Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podgrzewacz płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Witam. Jeśli możecie niech ktoś kto już dobrał świece żarowe do podgrzewacza nie oryginalne (te dłuższe) i wszystko mu działa jak należy niech poda NAZWĘ, MODEL itd. Z góry dzięki za pomoc.

 

[ Dodano: 2010-11-12, 19:43 ]

I jakie te świece mają napiecie? 13,5 - takich nie moge znaleźc:/ czy inne 11? 11,5 czy 12?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiasz normalne żarowe.Ważne aby zgadzała się średnica gwintu i długość części żarowej(paluszka).Reszta w zasadzie bez znaczenia.

Popytaj sprzedawców na All.Podałem wymiary i dopasowujesz wymiarowo.

Pozdrawiam T

PS .Moje były wyższe po wkreceniu dlatego założyłem na nie ochronne peszle ze szrotu za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cienkie sklepy mam w okolicy. Niestety po wymiarach nikt nie był w stanie mi dopasować świec, albo się im po prostu szukać nie chciało.

Prosili o przyniesienie świecy, a z tym to nie za bardzo mi pasuje.

 

W związku z tym, iż nie mam jak dopasować świecy na podstawie wymiarów, mógłbym Mnie ktoś nakierować na model świecy którego mam szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...

Moi drodzy, przeczytałem chyba wszystko, ale tak konkretnie jaka świeca podejdzie do podgrzewacza. Nazwa, model.

Podsumowując różne tematy. Oznaczona G41, ale jaka nazwa, producent? Jak powiedziałem sprzedawcy, że G41 to spytał czy mam na myśli Eyquem.

Świeca jaka wykręciłem ma następujące napisy(nic to nie mówiło facetowi w sklepie poniewaz chciał 10 cyfrowy numer.-rozmawialiśmy przez telefonów, może na żywo będzie lepiej)

2102

300W

AET 11721053- 12V

Na jakimś forum z trafikiem napisano, że można wsadzić świece na 13,5 V. Niby mocniejsze.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marekwodniak. Krotko i na temat. Chciałem uściślić bo zauważyłem, że wielu pisze, pisze, pyta a na końcu i tak pozostaje jakiś znak zapytania.

Nie wiem czy ta którą wykręciłem siedziała tam od początku. Pewnie wymieniana. Wszystkie świece to ile ciągną prądu? Ile tak jedna?

I jeszcze coś. Eyquemy i także inne różnią się wymiarami od tych, które wyżej zamieścił Chrzan49. Są dłuższe niż to co leży na moim biurku.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie świece to ile ciągną prądu? Ile tak jedna?

1W = 1V x 1A

Odwracasz wzór, podstawiasz co wiesz, W i V i masz wynik w A

A = W / V

w tym przypadku:

300W/12V = 25A

Wynik razy ilość świec żarowych i masz pobór prądu przez wszystkie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzeglądałem sobie inne stronki.

Fa forum forda jest info, że taki sam podgrzewacz występuje np w fokusach. I co ciekawe, w autach siedzą najczęściej świece firmy AET czyli Iskra (ale nie polska tylko słoweńska) Czyli dokładnie taka firma jakiej świece wyciągnałem ze swojego podgrzewacza.

A tutaj ciekawa dyskusja z forum forda

http://forum.fordclubpolska.org/archive/index.php/t-93479.html

Wychodzi na to, że i w fordzie i renault szły podobne.

Przywołana Iskra to 11721080 oraz BERU 0100226253. Obie dość drogie. Ktoś montował Iskre albo Beru? Iskra ma w oznaczeniach 13,5 V, Beru 12V Iskra i Beru jest też króŧsza bo ma 67mm. Teraz to zwariowałem. Zainwestować w droższe, ponoć mocniejsze czy pozostać przy pomyśle z Eyquemami albo Bosch. Oto zagadka. Najlepiej to znaleźć używkę :)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice w napięciu 12 albo 13,5V to tak samo jak przy LED-ach. Te na 12V mają prawo szybciej sie przepalić jak obliczane na 14V.

Tak więc te świece nie są mocniejsze jako dające więcej ciepła, a wręcz przeciwnie, by pracowały na pełnej mocy potrzebują wyższe napięcie.

W efekcie nie są tak wyżyłowane i są TRWALSZE ale delikatnie chłodniejsze.

Przy takiej różnicy jednak tego praktycznie nie odczujesz.

Patrz głównie na wymiary, bo nie wszystkie w układ grzejny pasują gabarytowo..

Używki bym sobie odpuścił nie znając czasu przez jaki działały.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!