Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jak jeżdzić dieslem 1.5 105 z 6 biegową skr


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wyszystkich :)

Kupiłem megankę II 2007 r z silnikiem 1.5 105 6 biegowy, proszę o poradę przy jakich

prędkościach lub obrotach powinno się zmieniać biegi by silnik i turbina miały jak najlepszą

żywotność oraz najmniejsze spalanie. Według mnie i mojego słuchu moim zdaniem silnik

najlepiej pracuje gdy biegi zmienia się przy 2000-2200 obrotów, przy mniejszych obrotach

mam odczucie że silnik się męczy, nie wiem czy dobrze sądzę bo dotychczas jeździłem

samochodami z silnikiem benzynowym a nie dieslem. Pozdrowionka dla wszystkich. Miłego dnia :) Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje zakupu - przy okazji pochwal się autkiem w odpowiednim dziale :)

Najlepiej jeździ się między 1,8k-3k obrotów, a wynika to z przebiegu momentu obrotowego - masz tu wykres:

15dci105.jpg

Najważniejsze - na zimnym silniku nie przekraczać 2k obrotów.

Na forum masz ciekawy temat do poczytania: < zobacz poradnik >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie kataryniarz zamknął temat w idealnej pigułce - nic dodać, nic ująć.

Z mojej strony pozwolę sobie tylko go poprzeć i podpisać się pod tym co wymienił i dodatkowo podkreślić konieczność rozgrzania silnika (spokojną jazdą) przed wejściem na obroty pow. 2k, jak również wystudzenia (min. kilkanaście sekund na jałowym) przed zgaszeniem po dłużej lub bardziej intensywnej jeździe - Twoja turbinka będzie Cię za to kochać :)

 

Przyłączam się do gratulacji z nabytku, bezawaryjnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo podkreślić konieczność rozgrzania silnika (spokojną jazdą) przed wejściem na obroty pow. 2k, jak również wystudzenia (min. kilkanaście sekund na jałowym) przed zgaszeniem po dłużej lub bardziej intensywnej jeździe

no wlasnie chcialem zadac pytanie ale w/w post daje mi odpowiedz

czyli nie szarzujemy przy starcie i nie gasimy od razu po zatrzymaniu

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i doczytać o ZASADACH PISOWNI POSTÓW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Nie chcąc zakładać nowego tematu, odkurze tego <ok>

Otóż mam megane 1,9dTi z 2000r (M1ph2)

I tu pojawia się moje pytanie.

Ponieważ, żeby nie szarpało przy zmianie biegów, zmieniam je bardzo szybko (żeby obroty nie spadły, wtedy nie szarpnie), ale słyszałem, że sprzęgło wtedy dostaje...

Z kolei jak zmienie bieg po opadnięciu obrotów na 1-1,5 tyś to szarpnie, nie ważne jakbym sie starał i tak szarpnie... Więc co mi doradzicie? Bo sam nie wiem, żebym nie rozwalił sprzęgła...

ps. Jeżdże ojca loganem 1,5dci i mogę zmieniać biegi przy 1,5tyś i nie szarpie, jakaś inna może charakterystyka silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brudijr, może po prostu poduchy zawieszenia silnika masz w kiepskim stanie i obniżenie obrotów przy zmianie biegów tak przenosi się na karoserię <ok> Sprawdź szczególnie dolną pod silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brudijr, przy wyższych obrotach silnik może mieć jeszcze taka bezwładność, że nie odczujesz szarpnięć. Podobną rolę w innych silnikach spełniają wałki wyrównoważające.

http://www.motofakty.pl/artykul/do_czego_s...nowazajace.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem młodym kierowcą i jeszcze się ucze, ale z tego co mi ojciec wytłumaczył, to mówi, że dobrze, że szybko zmieniam biegi, gdy obroty nie spadną, bo obroty nie muszą z powrotem się wkręcać, tylko przy ruszaniu nie należy go wkręcać <ok> Ale dzięki gojgien, za pomoc :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coś w tym może być bo mam podobnie. Myślałem że to może być jeszcze wina świec i sprzęgła, ja mam końcówkę więc to może być powód ale wersja z obortami nawet mi podchodzi, zwłaszcza że mam stożek który lepiej zaciąga przy wyższych obrotach niż niskich hmm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!