Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cena przekładni kierowniczej i jej wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

koledzy posiadam scenica rx4 i mam luz na maglownicy, puka. Czytałem że można kupić zestawy naprawcze do przekładni kierowniczych SMI. Czy myślicie że można to wykonać, czy się opłaca. A może lepiej oddać w ręce specjalisty???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czytam ten watek i zastanawia mnie fakt iż wymieniacie maglownice bo puka i mechanik tak stwierdził. Ale czy dzieje się cos jeszcze typu sciaganie auta, luz na kierownicy, nietrzymanie kierunku jazdy, utrudnione obracanie.

Czemu pytam mistrz mechanik stwierdził iż musze wymienić maglownice bo jest w stanie gorzej niz złym i regenerowac się nie da. Pukała i to by było na tyle. Postnowiłem wymienić drązki kierownicze oraz końcówki drazków. Wymienilem pukanie ustało. Raz w życiu miałem okazje prowadzic auto z uszkodzona był to polonez i tym sie nie dało jechać. W Reni tego nie ma wiec jakie sa niebezpieczeństwa nie usunięcia tej " usterki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

odgrzewam wątek, w listopadzie wymieniłem przekładnię na regenerowaną Lauber. Stara przekładnia miała przerwaną osłonę i skorodowała w środku. Po wymianie na regenerowaną po kilki kkm znów pojawiło się stukanie. Zakładali to partacze,którzy przy okazji zerwali mi taśmę airbag i się do tego nie chcieli przyznać :) Teraz, fachowy serwis specjalizujący się w renówkach zdiagnozował uszkodzoną przekładnię. Jest jeszcze na gwarancji. Jaka jest przyczyna wspomnianego wcześniej złego montażu przekładni, co tam właściwie można złożyć źle? Mam podstawy podejrzewać, że właśnie to mnie spotkało. Oprócz stuków dochodzących z przekładni (które czuć na kierownicy i przekładni) dochodzi jeszcze metaliczny zgrzyt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam! Może komuś przyda się moje doświadczenie z układem kierowniczym w megi. Otóż od pewnego czasu nie dawało mi spokoju metaliczne postukiwanie odczuwalne na kole kierownicy. Diagnosta na szarpakach nie stwierdził żadnych luzów w układzie kierowniczym, które mogłyby dawać taki efekt i stawiał na zaciski hamulców. Mechanik zaś też nie znalazł bezpośredniej przyczyny, stwierdził co prawda niewielki luz na przekładni, uwżał jednak, że nie powinien być odczuwalny na kierownicy. Obydwaj zgodnie stwierdzili, że mogę jeździć bezpiecznie. A stukanie pojawiało się na pojedynczych wybojach, dołkach lub np. na bruku i było dla mnie strasznie wkurzające. W końcu nie wytrzymałem i sam postanowiłem poszukać przyczyny. Po kilkudziesięciu minutach kręcenia, opukiwania, naciągania, dokręcania wszystkich możliwych połączeń zlokalizowałem wreszcie "stukacza". Okazało się, że jest niewieki luz na dwuczęściowym drążku, pomiędzy krzyżakami. Drążek wykonany jest z wyprofilowanej na wielowpust rurki od strony mechanizmu wspomagania i wchodzącego w tę "rurkę" wałka-wieloklinu od strony przekładni. Po co to ustrojstwo zrobine jest z dwóch elementów nie wiem-wystarczyłby jednolity wałek łączący dwa krzyżaki. Luz skasowałem prowizorycznie wbijając pomiędzy te dwa elementy klin, wypiłowany z aluminiowej listewki podłogowej. Nastała cisza. Zostawiam to tak, dopóki klin sam nie wypadnie-siłą rzeczy jest wbity od dołu ku górze i ruchy kierownicą mogą spowodować jego wypadnięcie, ale póki co jest ok.

 

Gdyby post był "bardziej na miejscu" w innym temacie, proszę admina o mjego przeniesienie.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników samochodów na "f".

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No mnie też strasznie dziwi że już tak szybko pada przekładnia :D

Zapomniałem dodać że byłem wcześniej u innego mechanika i on z kolei stwierdził że to łożysko górnego mocowania amortyzatora,no i powiedziałem to swojemu mechanikowi ale on definitywnie stwierdził że te od głosy słychać znacznie niżej i że one dochodzą z przekładni kierowniczej.

Miałem dokładnie to samo. Mechanik powiedział, że to albo łożysko amortyzatora albo przekładnia. Łożysko było tańsze wic od tego zacząłem. Okazało się, że to było łożysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Może kogoś zainteresuje opis z rosyjskiej strony na temat wymiany tulejki maglownicy

http://www.drive2.ru/cars/renault/megane/megane_ii/nike-89/2/journal/288230376152455636/

Tutaj tulejka dostępna u nas w kraju http://www.motointegrator.pl/produkty/235347-silentblok-przekladni-kierowniczej-lemfoerder-13140-01

 

Zamierzam się za to zabrać. Dam znać po "operacji" o wynikach:)

 

Dodano: 19 wrz 2013 - 15:23

Witam

Jak obiecywałem daję znać po operacji.

Nowa tulejka jest bardzo podobna do oryginalnej. Udało się ją zainstalować. Niestety jest luz pomiędzy obudową maglownicy a zewnętrzną częścią tulejki. Zmierzyłem luz szczelinomierzem (0,2 mm). Żeby skasować luz umieściłem 4 blaszki 0,1 mm. W tej chwili luzu nie ma. Auto lepiej się prowadzi. Nie sprawdziłem jeszcze stanu tulejki po stronie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

renault megane 1.5 dci u mnie poszła przekładania ta guma się przetarła woda się dostała i rozwaliła stukało w przodzie nie na zakrętach ale na wybojach wyglądało jak stabilizator albo końcówki bądź sworznie w wahaczach ale jednak przekładnia

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi

Przeczytaj to jeszcze raz na spokojnie, popraw i wstaw znaki interpunkcyjne.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!