Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tuning 2.0 TCE


Pingu

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

zrobiłem tuning swojego TCE 180, jak pisałem na innej stronie założyłem większy intercooler, wydech, turbina od RS-a, modyfikacja programu na bazie RS, wyszło 305kM i 400Nm. Teraz kolej na hamulce i zawieszenie. Czy ktoś może wie jak poprawić układ hamulcowy, najlepiej byłoby od RS tylko za duzo dłubania, jesli w ogóle to wchodzi w grę. Ma ktoś jakiś pomysł? (większe tarcze, zaciski?)

pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

zrobiłem tuning swojego TCE 180, jak pisałem na innej stronie założyłem większy intercooler, wydech, turbina od RS-a, modyfikacja programu na bazie RS, wyszło 305kM i 400Nm.

 

Możesz napisać jakie koszty? No i gdzie dorwałeś turbinę od RSa (sama turbina z MII czy MIII?), bo szukam na Allegro, ale trudno znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bo źle szukasz ;) Turbin z M3RS na chwilę obecną są na allegro conajmniej 2, w porywach do 3-4 :)

 

Pozatym sprzedawcy nie wystawiają często samych turbin a całe silniki / bądź gołe słupki silników, a to oznacza iż tam jest ta turbina ;)

Wystarczy zadzwonić i zapytać za ile sama turbina.

 

Jedna sprawa na którą warto zwrócić uwagę - niestety turbiny TD04L6-15T (z Meg3RS, w Meg2RS byłą TD04L6-14T) mają fabryczną wadę.

Mianowicie pęka strona gorąca - wejście z kolektora wydechowego. Tam jest "gródź" twin scrolla i na to trzeba zwrócić szczególna uwagę.

Pęknięcia mogą świadczyć też o złym użytkowaniu turbiny - np. auto było gaszone na gorącym silniku ;)

 

Skrzynia z tego co ja się orientuję jest ta sama. TCE od RS nie różni się tylko turbiną ale i: oprogramowaniem, IC, wydechem oraz wtryskami ;) zawieszeniem heblami itd

Czy kolega lulu wymieniał u siebie wtryski? Nie chce mi się wierzyc że na seryjnych z TCE dało się zrobić 300KM ;)

 

P.S. To co zabija skrzynię/sprzęgło/nie korby w silniku to nie konie mechaniczne a MOMENT OBROTOWY czyli Nm

Za dużo niuta w dolnym zakresie szybko kończy sprzęgło / docik i potrfafi pogiąć korby.

 

P.S.2 Na przyszłość to taki mały szczegół - za przyspieszenie auta odpiowiada moment obrotowy a nie moc maksymalna ;)

 

P.S.3 6000zł za wydech i intercooler to chyba tylko w Warszawie się płaci u takich ździerców jak MG Motorsport itp hehe ;) Zapraszam na "prowincję" gdzie można przez takiego samego fachowca zrobić to o połowę taniej!

Edytowane przez Shymek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia z tego co ja się orientuję jest ta sama

Z tego co ja wiem, to niestety się różnią, daltego pytałem się o to czy zmienił.

To co zabija skrzynię/sprzęgło/nie korby w silniku to nie konie mechaniczne a MOMENT OBROTOWY czyli Nm

Za dużo niuta w dolnym zakresie szybko kończy sprzęgło / docik i potrfafi pogiąć korby.

Patrz wyżej - sktrzynia z RS jest w stanie przenieść więcej Nm

P.S.2 Na przyszłość to taki mały szczegół - za przyspieszenie auta odpiowiada moment obrotowy a nie moc maksymalna

Tutaj niestety nie wiem czy chcesz się pochwalić tym co wiesz czy co... Bo ani ja ani lulu nic nie pisał o przyspieszeniu, a to co wyżej napsiałeś to przynajmniej dla mnie jest oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jeśli chodzi o wtryski to w RS i GT są takie same(sprawdzane było w seriwsie, ten sam nr. katalogowy), w turbinach rzeczywiście pojawiają się małe pęknięcia, nie jest to jednak istone, w mojej od gt po wyjęciu też było pęknięcie. Jeśli masz wątpliwości to na wykresie Unitronica jest moje gt i wykres po modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wiec tak: jaszpol do tej pory nie robił remap tce 180. Maja doświadczenie z tce 1.2 ale nie z 2.0. Ja z kolei nie chciałem boxa.

Zostałem uprzedzony ze sterownik jest bardzo podobny o ile nie identyczny z tym w rs 250.

Natomiast przez pierwsza godzinę odczyt sterownika nie powiodl sie - okazało sie ze powodem był za ciepły silnik. Po ostudzeniu w koncu odczyt sterownika sie powiodl i program został wysłany do vtechu (jaszpol z nimi robi chipy)

Po 3 godzinach vtech przysłał nowy program. Podobno wzorowany na tym dla silnika 1.4 tce.

Kolejny krok - hamownia przed zmiana - potem remap - i znowu hamownia. Plus dostrajanie programu pod moj silnik - kolejne 2 h. Efekt na silniku : 205 km i 355 Nm. Chciałem bez nadmiernego zylowania.

Efekt czuć podczas jazdy znacznie. Szczególnie na 3 do 5 biegu. Samo przyspieszenie nie wzrosło za bardzo - głownie przez to ze skrzynia biegów nie pozwoli na dojście do 100 na 2 biegu. Wcześniej odetnie przyspieszenie.

Ale 3- 5 bieg - bajka. Autko jest znacznie znacznie szybsze.

Cena - 2500.

Mysle ze przyspieszenie od 0 do 100 wzrosło. Nie mierzylem co prawda wiec trudno mi napisać o ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem po programie - wykres w tym wątku:

http://megane.com.pl/topic/14135-mkotek...

 

Od fabryki dostałem już trochę gratisowych KM i Nm (202KM i 330Nm). Po programie na seryjnych gratach zbyt dużego przyrostu nie udało się już uzyskać (210KM, 366Nm).

Podobno ograniczeniem staje się już IC i wydech...

Wrażenia z jazdy - do 5500 obr/min ja nie czuje jakiejś znaczącej zmiany, natomiast powyżej tych obrotów silnik nie łapie zadyszki jak to miało miejsce wcześniej, tylko ciągnie do odcięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mkotek, gdzie robiłeś chip?

strasznie dużo tych gratisów moim zdaniem: 202 km zamiast 180 km to jest ogromny gratis. podobnie w NM. powiedz gdzie robiłeś program?

 

Dodano: 21 kwi 2013 - 12:42

Robiłeś jakieś testy do 100 ? Nawet przed chipem musiałes mieć chyba wiecej niż te seryjne 7.8 . Zazdrosciny :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipa robiłem w Unitronicu w Wawie. Wiem, że sporo tych gratisow, ale jak pisałem niewiele więcej udało się uzyskać.

Testowałem przyspieszenie przed chipem - 7.60s i 7.77s od 0 do 100km/h oraz 15.50s i 15.83s na 400m. Ale nie mam żadnego profesjonalnego G-tech'a czy czegoś takiego, a jedynie aplikacje w telefonie - R.S. Monitor - więc do wyników się za bardzo nie przywiązuje - ale przy najbliższej okazji będę chciał sprawdzić co teraz pokaże ta aplikacja - jak będzie lepszy czas to fajnie - znaczy się, że jednak program coś dał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpisanie mkotek. Podziel sie nowymi wynikami :) swoją droga to bardzo ciekawe ze tyle NM mamy, całkiem sporo km a przyspieszenia sa delikatnie mówiąc takie sobie. Polecilbys unitronic ? Były jakieś problemy z przygotowaniem programu ?

 

Dodano: 22 kwi 2013 - 08:48

Swoją droga to ciekawe ze przy 180 km i 300 NM nasze autka maja 7,8 do 100. Twoje z duża ilością gratisów 202km 330 nm) mniej wiecej 7,7 - 7,6. troszkę szkoda nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas strojenia auto było hamowane kilka razy bo pierwsze zmiany (ustawione parametry tak aby osiągnąć lepsze wyniki) powodowały że komputer(sterownik) przy wysokich obrotach silnika przechodził w tryb awaryjny - sterownik nie był w stanie uzyskać zadanych parametrów i przechodził w tryb awaryjny - tam jest podobna jakaś kontrola parametrów - tzn. czy to co ma zadane uzyskuje - jak nie to przechodzi w tryb awaryjny. Więc dopiero za któryś tam razem zagrało wszystko ok.

Pewnym ograniczeniem jest również to iż nie da się zgrywać/wgrywać programu jak silnik ma temperaturę >60 stopni - więc jest to czasochłonne bo trzeba czekać aby silnik przestygł.

 

Unitronic robił już kilka programów do Megane więc temat ogarniają :) Chociaż wszystko wyjdzie w trakcie użytkowania - na razie to za mało przejechałem aby się "wymądrzać" :)

 

Moc i moment obrotowy to jedno - a na przyspieszenie to jeszcze chyba parę rzeczy wpływa - jak ktoś już gdzieś wcześniej pisał pewną stratą jest to, że na 2 biegu nie da się dojść do 100km/h - trzeba zmienić bieg a to też chwilę trwa...

 

A z drugiej strony 300 konny Focus RS przegrywa z 265 konną Meganą RS na pętli północnej - a przyspieszenie do 100km/h Foka ma lepsze - więc uzyskane przyspieszenie nie przesądza o ogólnych wynikach :)

 

Co do wyników mojej Megany to weź pod uwagę, że to fabryczne 7.8s to jest uzyskane przez kierowce zawodowego (a nie amatora) - więc pewnie jak ktoś lepiej ogarnia auto to może jeszcze urwać parę "dziesiętnych" z tego wyniku - na samej zmianie biegów pewnie z 0.3s można urwać. Nie mówiąc już o starcie - kiedy mnie albo się włącza ASR albo miele chwile kołami w miejscu...

Edytowane przez mkotek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!