Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko dotyczace tematu.

Zaczela nam sie zima jak widac i odczuwam slabe ogrzewanie w moim grandtourze.

Klime w nim mam reczna i w zwiazku z tym mam pytanie, czy gdy wlacze klime i dam na mocne grzanie to bedzie mocniej grzac czy tylko tak jak do tej pory?

Czy jezdzicie zima na wlaczonej klimatyzacji?

Mocno paruja mi szyby gdy wsiade do samochodu, wszystko mam sprawne i czyste (filtry itd.) nawiew powietrza z zewnatrz wlaczony - co poradzicie aby sie tej wilgoci pozbyc? Czy jazda na wlaczone klimie pozwoli uniknac parowania szyb?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Martini26,

Wlączając klimę spowodujesz tylko, że powietrze po przejściu prze układ będzie suche, ale jego temperatura nie zmieni się w stosunku do tej bez klimatyzacji.

 

W kwestii parowania powtórzę za którymś z kolegów: uzyj wyszukiwarki, było sporo o tym (temat 'klimatyzacja i parowanie'), nawet teraz równolegle są przynajmniej 2 tematy aktywne. Jazda na włączonej klimie pozwoli uniknąć zaparowanych szyb - jak pisałem wyżej - powietrze jest suche wtedy. Na Twoim miejscu poszukałbym jednak przyczyny parowania szyb: wilgoć w aucie spowodowana kurzem, piachem, który ją zatrzymuje; wycieki/przecieki powodujące, że tapicerka jest mokra; źle ustawiony nawiew - np uszkodzenia systemu mieszalnika (nie twiera się), lub klapek kierujących powietrze w poszczególne wyloty powietrza; zapchany filtr kabinowy - kurz, syf, liście (nie puszcza dostatecznej ilości powietrza, w tym ciepłego) itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeździć z klimą w zimie? Jak najbardziej tak! Szybsze odparowanie szyb. A dla klimatyzacji tylko to wyjdzie na zdrowie. W klimie oprócz czynnika masz jeszcze olej, który smaruje cały układ jednocześnie go uszczelniając.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się źle wyraziłem. Chodzi o to, żeby w zimie też włączać klimatyzację. Może nie jeździć na niej stale ale tak 1-2 w tygodniu włączyć żeby popracował przez kilkanaście minut. O osuszaniu szyb nie wspomnę, bo to oczywiste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeden problem, z którego rozwiązania bym się bardzo cieszył, mianowicie od kilku dni jeżdżę na samym nadmuchu stopień 2 oraz temperaturą ustawioną na 23 st. C. Zauważyłem, że pod odpaleniu silnika ładnie pracuje tak jak to miało miejsce w cieplejsze dni, gdy wyższej temperatury ustawiać nie musiałem. Po jakimś czasie jednak jak pochodzi słyszę dziwne przełączenie się czegoś przy desce rozdzielczej po czym obroty silnika wchodzą na niższe tak, jakby miał zaraz zgasnąć. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale po jakiejś tam kolejnej chwili znowu przełącza mi się coś przy tej desce i obroty wskakują na 'normalne'. Wrażenie mam takie jakby przy tych niższych obrotach coś dodatkowo niby miało pobierać energię i niby dzięki temu obroty silnika spadają (?). Jesteście w stanie mi to jakoś rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może włącza się sprężarka klimy, ale wtedy obroty powinny wzrosnąć, a nie spadać.

Nie znam się na dieslu ale u mnie jak by się tak działo powodu bym szukał w silniczku krokowym/przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

surivitna, Jeżeli masz ustawiony nawiew na przednią szybę to zerknij czy czasem sama się klima nie włącza. Rozumiem, że jeżeli możesz ustawiać temp. to masz klimatronika i tam tak jest, że nawiew na szybą = włączenie AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, dzięki za zainteresowanie <ok> Sprawa wygląda tak, że na bank nie mam włączonego nawiewu na przednią, bo jakbym to właśnie włączył to na ekraniku miałbym 'AC'. P_r_z_e_m_o, ale jak dochodzi do tego 23°C to też mi się nie włącza 'AC' na klimatroniku, mam rozumieć, że mimo tego klima się załącza? Ważne jeszcze jest to, że dopiero coś takiego zaczęło się dziać jak załączyłem w zimne dni większą temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!