Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa prowadnicy szyby - opadnięta szyba


Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu opadła mi tylna szyba w Sceniku, a po dwóch tygodniach - druga - też z tyłu. Przy pierwszej szybie załamałem się, bo wyczytałem, że wymiana prowadnicy w ASO kosztuje 1500 zł. Znalazłem na forum namiar do gościa z Warszawy, który naprawia uszkodzone prowadnice. Pęknięty plastik (element prowadnicy) sprzedaje po 100 zł + ew. koszt naprawy. Znalazłem jeszcze jednego gościa na Allegro (mail do niego to [email protected]), który również sprzedaje plastikowe zapinki do prowadnic (54 zł z przesyłką) lub je też naprawia za 150 zł. Jeśli ktoś jednak czuje się na siłach, to jedną prowadnicę szyby można wymienić za ok. 10 zł. W tym celu należy zakupić w ASO komplet nowych, wzmocnionych metalowymi elementami i śrubkami spinek (ok. 20 zł netto), po czym przystąpić do rozkręcania drzwi.

W tym celu odkręcamy śrubkę na dole przy głośniku, śrubkę przy klamce i śrubkę przy przycisku do sterowania szybą. Te ostatnie są pod zaślepkami, które należy delikatnie podważyć śrubokrętem. Odłączamy kable od przycisku sterowania szybą, delikatnie i z wyczuciem wyjmujemy z zatrzasków tapicerkę. Jednocześnie przekładamy klamkę przez otwór na nią. Naszym celem jest dostanie się do śruby znajdującej się mniej więcej na środku drzwi w okolicy przycisku sterowania szybą. Można ją również odkręcić nie zdejmując całkowicie tapicerki. Zdejmowanie tapicerki jest najtrudniejszą rzeczą i trzeba robić to naprawdę z wyczuciem, by nie połamać zatrzasków. Można wspomóc się śrubokrętem naciskając na zatrzaski, by ułatwić im wyjście. Po odkręceniu tej środkowej śruby unosimy cały bok do góry, a następnie ciągniemy do siebie. Następnie odpinamy wszelkie kabelki i wyjmujemy je z osłonek. Po tych czynnościach mamy dostęp do szyby i prowadnicy. Prowadnica przykręcona jest 3 śrubami. Oczywiście odkręcamy je i wyjmujemy prowadnicę przytrzymując jednocześnie szybę. Teraz przystępujemy do wymiany plastikowej zapinki. Nakładamy zapinkę na prowadnicę i przymocowujemy do niej linki. Nakładamy plastikowe kółko z drutem na prowadnicę luzując je maksymalnie, tak by móc nałożyć na nie linkę. Po nałożeniu linki napinamy dłuższą część drutu, tak by zatrzasnął się na metalowym wycięciu w prowadnicy. Przy nakładaniu linki pomocne może być podłączenie sterownika, by móc odpowiednio ustawić sobie spinkę na prowadnicy. Jeśli linka jest poplątana wcześniej trzeba odkręcić też tę część prowadnicy, na którą jest nawinięta, ponownie ją nawinąć i skręcić prowadnicę. Jeśli prowadnica jest naprawiona przykręcamy ją ponownie o osadzamy na niej szybkę, tym razem przykręcając metalową śrubką. Wymiana prowadnicy trwa mniej więcej godzinę i nie należy do skomplikowanych czynności, bo jeśli ja ją wymieniłem, to podejrzewam, że zrobi to każda inna osoba (smykałki do napraw samochodów nigdy NIE MIAŁEM) :mrgreen: W załączniku zdjęcia, które mogą być pomocne (sorry za jakość - robione telefonem). Odsyłam również do tego wątku, gdzie również jest opisany proces rozkręcania tylnych drzwi.

 

Powodzenia.

post-11383-1253646762_thumb.jpg

post-1-1253646762_thumb.jpg

post-1-1253646763_thumb.jpg

post-1-1253646764_thumb.jpg

post-1-1253646765_thumb.jpg

post-1-1253646766_thumb.jpg

post-1-1253646767_thumb.jpg

post-1-1253646768_thumb.jpg

post-1-1253646769_thumb.jpg

post-1-1253646770_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam

 

Właśnie dziś mnie spotkała taka niezbyt miła niespodzianka - opadła sobie szyba tylna prawa.

Miałem już taki problem w zeszłym roku z szybą przednią pasażera i zrobili mi to w ASO. Okazało się, że to właśnie ten mały kiepski plastik się połamał. Pan w ASO mi powiedział, że to jest wtopa Renault i że wymieniają to sukcesywnie wszystkim nieszczęśnikom. Tak więc wiedziałem, że jeszcze 3 razy będę miał taką przyjemność no i właśnie dziś sie trafiło.

W zeszłym roku od razu przezornie kupiłem jeden taki plastik, ale jak się okazało - dostałem ten od drzwi lewych (chyba) - a teraz mi padły znowu prawe (tylko tylne). Czy wiesz może czy z przodu i z tyłu są te same spinki plastikowe?

Ta nowa spinka, którą mam ma akurat kolor zielony - widze, że Twoja jest biała. Mam nadzieję, że tylko to je różni:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Odkopię trochę temat by uzupełnić trochę informacji ,dzięki temu,że córcia oparła się o szybę podczas zamykania szyby pękł i u mnie tajemniczy plastik ,jeśli ktoś chce zamówić nowy to w ASO kosztuje kilkanaście złotych ,na tył zamawiamy komplet o numerze : 7701209366 .Różnica między tym który miałem zamontowany jest widoczna gołym okiem,nowy element ma zatopione metalowe elementy w plastiku ,i myślę,że wytrzyma dłużej jak zwykła wypraska zrobiona we formie wtryskowej,ponadto szyba jest zablokowana w plastikowym elemencie mechanizmu podnoszenia szyby poprzez śrubkę .:

dsc0060mv.jpg

dsc0061rv.jpg

Potrzebne narzędzia TORX T15 (śrubki głośników ),T20 (śrubka mocująca biały uchwyt pod przyciskiem podnoszenia szyby ),T 30 (klamka ,dolna śrubka tapicerki ),klucz 10 mm do odkręcenia 3 nakrętek mocujących mechanizm do drzwi .Samej tapicerki nie musimy ściągać ,po tym jak pod przyciskiem odkręcimy jednego torxa ,i odepniemy zaczep linki od klamki ładnie cały boczek możemy przesunąć na bok mając dostęp do drzwi .Zdjęcie tapicerki z boczka jak ktoś ma wprawę i nie boi się ułamać plastikowych kołków pewnie nie zajęło by wiele czasu ,ale wolałem nie ryzykować .

dsc0062qd.jpg

Teraz ważna sprawa jeśli kogoś podkusi odkręcić obudowę silniczka ,by dostać się do bębna-np jeśli linka się zakleszczy ,to warto zapamiętać jak linki był nawinięte i w jakiej pozycji był plastikowy element który wymienialiśmy .Bez tego zaczyna się zabawa :)

Najpierw ustalamy plastikowy element B w takiej pozycji by był on na górze mechanizmu ,następnie nawijamy linkę (tą mocowaną na wewnętrznej stronie bębna )robiąc jakieś 3 obroty,tak by wystarczyła nam długością do elementu B i przytrzymujemy sobie palcem ,następnie bierzemy drugą linkę (mocowanie na zewnątrz bębna,patrząc z góry na zdjęty silniczek)i mocujemy ją ,okręcamy na szpuli 2 razy,blokujemy sobie obie linki w jednym punkcie i ostrożnie zakładamy pokrywę silniczka,tak by linki wyszły przez otwór pokrywy na zewnątrz .PO przykręceniu pokrywy podłączamy silniczek do kostki i sterując przyciskiem naciągamy linkę aby plastikowy element B był na górze a linka była napięta,potem odpinamy kostkę i zakładamy drugą linkę na element A tak by był on napięty w kierunku pokazanym strzałką,linkę prowadzimy dookoła aż do mocowania w wymienianym plastikowym elemencie .Kiedy mamy złożony cały mechanizm ,testujemy go w aucie ,i gdy działa poprawnie ,mocujemy do drzwi ,uprzednio opuszczając sobie wymieniany element na sam dół podnośnika ,po to by móc zamontować w nim szybę i zablokować ją śrubką .Po zamontowaniu wszystkiego okazało się że szyba przesuwała się skokami ,tak jakby o coś wadziła ,ale to mylne odczucie ,jak przesuniemy ją do skrajnych położeń góra-dół kilka razy szyba zacznie już normalnie się opuszczać/ podnosić ,widocznie mechanizm musi się przyuczyć .

Edytowane przez andrzej27r
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw ustalamy plastikowy element B w takiej pozycji by był on na górze mechanizmu ,następnie nawijamy linkę (tą mocowaną na wewnętrznej stronie bębna )robiąc jakieś 3 obroty,tak by wystarczyła nam długością do elementu B i przytrzymujemy sobie palcem ,następnie bierzemy drugą linkę (mocowanie na zewnątrz bębna,patrząc z góry na zdjęty silniczek)i mocujemy ją ,okręcamy na szpuli 2 razy,blokujemy sobie obie linki w jednym punkcie i ostrożnie zakładamy pokrywę silniczka,tak by linki wyszły przez otwór pokrywy na zewnątrz .PO przykręceniu pokrywy podłączamy silniczek do kostki i sterując przyciskiem naciągamy linkę aby plastikowy element B był na górze a linka była napięta,potem odpinamy kostkę i zakładamy drugą linkę na element A tak by był on napięty w kierunku pokazanym strzałką,linkę prowadzimy dookoła aż do mocowania w wymienianym plastikowym elemencie

To wszystko można w prosty sposób i w kilka minut zrobić jak silniczek od początku jest podpięty do kostki i sterować krótkimi naciśnięciami przyciski. Nawet po zaplątaniu linki pozwoli to załapać, która, w którą stronę ma być nawinięta na bębnie. Nie trzeba wówczas nic więcej rozkręcać po odkręceniu 3 nakrętek na śrubach M6, trzymających cały mechanizm w drzwiach.

Dobrze jest podłączyć obydwie strony linki do plastiku na prowadnicy, a na końcu dopiero naprężyć sprężyną na plastikowym nawrocie, oznaczonym na fotce jako A.

No i przy wciąganiu górnej linki na górną rolkę nawrotną, należy wykorzystać któryś z 2 ząbków w rolce, by nie rozginać blaszki zabezpieczającej dla przeciągnięcia okucia linki.

Przerabialiśmy niedawno temat z kol. Tomikiem w Jego sceniolu

(a juz się zabierałem do spreparowania manuala..

Mam kilka fotek z tej operacji i jak to w drzwiach wygląda. Mogę podesłać w celu dołączenia do manuala w pdf-ie)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jakoś niefortunnie linki się zakleszczyły i mechanizm nie chciał już współpracować dlatego musiałem to ustrojstwo rozebrać w każdym razie kolejnym razem pójdzie szybciej :) faktycznie pominąłem w opisie nacięcie na górnej rolce,oczywiście przy zakładaniu wykorzystałem je :)

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jakoś niefortunnie linki się zakleszczyły i mechanizm nie chciał już współpracować dlatego musiałem to ustrojstwo rozebrać

U Tomika też były zakleszczone. Pomagając im, silniczek ładnie je porozwijał, wystarczyło tylko pilnować poukładania w rowkach bębna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie pozostaje nic innego jak zebrać wszystkie informacje w całość i sklecić pdf'a z tego :) Jak znajdę chwilkę czasu postaram się to ogarnąć . :)

 

pdf zrobiony można pobierać .

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilka minut otrzymasz na PW linki do pobrania fotek. Przeglądnij czy coś się przyda i możesz wykorzystać. Z myślą o manualu były robione.

Poszło 21MB

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mam ten problem z tylną szybą. Znajomy kupił mi zapinki zielone jak się okazało do przodu.

Nie wiem jak są mocowane linki do tch zapinek bo moje linki wisiały luzem częściowo nawinięte na silnik?

Może jakieś zdjęcia i porady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda z linek ma na końcu okucie. trzeba je zaczepić i wciągnąć w klinowe rowki. Górną linkę wkładasz od dołu i ciągniesz w gorę, dolną wkładasz od góry i ciągniesz w dół. Kolejność nie ma znaczenia, zawsze jedna będzie pod drugą.

Niestety nie mam tego na fotkach, bo linki są pozakładane od strony prowadnicy metalowej i ich mocowanie nie jest widoczne.

Tu na fotce strzałka zaznaczone gniazdo okucia i linią przerywaną przebieg górnej linki. Dolna analogicznie tylko w odwrotnym kierunku.

przechdwd.jpg

Zobacz jeszcze w 1 poście tego tematu, 2 fotka, lewa spinka z lewej strony, tam masz widoczne gniazdo okucia linki, patrząc od góry, pionowo na spinkę. Ta jest akurat do prawych tylnych drzwi, a to gniazdo jest dla linki biegnącej w dół, na ślizg napręzający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Otóż w moim przypadku także dał o sobie znać plasticzek. Lecz niestety nie ten co u was. Chodzi o to kółeczko na samej górze wokół której idzie linka. Czy istnieje możliwość kupna i wymiany tego kółeczka ?

 

Zapoznaj się z regulaminem dodawania zdjęć.

 

Pozwoliłem sobie zapożyczyć zdj. od kolegi z postem wyżej :notacrook:

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!