Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat Check Parking Brake


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miałem podobny problem z hamulcem ręcznym. W trakcie mrozów zablokował się, mechanik z pomocą komputera odblokował hamulec, ale nie był w stanie wykasować komunikatów na wyświetlaczu (SERVICE i "P"). Pomogło wyjęcie bezpiecznika pod siedzeniem na kilka minut. Ręczny działa, komunikatów brak.

Jeszcze jedna mała uwaga: u mnie niestety nie ma w bagażniku dźwigni do zwalniania hamulca ręcznego, także będę musiał poszukać prawdopodobnie "czegoś" przy prawym kole obok zbiornika paliwa (ktoś pisał o tym, chyba w innym temacie).

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W dniu dzisiejszym przy zamknięciu klapy bagażnika (silnik wyłączony, ręczny sam się zaciągnął, wysiadłem z auta) z modułu recznego dobiegł niepokjący kilkusekundowy zgrzyt zakończony informacją na ekranie PARKING BRAKE FAULT wraz z kontrolkami SERVICE oraz STOP.

 

Po podłączeniu CLIPa komputer poinformował mnie, że według niego ręczny nie jest zaciągnięty. Siła na linkach osiągnęła wartość 630N przy wartości referencyjnej 720N, więc starał się zaciągać bardziej, ale mu się nie udawało, więc wyświatlał błąd. Po postukaniu w moduł (lub zjechanie z krawężnika) wartości przez pewien czas są poprawne aż do innego wstrząsu, na przykład zamknięcia klapy bagażnika. Wniosek jest taki, że nawala układ odpowiadający za mierzenie siły naciągu. Całkiem możliwe, że coś koroduje, bo na moim końcu świata sól na drogę sypie się szczodrą ręką.

 

Ponieważ zgrzyty są zawsze niepokojące, gdyż wskazują albo na mechaniczne uszkodzenie albo, że akurat coś się uszkadza jeszcze bardziej, stwierdziłem, że zrobię użytek z dodatkowej gwarancji jaką zakupiłem wraz z autem używanym (395 GBP na dwa lata ). Na razie przełączyłem auto na tryb EXTREMELY COLD CLIMATE, co powoduje niezaciąganie się ręcznego i niezgrzytanie przy wyłączaniu silnika. Co prawda moduł ręcznego niby jest objęty tą gwarancją, ale nigdy nic nie wiadomo.

 

Dam znać jak się skończyło.

 

Dodano: 21 kwi 2013 - 15:23

No i stało się! Podczas zaciągania ręcznego moduł zdechł i hamulec został zaciągnięty.

Starałem się go odblokować linką, ale sie nie dało :notacrook:

Musiałem delikatnie zdjąć pokrywę, podłączyć 12V bezpośrednio do silniczka żeby popuścił ręczny.

Przy okazji zdiagnozowałem moduł - przekaźnik klipie, ale silniczek nie działa - obstawiam przekaźnik.

Zobaczymy co dalej.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć nie robiłem, bo jeden z kolegów zamieścił świetne zdjęcia co moduł parkingowy posiada w środku.

http://megane.com.pl/topic/37983-automatyczny-hamulec-parkingowy-wyrobiony-gwint/page__p__292349__fromsearch__1#entry292349

To na podstawie tych zdjęć zdecydowałem się na próbę poluzowania ręcznego zamiast cięcia linek hamulcowych.

Dobrze, że to stało się pod domem, a na drugi dzień było na tyle ciepło, że mogłem się "poopalać" pod autem.

W poniedziałek dzwonie do warsztatu i umawiam się na naprawę gwarancyjną. Mam nadzieję, że się uda.

 

Dodano: 26 kwi 2013 - 09:37

Udało się. Odebrałem auto z nowym modułem hamulca, naprawa była na gwarancji (rodzaj płatnego ubezpieczenia na dwa lata). Powiedziano mi, że warsztat za tą usługę skasował ubezpieczyciela na 1300 GBP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy maiał ktoś problem z zapalającym sie błędem check parking break przy ręcznym zaciąganiu elektrycznego hamulca?

W automacie dzuiała bez zarzutu zwalnia i zaciaga i nie wyświetla błędu natomiast przy każdorazowym ręcznym, zaciagnięciu zapala się po chwili błąd

Żeby było ciekawiej błąd ten 3 razy da się skasować poprzez kilkakrotne zwalnianie i zaciąganie dźwigni ręcznego i naciskanie nożnego hamulca - potem dalej działa nie wyświetlając błędu ale za 4 razem już zostaje błąd na stałe. Mimo błędu ręczny dziąła bez problemu. Po wykasowaniu błędu kompem jest bez błędu aż do ponownego ręcznego zaciągnięcia - i tak kółko zamkniete.

Jeżeli ktoś miał podobny problem to prosżę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już był taki przypadek opisany w odpowiednim temacie o hamulcu elektrycznym. Z tego co pamiętam, to przyczyną był właśnie ten ręczny włącznik hamulca.

Podklejam pod główny temat o check parking break

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tez mam z nim problem po wymianie klocków zaczął brzęczeć itp. Aż umarł.

Po rozebraniu okazało się że w środku igła super stan (nówka) jak na 9 lat. śruba była wkręcona na maxa to wykręciłem odlutowałem silniczek dla sprawdzenia i działa.

 

I tu zaczynają się problemy po zamontowaniu zero reakcji nie umiem poradzić się z następującymi błedami.:

Kod:

DF043 - Silnik hamulca parkingowego - 1.DEF

DF046 - Połaczenie linka/silnik hamulca - 1.DEF

 

 

gdzie szukać przyczyny może jest jakiś reset elektroniki czy co, bezpiecznik pod siedzeniem już wyciągałem.

Edytowane przez raffsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam obadać przekaźnik w środku modułu parkingowego, jest koło miejsca gdzie się przewody silniczka lutuje. Na mój gust u mnie właśnie poleciał ten przekaźnik. Zobacz czy:

- masz 12V na wejściu do przekaźnika

- czy przekaźnik stuka podczas załączania/wyłączania hamulca (najlepiej sterować z CLIPa); jeśli nie masz CLIPa to wyłączenie i podłączenie wielostyku przy module ręcznego powinno spowodować klikanie przekaźnikiem. Przynajmniej u mnie tak było - przekaźnik kilkał, ale motorek nie kręcił.

 

Jeśli masz tak jak u mnie to wylutuj przekaźnik i zobacz czy nie jest spalony w środku. Nie polecam wysterowywać przekaźnika zewnętrznym 12V kiedy jest wlutowany bo można spalić układy sterujące przekaźnikiem.

Edytowane przez sanfran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam przekażnik klika, napięcia są. Wizualnie małe nadtopienie na górze przekaznika. Po zdemontowaniu i pomiarach przekażnika prawie wszystko OK na jednym styku opór duży ok 1om pozostałe 0,2om.

Po paru wysterowaniach wróciło do normy z uwagi na brak nowego przekażnika po zamontowaniu hamulec ożył !!

Podsumowując zamówiony nowy przekaźnik żeby problem hamulca nie powrócił Prawdopodobnie tyle elektroniki to mierzy nawet prądy a kiepski styk to większy prąd i wywala błąd.

 

Przeprowadzona kalibracja i wszystko idealnie :(

 

dzięki za poradę żeby przyjrzeć się przekażnikowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem małe nadtopienie na przekaźniku, ponieważ jednak załapałem się na rozszerzoną gwarancję w ramach której dostałem nowy moduł w przekaźniku nie grzebałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

NO i przedobrzyłem chciałem wymienić przekażnik i uszkodziłem dwa piny a że płytka wielowarstwowa to może ktoś da radę pomierzyć gdzie powinny one być.

Chodzi mi o środkowe piny cewek przekażnika, w załączniku zaznaczyłem co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę cię "pocieszać", ale jak popsujesz płytkę to tylko nowy moduł cię czeka. Używany nie podejdzie bo musi się VIN zgadzać, a wprowadzić VIN można tylko raz (przynajmniej mój CLIP nie chce zmienić numeru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym vin-em to róznie miałem same zera i zaprogramowałem mój. Ale koledzy równiez pisali że włożyli pierwszy lepszy i działało bez CLIP-a.

Mam nowy przekaźnik taki jak powinien być więć może jutro coś podziałam jak narazie luty poprawione i działa tylko przestawiłem go w tryb skandynawski co by nie przeciążać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!