? Trudno powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto garażowane.

Dzisiaj rano zrobiłem 20 km i wyjeżdżając z domu świeciły się SERV i spryski.

Po powrocie SERV zgasło a spryski były ledwo zauważalne.

Jazda na ogrzewaniu.

Zaraz zobaczę jak to wygląda bo po jeździe kontrolki prawie gasły ale wystarczyła godzina postoju i znowu świeciły.

 

Sprawdziłem i SERV się nie świeci a kontrolka od spryskiwaczy jeszcze blado daje znać o sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gdzieś wilgoć się dostaje, jak auto się ogrzeje to przestaje. Akumulator masz w podszybiu czy pod maską? Przez podszybie przechodzi wiązka przewodów do kabiny i tam często śnieg zalega (przynajmniej u mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak chyba nie ma reguły z tymi kontrolkami. Też myślałem, że po zagrzaniu problem zanika.

Odpalam, świecą obie, po przejechaniu 15 km, SERV gaśnie a spryski blade, zabieram pasażera, bez gaszenia silnika a tu kontrolki odżyły.

Akumulator mam w podszybiu ale wczoraj wytargałem wszystko co tam było czyszcząc dokładnie każdy bezpiecznik.

Miejsce, gdzie kable wchodzą do kabiny uszczelniałem kiedyś bo prowadziłem zasilanie do wzmacniacza. Pozatym jest tam w miarę sucho, tylko trochę pozostałości po spływającej wodzie ale puszka i kable nie były mokre.

Jutro dobiorę się jeszcze raz do licznika tropem 13 pinu.

 

A powiedz mi, czy powinna się zapalać kontrolka otwartych drzwi po otwarciu drzwi pasażera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi, czy powinna się zapalać kontrolka otwartych drzwi po otwarciu drzwi pasażera?

Tak.

Trudno wyczuć co się dzieje, nie mam pomysłu, może ktoś coś doradzi. Ja bym szukał właśnie przy liczniku. Liczniki masz Sagem czy Jaeger? Może tu jest różnica? Ja mam Sagema i kontrolka zawsze świeci z servisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik Sagem.

Sprawdzę, czy jest coś podłączone pod ten 13 pin czy jest wolny.

W instrukcji obsługi wyczytałem, że jest to kontrolka od minimalnego poziomu płynu spryskiwaczy reflektorów a nie szyb-więc czy były montowane osobne zbiorniki czy wszystko szło na jednym?

Znalazłem też gdzieś info, że świecenie tej kontrolki powodowała wolna wtyczka, która się zasyfiła ale w lewym nadkolu-rozbiorę i zobaczę.

 

A kontrolka od drzwi pasażera się nie zaświecała bo w krańcówce połamała się blaszka pod sprężynką więc krańcówka nie ma nic wspólnego z kontrolkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy były montowane osobne zbiorniki czy wszystko szło na jednym?

Był osobny zbiornik pod lewym błotnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!