Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podgrzewacz płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Pora podsumować poszukiwania złotego środka :) . Mam tylko jeszcze jedno pytanko. Wyciągnąłem z auta świece AET (12V), Eyquem i Bosch mają po 11V. Iskra i Beru(te powyżej) są już w granicach 12-13. Czyli można brać mające 11V mimo, że wcześniej były 12V?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nowe to można.... One potocznie i tak są nazywane świecami na 12V i do takich instalacji sprzedawane..... (tak samo jak te opisane 13,5V)

Różnice w trwałości wyjaśniłem wyżej. Przypuszczam że auto zmienisz nim się te nowe 11V przepalą..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zamontować, jednak nie będą sterowane automatycznie. Trzeba tez pamiętać o pojemności akumulatora i mocy alternatora. Mogą one być za słabe, by takie ogrzewanie pracowało bez zauważalnych skutków ubocznych dla świateł czy innych odbiorników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Byłem tu i tam. Nowych świec nie kupiłem bo brakło czasu. Na szrocie dostałem w gratisie kilka sprawnych świec.

Meyle 01400201039 11V

Rodzaj połączenia: M5

Głębokosć zabudowy [mm]: 24,5 mm

Wymiar gwintu: M12 x 1,25

Konstrukcja żwiec żarowych: żwieca żarowa ołówkowa

Zbieżnożć stożka: 63

Długożć całkowita [mm]: 71 mm

Prąd znamionowy [A]: 16 A

Rozmiar klucza: 12

Napięcie [V]: 11 Zakres pomiarowy

 

Beru 0100221162 11,5V

Napięcie [V]: 11,5

Natężenie prądu [A]: 15,5

Konstrukcja świec żarowych: zdolny do nagrzewania wtórnego

Konstrukcja świec żarowych: świeca żarowa ołówkowa

Rozmiar klucza: 12 mm

Wymiar gwintu: M 12x1,25

Długość całkowita [mm]: 69

Głębokość zabudowy [mm]: 23

Zbieżność stożka: 63°

Rodzaj połączenia: M5/3Nm

Moment gnący [Nm]: 45

Moment dokręcenia [Nm]: 22

 

NGK Y924J 11V

Świeca żarowa NGK 7906

Parametry

Rezystancja [Ohm]:0,9

Napięcie [V]:11

Rozmiar klucza:12 mm

Moment dokrecenia [Nm]:23

Głębokosć zabudowy [mm]:24

Natężenie prądu [A]:5,5

Długożć całkowita [mm]:72

Wymiar gwintu:M12 X 1,25 mm

Rodzaj połączenia:M5 / 3,0 - 4,0 Nm

 

Jak widać każda inna :) Kupiłem używany wiatrak z nowymi szczotkami, jakieś zaślepki. Przejrzałem cały magazyn i tylko jeden był dobry. Nie jest to wiatrak do scenika, ale szczotki będą pasowały. Na razie wsadziłem stary bo szczotki są jeszcze możliwe. Świece dostałem w gratisie, wykręcone z kilku podgrzewaczy m.in z focusa. Z jednego podgrzewacza zwykle jedna świeca była dobra.

Mam pytanko. Świece są dobre. Będą pasowały, ale czy można je zastosować? Pomyślałem, że szkoda wywalać kasę na nowe. Z drugiej strony każda inna. Przykładowo natężenie prądu NGD to 5,5 A a pozostałe dużo większy.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć do wzoru na poprzedniej stronie...

NGD

A x V = W

5,5A x 12V (umowne w instalacji) = 66W czyli 4,5 raza mniejszej mocy jak przytaczane wcześniej 300W

O tyle słabiej, (dłużej) będą grzały, do podobnej temperatury....

Analogicznie liczysz poprzednie

16A x 12V = 192W

Wizualizując masz w pomieszczeniu żarówke 100W i dobrze go oświetla, a teraz zmieniasz na 75W i na końcu jeszcze raz na 20W...

Różnice widać gołym okiem...

A dokładnie- masz w tym pomieszczeniu 3 żarówy 100W, a zamieniasz na 2 po 75W i jedną 20W.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sąsiadem wzięliśmy je na warsztat(akurat przyszedł a jest drobnym majsterkowiczem) Z ciekawości zbadaliśmy jak szybko dana świeca nagrzeje wodę i jak bierze amper. Nalaliśmy zimnej wody w 3 szklanki. Podpieliśmy pod 12V, kabel i świeca do wody, kolejno po 20 sekund trzymania w każdej szklance.

I tak poszczególne wyniki:

- Meyle i Beru(na przyrządzie pokazywało 18,5A i 18A)

- NGK( na przyrządzie pokazywało 12,5A)

Wnioski są takie, że mimo różnic w amperach woda w każdej szklance była równie ciepła.

To takie nasze domowe eksperymenty :applause: Ja tylko asystowałem, było prawie jak w szkole.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , podpinam się do tego tematu bo widzę , że tutaj więcej konkretów jest. Ale ja mam pytanie bo pisałem wcześniej ale nie dostałem odpowiedzi.

Mam Scenic 3 1,4 tce. Kupiłem już sprawny podgrzewacz z Trafika na 4 świece. ( 50 zł). Mam już plan działania i montażu ale chciałem podpowiedzi na jedną kwestię.

Chcę podłączyć wspomniany podgrzewacz ( Alternator 150 A także powinien pociągnąć) ale aby nie robić dodatkowych przełączników na desce rozdzielczej , to chcę podłączyć kabelek nisko prądowy dający sygnał na przekaźniki ( na każdą świecę osobny przekaźnik) z centralki wewnętrznej z bezpiecznika ogrzewania tylnej szyby.

Oczywiście kable główne wysokoprądowe z uwzględnieniem bezpieczników pójdą prosto z akumulatora ale ten sygnał załączenia chcę uzyskać właśnie po bezpieczniku , jak włączę ogrzewanie szyby i lusterek. Mam pytanie , czy jak właczę podgrzewanie szyb to prąd płynący przez ten układ załączy mi też ( przy okazji) przekażniki które włączą to dodatkowe podgrzewanie ? Czy tutaj komp nic nie wyłapie? W końcu 4 przekaźniki też chyba trochę prądu wezmą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak właczę podgrzewanie szyb to prąd płynący przez ten układ załączy mi też ( przy okazji) przekażniki które włączą to dodatkowe podgrzewanie ? Czy tutaj komp nic nie wyłapie? W końcu 4 przekaźniki też chyba trochę prądu wezmą

Raczej nie powinno być problemu.

W tym układzie będziesz grzałki załączał ręcznie, a wyłączać mogę się samoczynnie, jak minie czas grzania tylnej szyby. (jeśli oczywiście w III jest taki sam układ czasowy jak w II)

No i ja bym to zrobił na 3 przekaźnikach:

1-jedna grzałka

2- jedna grzałka

3- dwie grzałki

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie taki zamysł miałem z tym włącznikiem czasowym od podgrzewania szyby. Przynajmniej nie zapomnę wyłączyć podgrzewacza i nie rozładuję aku.

Z przekaźnikami to oczywiście będzie po jednym na każdą świecę z osobna. Nie będę ryzykował przeciążenia instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja bym to zrobił na 3 przekaźnikach

To samo uzyskasz na dwóch przekaźnikach

1 - jedna grzałka

2 - dwie grzałki

Załączenie obu przekaźników spowoduje załączenie trzech grzałek.

 

dodano

Nie doczytałem, że zastosowany podgrzewacz posiada 4 grzałki i to co zaproponowałem jest nieprawidłowe, zrób tak jak napisał gojgien

 

Przy alternatorze 150 A spokojnie to wszystko pociągnie o ile nie masz dodatkowego ogrzewania elektrycznego kabiny umieszczonego w nawiewie.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy będzie to dobry sposób podłączenia. Szyba tylna ma moc około 300W czyli przy 12V daje 25A. I jeżeli grzałki będą miały po 300W (bo o takich czytałem na forum), czyli razem będzie 1200W co nam daje 100A. Razem z ogrzewaniem mamy już 125A na same ogrzewanie. Trochę to dużo, bo jeszcze nie wiadomo ile ciągnie instalacja auta po włączeniu. I jeżeli kolega jeździ na światłach to trzeba doliczyć jeszcze oświetlenie 55W*2szt + 5W*4szt czyli daje nam 130W czyli mamy dodatkowe 10A. Czyli już mamy 135A przy 12V. I grzałki zawsze będą grzały wszystkie na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!