Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak jeżdzić dieslem 1.5 105 z 6 biegową skr


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wyszystkich :)

Kupiłem megankę II 2007 r z silnikiem 1.5 105 6 biegowy, proszę o poradę przy jakich

prędkościach lub obrotach powinno się zmieniać biegi by silnik i turbina miały jak najlepszą

żywotność oraz najmniejsze spalanie. Według mnie i mojego słuchu moim zdaniem silnik

najlepiej pracuje gdy biegi zmienia się przy 2000-2200 obrotów, przy mniejszych obrotach

mam odczucie że silnik się męczy, nie wiem czy dobrze sądzę bo dotychczas jeździłem

samochodami z silnikiem benzynowym a nie dieslem. Pozdrowionka dla wszystkich. Miłego dnia :) Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje zakupu - przy okazji pochwal się autkiem w odpowiednim dziale :)

Najlepiej jeździ się między 1,8k-3k obrotów, a wynika to z przebiegu momentu obrotowego - masz tu wykres:

15dci105.jpg

Najważniejsze - na zimnym silniku nie przekraczać 2k obrotów.

Na forum masz ciekawy temat do poczytania: < zobacz poradnik >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie kataryniarz zamknął temat w idealnej pigułce - nic dodać, nic ująć.

Z mojej strony pozwolę sobie tylko go poprzeć i podpisać się pod tym co wymienił i dodatkowo podkreślić konieczność rozgrzania silnika (spokojną jazdą) przed wejściem na obroty pow. 2k, jak również wystudzenia (min. kilkanaście sekund na jałowym) przed zgaszeniem po dłużej lub bardziej intensywnej jeździe - Twoja turbinka będzie Cię za to kochać :)

 

Przyłączam się do gratulacji z nabytku, bezawaryjnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo podkreślić konieczność rozgrzania silnika (spokojną jazdą) przed wejściem na obroty pow. 2k, jak również wystudzenia (min. kilkanaście sekund na jałowym) przed zgaszeniem po dłużej lub bardziej intensywnej jeździe

no wlasnie chcialem zadac pytanie ale w/w post daje mi odpowiedz

czyli nie szarzujemy przy starcie i nie gasimy od razu po zatrzymaniu

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i doczytać o ZASADACH PISOWNI POSTÓW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Nie chcąc zakładać nowego tematu, odkurze tego <ok>

Otóż mam megane 1,9dTi z 2000r (M1ph2)

I tu pojawia się moje pytanie.

Ponieważ, żeby nie szarpało przy zmianie biegów, zmieniam je bardzo szybko (żeby obroty nie spadły, wtedy nie szarpnie), ale słyszałem, że sprzęgło wtedy dostaje...

Z kolei jak zmienie bieg po opadnięciu obrotów na 1-1,5 tyś to szarpnie, nie ważne jakbym sie starał i tak szarpnie... Więc co mi doradzicie? Bo sam nie wiem, żebym nie rozwalił sprzęgła...

ps. Jeżdże ojca loganem 1,5dci i mogę zmieniać biegi przy 1,5tyś i nie szarpie, jakaś inna może charakterystyka silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brudijr, może po prostu poduchy zawieszenia silnika masz w kiepskim stanie i obniżenie obrotów przy zmianie biegów tak przenosi się na karoserię <ok> Sprawdź szczególnie dolną pod silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brudijr, przy wyższych obrotach silnik może mieć jeszcze taka bezwładność, że nie odczujesz szarpnięć. Podobną rolę w innych silnikach spełniają wałki wyrównoważające.

http://www.motofakty.pl/artykul/do_czego_s...nowazajace.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem młodym kierowcą i jeszcze się ucze, ale z tego co mi ojciec wytłumaczył, to mówi, że dobrze, że szybko zmieniam biegi, gdy obroty nie spadną, bo obroty nie muszą z powrotem się wkręcać, tylko przy ruszaniu nie należy go wkręcać <ok> Ale dzięki gojgien, za pomoc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coś w tym może być bo mam podobnie. Myślałem że to może być jeszcze wina świec i sprzęgła, ja mam końcówkę więc to może być powód ale wersja z obortami nawet mi podchodzi, zwłaszcza że mam stożek który lepiej zaciąga przy wyższych obrotach niż niskich hmm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!