Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

świszczy prz zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

taaa ja tak mam, swiszczy ale juz troche glosniej i dopiero po ok 30 km przestaje. na poczatku myslalem ze cos z turbina bo tak jakby powietrze, ale jak bylem z zawieszeniem u mechanika to spytalem i powiedzial ze prawdopodobnie lozysko oporowe w skrzyni... wie ktos jaki jest koszt wymiany? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam ten sam problem juz od poczatku roku jakos... i jak narazie niewazne czy jest mroz na dworze czy 15 st na plusie czasami jej odwala i swiszczy przy wlasnie wciskaniu sprzegla zmianie biegow ew przy obrotach powyżej 2 do 3 tys obrotów... pasek klinowy wymieniony więc to nie to bo ktoś mi na forum podpowiedział że to może pasek klinowy ale to nie to bo to zupełnie inny świst...może ktoś ma jakieś pomysły??:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do tematu..

rano przy odpalaniu zauważyłem od niedawna ciche chwilowe świszczenie, występuje ono przy zmianie biegu 1-2, 2-3 i słyszalne jest tylko przy puszczaniu sprzęgła - po chwili jazdy problem znika..

Skoro jestem już 4 osobą w tym poście wygląda na to iż problem nie jest obcy w tym autku..

CZEKAMY NA JAKIEŚ RADY OD EXPERTÓW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam świst bez obciążenia na turbinie. Turbo jest po regeneracji ale gwizda niemiłosiernie. Dwa dni temu zdemontowałem turbo zawiozłem do warsztatu w którym była przeprowadzona regeneracja, pan rozebrał turbo sprawdził wszystko – łopatki i wywazenie okazło się ze według niego jest ok. Po zamontowaniu do auta bez zadnych zmian nadal gwizda jak w gwizdek policyjny. Długo nie myśląc pojechałem do niego aby to zdiagnozował ale powiedział ze turbo jest dobre jego zdaniem, Co dziwne po wyjecia wężyka z gruszki na turbo gwizd ustaje wiec o co kaman ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 4 przypadki ewidentnie wskazują na łożysko oporowe sprzęgła. Jest już po prostu suche. Co z tym zrobić.....ano każdy przypadek jest inny i musi być rozpatrywany indywidualnie (przebieg samochodu, sposób działania sprzęgła i takie tam...).

Jeżeli świst ustaje po krótkiej chwili, zostawił bym to w spokoju i powolutku zbierał pieniądze na kompletne sprzęgło. Nie opłaca się wymieniać samego łożyska.

 

Ostatni przypadek, to nieszczelność w układzie dolotowym powietrza.

Zaczął bym od sprawdzenia wszystkich przewodów powietrznych, a w szczególności gumowe kołnierze które przy montażu turbo lubią się podwinąć w skutek czego powstaje nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to wytarta obudowa kola kompresji. Ale sam juz nie wiem, w srode bede mial calkiem nowa turbine co prawda zamiennika ale nowka pewex aha jesli byla by nieszczelnosc w ukladzie dolotowym to bylo by to widac na wykresie w renault.

+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Gdyby była wytarta obudowa, świszczało by nawet po odpięciu wężyka z zaworu upustowego.

Po za tym nie spotkałem się nigdy z przypadkiem, żeby była wytarta obudowa koła kompresji i było całe koło kompresji. Jeżeli ściągniesz przewód od filtra powietrza do turbo i łopatki będą całe, to wymiana na zamiennik nie ma najmniejszego sensu. Tak jeszcze z ciekawości zapytam, jaki to zamiennik ? :-P

Jak chcesz wykryć na wykresie Renault, skoro silnik inaczej pracuje na postoju, a inaczej pod obciążeniem ? No chyba, że masz na myśli testy w czasie jazdy. Ale wtedy można zrobić pomiar tylko ciśnienia doładowania.

A co jak nieszczelność jest poza czujnikiem ciśnienia ? Jak on to wykryje ?

Zalecam przypomnieć sobie co mówi regulamin forum na temat zasad cytowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje turbo jest po regeneracji , uszkodzenie było spowodowane poprzecznym luzem oski wirnika. Luz był tak duży ze koło kompresji ocierało o obudowę tak długo az nic z niego nie zostało. Wiec teraz auto nie zbiera się z dołu po za tym wszystko jst sprawdzone i wyczyszczone interculet , kat, egr, przepływak sprawdzona przewody podcisnienia sprawdzone egr sprawdzony czujnik cisnienia doładowania sprawdony , sterowanie tez .

Wiec skąd ten gwizd bez obciążenia i brak doładowania z dołu ( test cisniania doładowania podczas jazdy w renault niestety nie mam wykresu ale do 1800 obrotów nie było nic pa pwinno już być przy 1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a orientuje sie ktos jaki jest koszt wymiany calego sprzegla? tak mniej wiecej w jakims normalnym warsztacie, nie ASO. czy moze warto wymienic samo lozysko? jak auto ma 150.000 km to w sumie sprzeglo tez bedzie nieflugo padac, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!