Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CarPC, Carputer - czyli komputer w samochodz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem przedstawić moją małą instalację komputera w Megane II.

 

Auto to: dscn0493fu.jpg teraz już wygląda trochę inaczej:roll:

Instalka składa się z normalnego PC-ta tylko w mniejszym wydaniu czyli Dell SX270, wybrałem go bo ma zasilanie na 12V, i wystarczyło tylko wystabilizować napięcie (tak prosto się tylko mówi jak się później okazało)

 

Krótki opis Della:

Procesor model: Intel ® Pentium ® 4 CPU 2.80GHz

Szybkość: 2.79GHz, FC μ PGA478

Grafika zintegrowana model: Intel ® 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller typ PCI

Karta sieciowa Intel ® PRO/1000 MT Network Connection

Chipset Model: Dell 82845G/GL/GV Brookdale Host-Hub Interface Bridge (A1-step)

Pamięć RAM: 256 MB DDR

Dysk twardy : 2,5" 160 GB

6 x USB (2 złącza na przednim panelu, 6 złączy na tylnym panelu)

Audio (2 złącza na przednim panelu - głośniki, mikrofon, 2 złącza na tylnym panelu -

Line-out, Line-in)

2 x PS/2 (klawiatura i mysz - na tylnym panelu)

1 x RS-232 (na tylnym panelu)

1 x LPT (równoległy interfejs zgodny z IEEE-1284)

1 x VGA (analogowe złącze do monitora D-Sub 15)

1 x RJ-45 (złącze karty sieciowej)

 

O taki jest :idea: :

004.jpg

Zasilanie:

 

Zasilacz LDO stabilizujący napięcie na ok. 12,5V oraz układ zabezpieczenie i połączenie do akumulatorka podtrzymującego którego jeszcze nie ma na razie włączenie tylko po uruchomieniu silnika. Układ to dwa bezpieczniki plus dioda Shotky'go .

 

dsc0405m.jpg

 

Wszystko upchnąłem do “drugiego dna” w bagażniku własnej konstrukcji które wygląda mniej więcej tak:

dsc01407j.jpg

dsc01408pj.jpg

Wiem, wiem tapicera ze mnie nie będzie, ale to przez to że troche za mało materiału wziąłem.:roll:

 

Tyle miałem do pewnego momentu, potem nie było czasu i kasy żeby to zamontować do auta. Aż mniej więcej w połowie sierpnia, o mało się nie pożegnałem z projektem CarPC w megance i z meganką :roll:

 

dsc0271cy.jpg

dsc01403u.jpg

 

Ale nie bylo tak źle więc, sam postanowiłem przywrócić ją do stanu używalności, miałem więc okazję do zrobienia wszystkiego tak jak chce, auto stało rozebrane razem z deska rozdzielczą i całym środkiem, przodem więc dostęp do wszystkiego był bardzo bardzo łatwy. Część nowej instalacji kablowej została zrobiona, potem przyszła kolej na powrót auta do wyglądu normalnego:<ok>

 

dsc01416el.jpg

dsc01409b.jpg

dsc01415r.jpg

 

Zasilanie komputera i wzmacniacza – Kabel spawalniczy 35 mm

Kable Dell  wzmacniacz

Kable VGA, włącznik komputera (wcześniej wlutowałem się do włącznika na płycie głównej komputera ), zasilanie monitora z LDO, i wszystkie nowe kable głośnikowe.

I przy okazji cała masa innych kabelków złączek itp. Teraz wygląda to tak:

 

dsc0418k.jpg

dsc0410q.jpg

dsc0401z.jpg

dsc0403z.jpg

dsc0408wo.jpg

 

Jeszcze został do zamontowania monitor który musze dopiero kupić. Z jego montażem mam nadzieję że nie będzie dużych problemów gdyż eby701 pasuje w ten otwór po radiu, trzeba go tylko delikatnie przerobić. A testy na monitorze CRT wyszły jak najbardziej pomyślnie :idea:

Tuner radiowy to ADS, frontend to centrafusea GPS to Navibe sirfstar. Oczywiście te wszystkie kable zostaną uporządkowane, zostanie zrobiona nowa podłoga bagażnika, z czasem myślę że zacznie to jakoś wyglądać. W przyszłości planuje dołożyć ODB i kilka innych gadgetów opisanych na forum typu sterowanie przy kierownicy, kamerki cofania, rejestrator jazdy itp.

 

A koszt to:

 

Tuner FM 130 zł

Podłoga ok 200 zł

Dell sx270 200zł

wzmacniacz 300zł

kable ok 350 zł - i to mnie troche zagieło, liczyłem na dużo mniej.

inne dodatki 100 zł

elementy zasilacza ok 150 zł

+ moze w tym lub przyszłym tyg monitor ok 600 zł i pewnie mi coś jeszcze umkneło.

 

Razem: dużo, szczególnie jak na ucznia bez stałych dochodów.

 

Opis taki bo jest też na innym forum o tematyce CarPC, przy okazji jak kogoś zainteresuje to polecam www.mp3car.com i polski odpowiednik www.mp3car.pl dużo opisów instalacji i rozwiązań jak i co zamontować żeby działało.

Sorka, że niektóre zdjęcia są kiepskiej jakości ale nie zawsze miałem ze sobą lepszy aparat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.. zacytuję może wypowiedz z forum na którym też padło takie pytanie:

"...pc jest po to zeby miec navi, idtwarzacz muzyki/filmow z potezna baza bez machania kompaktami, mozliwosc odtwarzania wszelakich tylko formatow bez ogranczania sie do mp3 jak w radiu, do tego aby wygodnie uzywac telefon przez bt bez wyciagania go z kieszeni i miec system glosnomowiacy oparty na calym car-audio do tego zeby miec fajny wygodny interfejs uzytkownika zeby uzywac navigacji na duzym, wygodnym ekranie, bez przyczepiania trzesacych sie mocowan na szybie... zeby miec neta/update navi na bierzaco przez gprs. albo poprostu po to zeby miec ladny spectrumanalyzer na ekranie albo mozliwosc zgrania fotek na wakacjach do tego fajnie wyglada taki bajer.

 

wyliczac mozna sporo... mi najbardziej odpowiada wszechstronnosc i w zasadzie nieograniczona mozliwosc konfiguracji...

A ja do tego dodam że lubie mieć cos oryginalnego, czego nikt nie będzie miał tak samo zrobione. Pewnie do czasu bo coraz więcej ludzi się bierze ze takie instlacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mnie cytowana wypowiedź w ogóle nie przemawia. Jestem staromodnym typem: aparat ma być do robienia zdjęć, telefon do dzwonienia i SMS, komputer do pracy i rozrywki. Osobiście nie widzę komputera u siebie w samochodzie, w ogóle nie byłby mi potrzebny do niczego. Ale respekt za próbę zmiany autka - ważne, że Tobie się to podoba i to się liczy <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zapytam: GDZIE SĄ ALUFELGI :evil: - to podstawa do zmian <ok>

Do tematu widzę podszedłeś dość poważnie. Też miałem przez jakiś czas CarPC i to nawet działało, jednak koszt mojej instalacji wyniósł 1/4 ceny Twojej.

Powiedz mi jak będziesz tym sterował, bo to u mnie zadecydowało o tym, że instalacja wyleciała częściowo z auta. Nie chciałem mieć standardowej myszki i klawiatury, trackball też odpadł bo nie było go gdzie przyczepić. Miałem już nawet touchpad z laptopa przerobiony na PS/2, ale to ciągle za mało. Po bardzo długich poszukiwaniach znalazłem klawiaturę, która by odpowiadała moim wymaganiom, ale jej koszt przewyższył mój budżet i całą instalację :-/

Jeśli mowa o użyteczności to nie jest całkiem głupia sprawa. Też nie chciałem kabli od nawigacji w kabinie, płyt cd i innych akcesoriów, z których można zrezygnować dzięki CarPC.

Jak na razie gratulacje i życzę ukończenia prac :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JacekP, To że jest jeden otwór DIN w niczym nie przeszkadza.. nawet nic rzeźbić nie trzeba. Montujesz po prostu takie coś empler.pl/product_info.php?cPath=1_4&products_id=25"]KLIK

meganecoupe02 Alufelgi ?? Kupiłem kołapaki <ok> Może kiedyś, na razie mnie nie stać :-P Sterowanie rozwiązuje u mnie klawiatura w bagażniku (BIOS i te sprawy) i wyświetlacz dotykowy o empler.pl/product_info.php?cPath=1_4&products_id=9"]TAKI

Mój koszt może i duży ale zbieranie gratów zacząłem jakies 8 miesięcy temu więc nie jest źle. Pozatym uważam że można go zredukować o jakies 30 % jeszcze, ale tak to jest jak coś robi się pierwszy raz, tu sie pomyli tam sie za dużo kupi albo za mało i trzeba drugi raz kupować i tak to wychodzi. Wyświetlacz mam nadzieję że będzie w tym tygodniu, tylko trzeba jeszcze zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie rozwiązuje u mnie klawiatura w bagażniku (BIOS i te sprawy)

Co masz na myśli? Sterowanie z bagażnika? :idea:

Jeżeli mogę coś podpowiedzieć, to tylko tyle żebyś nie pakował się w tani chiński zamiennik, bo po niedługim czasie będziesz żałował. Lepiej kupić jakiś markowy ekran, nawet trochę starszy, ale pewny. Chińszczyzną się bawiłem, po kilku minutach miałem wrażenie że wszystko zostanie w ręku.

Czekam na postępy w pracach <ok>

P.S. Szukałem klawiatury o której pisałem wcześniej, ale znaleźć nie mogę :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli że w wypadku kiedy trzeba coś zmienić w biosie mam klawiature w bagażniku i podłącze ją do USB w środku ;-) W środku na stałe nie będzie żadnych tracballi, klawiatur czy myszy. Może w przyszłości pojawi się pilot na kierownice pioniera z czujką podczerwieni i sterowanie funkcjami w centrafuse przez program Girder.

Co do chińskich zamienników, to niestety muszę. Są dwie przyczyny: cena i to że nie ma droższych nie chińskich monitorów dotykowych. Z tego co pamiętam widziałem kiedyś pionniera dotykowego ale cena 1500zl jest dla mnie nie do pokonania tym bardziej że jest to model wysuwany a takiego nie chce. A ogladałem na żywo ten wyświetlacz i nie wygląda źle. Nawet w słoneczny dzień coś widac, a jakość wykonania ramki mnie raczej nie interesuje bo wszystko będzie na sztywno zaszpachlowane z konsolą środkową. Może nie będzie tak źle. Dużo osób używa dokładnie tego modelu, który stanowi wrecz taką wersję standardową do CarPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ja z Lilliputem nie miałem do czynienia. Też zainstalowałem ekran na stałe bo to najlepsze rozwiązanie, u Ciebie jest dodatkowy plus, bo masz więcej miejsca w mII :idea:

Nie pytałem jeszcze o system na jakim to postawisz, Linux czy Winda?

Pod Winde możesz zainstalować LabView i podłączyć wszelkiego rodzaje czujniki i kontrolować na ekranie - to dodatkowy atut CarPC :idea:

Znalazłem wreszcie tą klawiaturę: http://quantum.com.pl/produkty_Ikey/DesktopSK-79.html#

Może kiedyś Ci się przyda. Jest dość mała, ma wbudowane sterowanie myszą, ale 200 euro to dla mnie było za dużo <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klawiatur to znalazłem kiedyś jeszcze dwie takie: Logitech fajny ale cena <ok>

http://nexus404.com/Blog/2008/01/06/logite...tv-pc-hook-ups/

Widziałem jeszcze coś takiego ale nie wiem czy to wogóle jest w sprzedaży. Tak jak mówiłem narazie klawiatura mi nie potrzebna, chociaż taka mała by sie przydała bo na ekranie ciężko się będzie pisać na gg albo łazić po necie.

Speed-Link - niemiecki producent akcesoriów konsolowych i komputerowych wprowadza na rynek bezprzewodową mini-klawiaturę do PS3, PS2 i PC.

Mini Chat-board to podłączana do gamepada niewielka klawiatura, która ułatwia czatowanie, pisanie e-maili i poruszanie się po internecie. Mini Chat-Board pozwala także na łatwe wyrażanie emocji za pomocą prostego systemu emotikon przypisanych do specjalnych klawiszy.

Najważniejsze cechy produktu:

* konstrukcja zgodna ze stylistyką PS3

* gumowane przyciski

* 10 przycisków z przypisanymi ikonami wyrażającymi emocje

* kompatybilna z PS3, PS2, Wii, Xbox 360, PC oraz Mac

* współpracuje z oryginalnymi gamepadami PlayStation

* współpracuje także z gamepadami Speed-Link dedykowanymi konsoli PlayStation

Sugerowana cena detaliczna wynosi 69 złotych.

820a70ff353a949d.jpg

17e8ae57d0d8424b.jpg

Co do systemu to winda XP z zainstalowanym frontendem CENTRAFUSE. Wg. mnie najlepszy z wszystkich bo najbardziej rozbudowany i ma dużo opcji a przy okazji bardzo, bardzo łatwy w obsłudze. Myślałem o Linuksie ale ciężko z nawigacją pod niego i o zestawie głośnomówiącym mógłbym zapomnieć a tym bardziej o Centrafuse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!