Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa prowadnicy szyby - opadnięta szyba


Rekomendowane odpowiedzi

Grosze jak grosze, bo komplet w okolicach 50zł.... No dobra.. 5000groszy i masz nowy komplet ślizgów na prawe i lewe drzwi (2szt)

Schowka w drzwiach nie mam także 1 wkręt mniej.

Wkręt jest ale dostęp o wiele trudniejszy, trzeba jeszcze wcześniej z boczka zerwać tapicerowaną część by się do niego dobrać..

Mam tylko nadzieję,że nic tam poważnego się nie stało i że to z powrotem szybko złożę.

Czy coś się stało??

Skoro szyba stoi w miejscu a silniczkiem sobie dowolnie jeździsz w te i z powrotem, to przygotuj się na szczegółowe rozbieranie, rozplątywanie i prostowanie linki jeśli chcesz tą samą ponownie zakładać.

Nie zazdroszczę. Robiłem już coś takiego ale u świadomych problemu właścicieli, którzy wiedzieli by nie dotykać po raz drugi przycisków od szyb jak silniczek słychać, a szyba stoi albo opadła.

W tych przypadkach linka już była poplątana ale bez problemu dało się ją ponownie nawinąć i naciągnąć po delikatnym wyprostowaniu zagięć.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało mi się rozmontować boczek i dostać się do wewnątrz drzwi choć ciężko mi było ściągnąć bo ten wkręt na środku jeszcze trzymał. I ten plasik pękł który ciągnie szybę w górę i w dół. To dobrze że to tylko to a nie coś z elektryki :)

 

Dodano: 16 kwi 2016 - 20:45

Jeśli chodzi o linkę to nic mi się nie porozwijało na całe szczęście bo inaczej miałbym wiecej pracy przy składaniu. Obawiam się tylko montażu nowej części ale są tutaj fotki i porady także powinienem dać radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli linka nie jest poplątana na bębnie napędowym i jest równo zwój obok zwoju, to tylko zwalniasz naprężacz z dołu prowadnicy i najpierw wyjmujesz tę linkę z plastiku.

Potem ręcznie plastik przesuwasz w górę i wyciągasz koniec górnej linki

szybka wymiana plastiku na prowadnicy na nowy i montaż linek w odwrotnej kolejności jak w opisie.

Przed zwolnieniem naprężacza zwróć uwagę jak ma być zamontowana sprężyna. Czasami lubi się wysypać.

I jeszcze jedno ważne.

Jeśli przyjdzie Ci do głowy próba działania w aucie z podpiętą wtyczką ale bez zabudowy i bez szyby, to uważaj by nowy plastik nie wyjechał z prowadnicy. Tu nie ma szyby by jego ruch w górę samoczynnie wyłączyło.

Trzeba go skontrować przyciskiem szyby

To chyba wszystko co najważniejsze w sprawie wymiany...

A, jest jeszcze jeden myk.

Jak już wszystko będziesz miał w drzwiach wszystko przykręcone, boczek powieszony i będziesz przykręcał dolne śruby, to pamiętaj, by wtedy szyba była w połowie wysokości, a nawet prawie u dołu.

Przy krańcowych ustawieniach następuje naprężenie na linkach i prowadnica się delikatnie odgina dołem, a tym samym nie pasuje jeden z otworów, w który musi być śruba boczka wkręcona.

Już wcześniej o tym wspominałem, że jedna ze śrub trzyma prowadnicę.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z tych porad choć myślałem że szyba musi być u samej góry bo w tej pozycji przestało działać i linki są również zostawione w taki sam sposób. Mimo to że prowadnica jest wyjęta to linka w dolnej części się rozwinęła ponieważ wypadł z prowadnicy u dołu plastik.

 

Dodano: 16 kwi 2016 - 22:54

Tak czy inaczej kupię sobie w tym tygodniu nowe plastiki i w sobotę znów zasiądę aby to zmontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że szyba musi być u samej góry bo w tej pozycji przestało działać i linki są również zostawione w taki sam sposób.

Nie zmontujesz tego jak ślizg będzie w pozycji zamkniętej szyby.

Szybę do ślizgu trzeba opuszczać od góry.

Dlatego też, wręcz powinieneś skorzystać z podpowiedzi podłączenia całego napędu nim go w drzwi będziesz wstawiał, by ślizg opuścić poniżej tej górnej pozycji.

Najlepiej gdzieś w połowie go ustawić, wówczas masz dostęp by szybę śrubą przykręcić.

W tych nowych jest już śrubka zamiast plastikowych zatrzasków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy ślizg kupiłem i założyłem na prowadnice, linki pozakładane. Jutro montaż i regulacja żeby wszystko grało.

 

Dodano: 22 kwi 2016 - 22:17

A za komplet ślizgów w ASO zapłaciłem niecałe 30zł :)

 

Dodano: 24 kwi 2016 - 10:45

No i szyba naprawiona :) montaż poszedł dość gładko bez żadnych problemów. Nie ucinałem tego plastiku który nachodzi na prowadnice. Wszystko chodzi jak trzeba choć na początku szyba chodziła krótkimi odcinkami ale parę minut później szyba pracowała już normalnie. Dziękuję za wszystkie porady, pozdrawiam :)

Edytowane przez bastneo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko chodzi jak trzeba choć na początku szyba chodziła krótkimi odcinkami

To normalne po odłączeniu napędu albo akumulatora.

Szyby w takim przypadku wymagają przyuczenia, trzeba dojechać skokowo do jej zamknięcia i potem jeszcze kilka sekund przytrzymać w tym samym kierunku przycisk sterowania szybą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!