Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa prowadnicy szyby - opadnięta szyba


Rekomendowane odpowiedzi

Grosze jak grosze, bo komplet w okolicach 50zł.... No dobra.. 5000groszy i masz nowy komplet ślizgów na prawe i lewe drzwi (2szt)

Schowka w drzwiach nie mam także 1 wkręt mniej.

Wkręt jest ale dostęp o wiele trudniejszy, trzeba jeszcze wcześniej z boczka zerwać tapicerowaną część by się do niego dobrać..

Mam tylko nadzieję,że nic tam poważnego się nie stało i że to z powrotem szybko złożę.

Czy coś się stało??

Skoro szyba stoi w miejscu a silniczkiem sobie dowolnie jeździsz w te i z powrotem, to przygotuj się na szczegółowe rozbieranie, rozplątywanie i prostowanie linki jeśli chcesz tą samą ponownie zakładać.

Nie zazdroszczę. Robiłem już coś takiego ale u świadomych problemu właścicieli, którzy wiedzieli by nie dotykać po raz drugi przycisków od szyb jak silniczek słychać, a szyba stoi albo opadła.

W tych przypadkach linka już była poplątana ale bez problemu dało się ją ponownie nawinąć i naciągnąć po delikatnym wyprostowaniu zagięć.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Udało mi się rozmontować boczek i dostać się do wewnątrz drzwi choć ciężko mi było ściągnąć bo ten wkręt na środku jeszcze trzymał. I ten plasik pękł który ciągnie szybę w górę i w dół. To dobrze że to tylko to a nie coś z elektryki :)

 

Dodano: 16 kwi 2016 - 20:45

Jeśli chodzi o linkę to nic mi się nie porozwijało na całe szczęście bo inaczej miałbym wiecej pracy przy składaniu. Obawiam się tylko montażu nowej części ale są tutaj fotki i porady także powinienem dać radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli linka nie jest poplątana na bębnie napędowym i jest równo zwój obok zwoju, to tylko zwalniasz naprężacz z dołu prowadnicy i najpierw wyjmujesz tę linkę z plastiku.

Potem ręcznie plastik przesuwasz w górę i wyciągasz koniec górnej linki

szybka wymiana plastiku na prowadnicy na nowy i montaż linek w odwrotnej kolejności jak w opisie.

Przed zwolnieniem naprężacza zwróć uwagę jak ma być zamontowana sprężyna. Czasami lubi się wysypać.

I jeszcze jedno ważne.

Jeśli przyjdzie Ci do głowy próba działania w aucie z podpiętą wtyczką ale bez zabudowy i bez szyby, to uważaj by nowy plastik nie wyjechał z prowadnicy. Tu nie ma szyby by jego ruch w górę samoczynnie wyłączyło.

Trzeba go skontrować przyciskiem szyby

To chyba wszystko co najważniejsze w sprawie wymiany...

A, jest jeszcze jeden myk.

Jak już wszystko będziesz miał w drzwiach wszystko przykręcone, boczek powieszony i będziesz przykręcał dolne śruby, to pamiętaj, by wtedy szyba była w połowie wysokości, a nawet prawie u dołu.

Przy krańcowych ustawieniach następuje naprężenie na linkach i prowadnica się delikatnie odgina dołem, a tym samym nie pasuje jeden z otworów, w który musi być śruba boczka wkręcona.

Już wcześniej o tym wspominałem, że jedna ze śrub trzyma prowadnicę.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam z tych porad choć myślałem że szyba musi być u samej góry bo w tej pozycji przestało działać i linki są również zostawione w taki sam sposób. Mimo to że prowadnica jest wyjęta to linka w dolnej części się rozwinęła ponieważ wypadł z prowadnicy u dołu plastik.

 

Dodano: 16 kwi 2016 - 22:54

Tak czy inaczej kupię sobie w tym tygodniu nowe plastiki i w sobotę znów zasiądę aby to zmontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem że szyba musi być u samej góry bo w tej pozycji przestało działać i linki są również zostawione w taki sam sposób.

Nie zmontujesz tego jak ślizg będzie w pozycji zamkniętej szyby.

Szybę do ślizgu trzeba opuszczać od góry.

Dlatego też, wręcz powinieneś skorzystać z podpowiedzi podłączenia całego napędu nim go w drzwi będziesz wstawiał, by ślizg opuścić poniżej tej górnej pozycji.

Najlepiej gdzieś w połowie go ustawić, wówczas masz dostęp by szybę śrubą przykręcić.

W tych nowych jest już śrubka zamiast plastikowych zatrzasków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy ślizg kupiłem i założyłem na prowadnice, linki pozakładane. Jutro montaż i regulacja żeby wszystko grało.

 

Dodano: 22 kwi 2016 - 22:17

A za komplet ślizgów w ASO zapłaciłem niecałe 30zł :)

 

Dodano: 24 kwi 2016 - 10:45

No i szyba naprawiona :) montaż poszedł dość gładko bez żadnych problemów. Nie ucinałem tego plastiku który nachodzi na prowadnice. Wszystko chodzi jak trzeba choć na początku szyba chodziła krótkimi odcinkami ale parę minut później szyba pracowała już normalnie. Dziękuję za wszystkie porady, pozdrawiam :)

Edytowane przez bastneo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko chodzi jak trzeba choć na początku szyba chodziła krótkimi odcinkami

To normalne po odłączeniu napędu albo akumulatora.

Szyby w takim przypadku wymagają przyuczenia, trzeba dojechać skokowo do jej zamknięcia i potem jeszcze kilka sekund przytrzymać w tym samym kierunku przycisk sterowania szybą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!