Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gwarancja - prawdy i mity


Tomeko

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

przymierzam się do zakupu Meganki III GT 1,5dci 105. Mam zamiar dokupić przedłużoną gwarancję na 4 lata do 120 tyś km.

Jak to jest z tą gwarancją w renówkach? W warunkach gwarancji napisane jest że "nie obejmuje części które ulegają normalnemu zużyciu". I fajnie ale co to tak naprawdę znaczy? Czy np końcówki drążków czy inne elementy zawieszenia są elementami "zużywającymi się", czy sprzęgło jest takim elementem? A może aku?

Żeby nie było pytałem w salonie. Najpierw było ze strony gościa w serwisie nie zauważanie mojej osoby potem pytanie "w jakim celu to przesłuchanie" ;). Ja generalnie po tym wstępie już chciałem wyjść ale handlowiec (który ze mną poszedł) po tym jak już pozbierał szczenę z podłogi powiedział że od tego zależy czy kupie czy nie kupie fury. Nastąpiło wówczas ze strony serwisanta kilka stęknięć i fuknięć. Po naleganiu handlowca koleś z łachą odpowiedział że gwarancja jest pełna tzn na zawieszenie, sprzęgło, aku i co se tam wymyśle też i generalnie to żebym się bujał :mrgreen: .

Jak zacząłem pytać o ceny klocków, tarcz, filtrów i innych "bzdetów" był w takim szoku że mając już dość obsługi sam zaproponowałem handlowcowi że on się dowie i zadzwoni.

Może Wy wiecie jak jest naprawdę z tą gwarancją?

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tymi gwarancyjnymi zawiłościami to chyba większość firm kręci. ;-) Choć przyznam szczerze, że w jednym mnie ASO Renault zaskoczyło "na plus". Na drugim przeglądzie auta (jeszcze w okresie trwania dwuletniej gwarancji) wymieniono mi bezpłatnie końcówki drążków kierowniczych. :mrgreen: Sam byłem w ciężkim szoku, bo przeważnie takie elementy są wymieniane na koszt klienta. Fakt jest jednak taki, że w żadnym aucie nie wymieniałem drążków już przy przebiegu około 40 kkm, tylko znacznie, znacznie później a jeżdżę delikatnie, więc raczej jest to wina dziadowskiej jakości tych podzespołów a nie mojej techniki jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie Panowie... sprawa nie jest aż tak jednoznaczna... fakt serwisant zachował się jak ostatni jeleń, ale obsługa handlowa w salonie jest naprawde wzorowa... tak więc nie jest to taki czarno-białe jak się wydaje.

A co do tego który to salon to powiem dyplomatycznie

Oczekujesz bardzo dobrej obsługi handlowca pojedź w Warszawie na Modlińską.... oczekujesz dobrej obsługi w serwisie nie jedź w Warszawie na Modlińską...

A co do gwarancji to teoretycznie jest ona pełna (także obejmuje zawieszenie, sprzęgło, łożyska co w innych markach nie jest tak oczywiste), aż do 120 tyś km (mowa o przedłożonej gwarancji do 4 lat), z wyjątkiem jedynie klocków, tarcz i amortyzatorów

Ktoś z Was możne to potwierdzić???

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do gwarancji to teoretycznie jest ona pełna
kolega miał w scenicuIIphII najbogatszą wersję i wykupioną przedłużoną gwarancję.Po jakims roku użytkowania zaczeło mu ząbkowac tylnie opony.Renault zrzucalo odpowiedzialnośc na firme Michelin.Kupił innej firmy i to samo.Wynajęty przez niego rzeczoznawca z PZMot stwierdził uszkodzenie (wadę fabryczną) tylniej belki.Ekspertyzy przeprowadzane przez Renault Polska stwierdzało zbieżnośc w normie.Trwało to około 6 miesięcy.

Zmęczony tym wszystkim kolega sprzedał sceniola i zapukał do Fiata po nowa Cromę :-/

Tak,że do gwarancji podchodzę sceptycznie,serwis zawsze coś wymysli na niekorzyść klienta.Mi na gwarancji wymieniano klocki i tarcze z przodu.Po 3 tys. zaczeły bić,wiadomo czyja wina...rozgrzanymi wjechałem w kalużę.1000zl w plecy... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie Panowie... sprawa nie jest aż tak jednoznaczna... fakt serwisant zachował się jak ostatni jeleń, ale obsługa handlowa w salonie jest naprawde wzorowa...

Fakt- Miło się kupuje samochód mając obok siebie profesjonalistę. Ale gdybym mógł wybierać tylko pomiędzy dwoma możliwościami, to wolę kupić samochód u buca, a serwisować u fachowców. Większość z nas wie o co chodzi

 

Posty na temat krytyki sprzedawców/serwisantów będą wywalane :!:

Pytanie jest konkretne o gwarancję :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"nie obejmuje części które ulegają normalnemu zużyciu".

Czyli: żarówki, pióra wycieraczek, płyny jak ci zabraknie w zbiorniczku (chyba, że jest wyciek), opony jak najedziesz na drut i rozprujesz, ale już opony są na gwarancji jak wykryjesz wadę ukrytą (np. bicie) - jednak jak czytałeś to bywa sporna sprawa i długotrwała bo zrzucają odpowiedzialność na producenta ogumienia :!: Wiadomo na wszystko można odmówić gwarancji np. na uszkodzone zawieszenie jak wpadniesz w dziurę na naszych drogach o co nie trudno :!: Na krzywe tarcze, które się wykrzywiły po wjechaniu na myjnię lub kałużę a były rozgrzane do czerwoności. ;-)

Dodam też, że to zależy od podejścia ASO. Były już przypadki, że w jednym nie uznali a w innym tak - ot cała Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Tomku.

Zakupiłem przedłużoną gwarancję w serwisie na Modlińskiej.

Fakty - polecam, polecam, polecam. Przy przebiegu 60kkm , na miesiąc przed upływem gwarancji przedłużonej wymieniono - sprzęgło, maglownicę, drążki, końcówki, oraz prawie amorki.

Amortyzatory poodobno uwzględniają do 4o kkm. Musisz to sprawdzić.

Czy wymienili bez problemu - zależy. Na Modlińskiej kombinowali, inne ASO powymieniało bez problemuy w poszukiwaniu przyczyny stuków z przednego zawieszenia.

Sprzęgło jako sprzęgło nie chcieli wymienić więc po prośbie do RP pokryłem 30% kosztów. To w Morach

Po jakimś czasie usterka z szarpaniem wróciła. Inny serwis powiedział, że oni to zgłoszą jako wymianę wysprzęglika i wtedy całe kompletne sprzęgło wymienią w ramach gwarancji. (Normalnie sprzęło jest elementem, który się zużywa.) Generalnie ja nie miałem problemu z wymianą jakiegokolwiek elementu w ramach przedłużónej gwarancji. Wiem, że nie uznają też przetarć tapicerki.

 

Ja polecam. Problemy dotyczą nie tyle zapisów tej umowy, ale chęci Pana w ASO. Jeden chce pomóc i wie jak odpowiednio opisać usterkę, innemu się nie chce i nic nie zropbi nawet na normalnej gwarancji.

REKOMENDACJA - KUPUJ :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram Marcin Szymansk,w domu jest Megane II phI, wszystko zależy od serwisu. Jak u nas piszczały fabryczne hamulce po 2 tys km to bezczelny diagnosta stwierdził,że jest ok bo gdzie jest napisane w instrukcji,że nie mają piszczeć? Jak poszły cewki to pięknie wymieniali zaraz po gwarancji dając dobroczynnie 60% upustu. Tylko jak zadzwoniłem do innej stacji i podałem VIN to dowiedziałem się,że na to jest kampania serwisowa i bez łachy muszą wymienić za darmo. Jak przyniosłem pismo z Renault Polska to nawet nie jękneli i udając głupa od razu wymienili. Fakt na Sagemy ale zawsze nowe. Serwis zawsze sprzedaje kolejne auta klientom- ciekawi mnie tylko czy jak już kupisz u tego super sprzedawcy samochód to czy bedzie Cię bronił jak będziesz tracił nerwy w serwisie czy jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności będzie udawał,że Cię nie zna.

 

[ Dodano: 2009-09-19, 23:49 ]

Dodam,że jak sie uprą to prawie wszystko może ulec naturalnemu zużyciu- silnik też,sprzęgło itp. No bo gdzie jest określona żywotność podzespołów? Ma ktoś z Was tabelę ile ma wytarzymać np docisk sprzęgła,pompa wody,koło zmiennych faz rozrządu? Powiedzą,że zrywałeś autem przy ostrym ruszaniu i dlatego zerwał się pasek rozrządu,itp itd. Dobry i fachowy serwis dla ludzi to podstawa. Bo ja mam najlepszy przykład u siebie: kiedyś w salonie i serwisie były tłumy - otworzyli drugą filię w mieście. Potem zaczynało brakować klientów w serwisie a teraz wieje pustkami i w salonie bo już jest duzy odsetek klientów którzy nie chcą kupić Renault cokolwiek by nie udowadniali poprzez niemiecki ADAC. Wszystko może się zepsuć - pytanie jak z tym sobie i klientowi poradzić aby był zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!