Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

świszczy prz zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

taaa ja tak mam, swiszczy ale juz troche glosniej i dopiero po ok 30 km przestaje. na poczatku myslalem ze cos z turbina bo tak jakby powietrze, ale jak bylem z zawieszeniem u mechanika to spytalem i powiedzial ze prawdopodobnie lozysko oporowe w skrzyni... wie ktos jaki jest koszt wymiany? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też mam ten sam problem juz od poczatku roku jakos... i jak narazie niewazne czy jest mroz na dworze czy 15 st na plusie czasami jej odwala i swiszczy przy wlasnie wciskaniu sprzegla zmianie biegow ew przy obrotach powyżej 2 do 3 tys obrotów... pasek klinowy wymieniony więc to nie to bo ktoś mi na forum podpowiedział że to może pasek klinowy ale to nie to bo to zupełnie inny świst...może ktoś ma jakieś pomysły??:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołączam się do tematu..

rano przy odpalaniu zauważyłem od niedawna ciche chwilowe świszczenie, występuje ono przy zmianie biegu 1-2, 2-3 i słyszalne jest tylko przy puszczaniu sprzęgła - po chwili jazdy problem znika..

Skoro jestem już 4 osobą w tym poście wygląda na to iż problem nie jest obcy w tym autku..

CZEKAMY NA JAKIEŚ RADY OD EXPERTÓW :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam świst bez obciążenia na turbinie. Turbo jest po regeneracji ale gwizda niemiłosiernie. Dwa dni temu zdemontowałem turbo zawiozłem do warsztatu w którym była przeprowadzona regeneracja, pan rozebrał turbo sprawdził wszystko – łopatki i wywazenie okazło się ze według niego jest ok. Po zamontowaniu do auta bez zadnych zmian nadal gwizda jak w gwizdek policyjny. Długo nie myśląc pojechałem do niego aby to zdiagnozował ale powiedział ze turbo jest dobre jego zdaniem, Co dziwne po wyjecia wężyka z gruszki na turbo gwizd ustaje wiec o co kaman ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 4 przypadki ewidentnie wskazują na łożysko oporowe sprzęgła. Jest już po prostu suche. Co z tym zrobić.....ano każdy przypadek jest inny i musi być rozpatrywany indywidualnie (przebieg samochodu, sposób działania sprzęgła i takie tam...).

Jeżeli świst ustaje po krótkiej chwili, zostawił bym to w spokoju i powolutku zbierał pieniądze na kompletne sprzęgło. Nie opłaca się wymieniać samego łożyska.

 

Ostatni przypadek, to nieszczelność w układzie dolotowym powietrza.

Zaczął bym od sprawdzenia wszystkich przewodów powietrznych, a w szczególności gumowe kołnierze które przy montażu turbo lubią się podwinąć w skutek czego powstaje nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to wytarta obudowa kola kompresji. Ale sam juz nie wiem, w srode bede mial calkiem nowa turbine co prawda zamiennika ale nowka pewex aha jesli byla by nieszczelnosc w ukladzie dolotowym to bylo by to widac na wykresie w renault.

+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Gdyby była wytarta obudowa, świszczało by nawet po odpięciu wężyka z zaworu upustowego.

Po za tym nie spotkałem się nigdy z przypadkiem, żeby była wytarta obudowa koła kompresji i było całe koło kompresji. Jeżeli ściągniesz przewód od filtra powietrza do turbo i łopatki będą całe, to wymiana na zamiennik nie ma najmniejszego sensu. Tak jeszcze z ciekawości zapytam, jaki to zamiennik ? :-P

Jak chcesz wykryć na wykresie Renault, skoro silnik inaczej pracuje na postoju, a inaczej pod obciążeniem ? No chyba, że masz na myśli testy w czasie jazdy. Ale wtedy można zrobić pomiar tylko ciśnienia doładowania.

A co jak nieszczelność jest poza czujnikiem ciśnienia ? Jak on to wykryje ?

Zalecam przypomnieć sobie co mówi regulamin forum na temat zasad cytowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje turbo jest po regeneracji , uszkodzenie było spowodowane poprzecznym luzem oski wirnika. Luz był tak duży ze koło kompresji ocierało o obudowę tak długo az nic z niego nie zostało. Wiec teraz auto nie zbiera się z dołu po za tym wszystko jst sprawdzone i wyczyszczone interculet , kat, egr, przepływak sprawdzona przewody podcisnienia sprawdzone egr sprawdzony czujnik cisnienia doładowania sprawdony , sterowanie tez .

Wiec skąd ten gwizd bez obciążenia i brak doładowania z dołu ( test cisniania doładowania podczas jazdy w renault niestety nie mam wykresu ale do 1800 obrotów nie było nic pa pwinno już być przy 1300

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a orientuje sie ktos jaki jest koszt wymiany calego sprzegla? tak mniej wiecej w jakims normalnym warsztacie, nie ASO. czy moze warto wymienic samo lozysko? jak auto ma 150.000 km to w sumie sprzeglo tez bedzie nieflugo padac, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!