Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z mocą


lisek1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem, dosyć często włacza mi się kontrolka która jest zaznaczona na zdjęciu. Najczęściej włącza się ona na zakrętach wtedy silnik traci moc, zero przyśpieszenia. Max to 50-60km/h. Prosiłbym o pomoc cóż z tym zrobić? Może miał juz ktoś taki problem?

post-12155-1254166418_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób diagnostyke na kompie, nie baw sie w sprawdzanie czujników kabli itp, bo jak zaczniesz ściągać wtyczki to porobi się więcej błędów i wtedy jak sam nic nie poradzisz a będziesz musiał jechać do warsztatu mechanikowi zamiast jednego błędu który masz w aucie wyskoczy kilka i bedzie musiał sprawdzić więcej rzeczy co może cie drożej kosztować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj więcej danych na temat silnika ,gdyż jeżeli jest silnik wysokoprężny to na pewno jest to wina zaworu sterowania sprężarką (zawalony błotkiem z paliwa ) wystarczy rozebrać wyczyścić i na jakieś 15000km wystarcz.Zawór znajduje się w trakcie dolotowym od turbiny do silnika.Patrząc na komorę po zdjęciu obudowy z silnika jest po prawej stronie silnika przy przedniej ścianie kabiny (elektromagnes średnicy ok.6cm przykręcony trzema śrubami M6 podłączona jest złączka trzech kabli elektr.UWAGA przy ciepłym silniku on też jest ciepły. Usługa na stacji ASO ok.200pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie poszukuję interface i soft do diagnostyki Renault Scenic 1,9 dCi

 

[ Dodano: 2009-09-28, 22:14 ]

"pit-men" silnik jest wysokoprężny i chyba to to co mówisz ponieważ kiedy jest mało paliwa lampka zapala się częściej dzieki za pomoc jutro zobacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też czasem ta kontrolka się zapali. Np. kiedy rozpędzone autko na 5 biegu ma wysoką górkę i troszkę spada prędkość przy pokonywaniu wzniesienia wtedy załącza mi się ta kontrolka. Byłem u mechanika. Skasował błędy w komputerze i w ciągu miesiąca pojawoło się tylko raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat, bo problem jest "prawie" identyczny u mnie.

Generalnie ten problem się pokazał kiedy zaczęło się robić chłodniej.

"Krotki opis": zaświecała się lampka EKG <ok> w momencie przekraczania 95km/h. Pow. tej prędkości autko nie miało utraty mocy (hmm nie było czegoś takiego jak "buuuu...." i traci prędkość ale jakby wolniej zdobywał kolejne km/h), a kiedy odpuszczałem i było poniżej tej prędkości lampka gasła. I tak w kółko.

Były dwie może sytuacje na "mieście" kiedy widziałem przez ułamek sekundy świecącą się lampkę no i ze dwa razy przy ruszaniu (na 2-ce) moim sztrucelkiem szarpało dość ostro.

Podpięcie kompa pokazało dwa błędy:

1. air flow sensor (to przepływomierz?)

2. EGR valve

(niestety nrów błędu wtedy nie zapisałem)

Kasacja błedów i wypad na obwodnice. Ta sama sytuacja lecz pozostał tylko jeden błąd, a mianowicie:

DF077 EGR valve

Odpięliśmy przepływomierz i zawór EGR, przeczyliśmy, poskręcaliśmy, kasacja błędu i obwodnica. Analogiczna sytuacja jw. lecz postanowiłem wyżyłować go na 4-ce na maxa (~120km/h) i o dziwo bez błędu, później 5-ka i spokój. Warsztat, kasacja błędu i do domu obwodnicą. No i znów niespodzianka bo przy 5-tce i kole ~130km/h znów zaczęła się świecić cholerna lampka EKG ;< Poniżej tej prędkości spokój.

Normalnie nie mam pomysłu oprócz zakupu nowego zaworu ERG ;(

Ah jeszcze zauważyłem, że w ciągu 1 miesiąca "wsiąkło" mi gdzieś z litr płynu chłodniczego bo przyuważyłem ze poziom jest grubo poniżej MIN , a było go równo w połowie (min~max).

 

edit: a możliwe jest że taka sytuacja wynika bo dostaje się "lewe" powietrze do rury intercoolera -> kolektor ssący (ta która idzie do zaworu EGR)? Wspomniana rura widocznie była nieszczelna bo poprzedni właściciel pozakładał w jednym miejscu opaski, poskręcał je i przyspawał ze sobą. No i może znów jest "dziura"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mea, odłącz EGR i jeździj z odpiętym. Jak problem będzie się powtarzał to podłącz EGR a odłącz przepływkę i jeździj z odpiętą. Błędy będą zapamiętane w komputerze, ale na desce nic nie będzie świecić (a przynajmniej nie powinno). W ten sposób wykluczysz jedno albo drugie.

Nieszczelność jak najbardziej może mieć swój wpływ, ale słyszał byś do tego gwizdanie podczas przyspieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. meganecoupe02.

W sumie to odłączyłem wtyczkę od EGR. Lampka "EKG" nie zaświeciła się pomimo "testów" po obwodnicy. Do sprawdzania kompem nie podpiąłem tego zaworu więc jednym z błedów był problem z komunikacją z zaworem oraz 2 x blad samego zaworu.

Zastanawiam się tylko jak długo mogę jeździć z odpiętym od zasilania zaworem ;<

 

A rura od IC do kolektora w drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko jak długo mogę jeździć z odpiętym od zasilania zaworem ;<

Ja jeździłem dość długo i nic się nie stało. Podpiąłem z powrotem bo w sumie mi nie przeszkadzał tak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury nie zdążyłem podpiąć a już mam nowy problem.

Mianowicie dziś zapaliły mi się kontrolki STOP i kontrolka silnika z napisem stop i jednocześnie włączył się wentylator chłodnicy. Po kilku godzinach postoju został podpięty komputer - jedyny błąd to zawór egr (dodam, że zasilanie zostało w końcu podłączone). Błąd skasowaliśmy. I co ciekawsze uruchomienie zimnego silnika zaskutkowało zaświeceniem obu kontrolek ciągłym światłem oraz pracą wentylatora, który załączył się po kilku sekundach (sic!).

Podczas pracy silnika sprawdziliśmy błędy i.. czysto. Nawet EGR nie sypnął errorem ale za to na luzie max obroty ~1500 przy wcisniętym gazie do dechy ;<

Mało, że egr i przepływka doprawadziła do rozpaczy to teraz jeszcze to ~~

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz odłączony przepływomierz i EGR? Mam nadzieję że nie. Jedno albo drugie musi być podłączone i sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR i przepływomierz jest podpięty. A prawdopodobieństwo "wysunięcia się" wtyczki jest chyba małe.

 

Łudzę się, że to na wskutek aury - a duża wilgotność ostatnich dni dała się we znaki stykom. Może "przeczyszczenie" m.in. przekaźników wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy przy stykach, to te od komputera też można potraktować kontaktem. Pod pokrywką bezpieczników też u mnie była łąka, ale problemów na szczęście nie miałem, w wakacje wyczyściłem wszystko na błysk. Jak będziesz już grzebał w tamtych okolicach to odłącz akumulator na wszelki wypadek (potrzebny będzie Ci kod do radia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!