Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Witam wszystkich i prosba o pomoc


vansen__

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich <ok>

Mialem sie juz dawno zarejestrowac ale jakos czasu nie bylo...

 

Mam meganke 1.5dci od roku. Jakis czas temu pojawily sie slady oleju na turbinie. Mechanik stwierdzil ze pada. Jezdzilem jeszcze troche i postanowilem to zrobic przed zima,

Turbine zdemontowal fachura, zawiazlem do regeneracji. W srode zamontowal, olej zmieniony jak trzeba, filtry...

Dzis jak do pracy jechalem zauwazylem ze cos przyspieszenie spadlo. Dojechalem jakos.

Jak wracalem z niej zaczela sie tragedia.

Obroty nie chcialy wejsc powyzej 1500-1800, powyzej zaczynaly sie jakies stuki.

Szanowalem gazu, staralem sie nie przekraczac tych 1500, autko jechalo ale coraz wolniej. Patrze w lusterko wsteczne a z rury wali bialy dym. Zatrzymalem sie, sprawdzam olej a tu na dnie. Ogladam silnik, zadnych wyciekow nie widac.

Dzwonie do goscia ktory zakladal turbo (dobry fachowiec, juz trzecie autko u niego serwisuje) , mowi zeby dolac oleju i powol jechac. Kupilem na stacji dwa litry. Jakos dojechalem do serwisu, ale autko nie mialo juz sily jechac. Kontrolka oleju nie zapalila sie, Komunikat po zapaleniu silnika sie wyswietla ze poziom oleju prawidlowy... a jednak gdzies wcielo ponad 6 litrow oleju.. Jutro mam dzwonic co i jak..

Jestem zalamany, wydalem poltora tysiaca na turbine. Domyslam sie ze to ona sie rozsypala, Jest na gwarancji, ale co z ewentualnymi uszkodzeniami silnika? Boje sie ze go przytarlem.

Ktos mial takie problemy moze?

 

Help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vansen__, silnika raczej nie przytarłeś...jestem prawie pewien,że nie <ok>

... a jednak gdzies wcielo ponad 6 litrow oleju..
poszło w układ dolotowy i w wydech.
Jestem zalamany, wydalem poltora tysiaca na turbine.
wierz mi,zdarza sie to nawet największym specom od regeneracj turbin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie podniosles na duchu. <ok>

Wiem juz ze rozsypaly sie lopatki od strony wydechu. Co z silnikiem magik stwierdzi jak bedzie mial nowa turbine.

Mam nadzieje ze uznaja gwarancje na turbine, zawsze to jest problem jak regeneruje jeden a zaklada drugi. Pozniej nie ma winnych.

Mechanik stwierdzil ze w silniku zostalo cos oleju ale nie podobaly mu sie stuki (moze to tylko odglosy padajacego turbo, tu pytanie do fachur; turbina kreci sie caly czas czy tylko po przekroczeniu okreslonej liczby obrotow? ) i brak mocy.

 

Jeszcze jedno pytanko do znawcow. Moja meganka zostala sprowadzona z francji i ma silnik o mocy 74kw, czyli jakies 104km. Czy w przypadku koniecznosci wymiany silnika bedzie problem ze znalezieniem takiego? Wiem ze u nas przewazaja slabsze wersje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja meganka zostala sprowadzona z francji i ma silnik o mocy 74kw, czyli jakies 104km.

 

 

74KW to 100KM i bez problemu taki silnik dostaniesz. 105KM miały wersje po lifcie.

Kilowaty mnożysz razy 1,36 i otrzymujesz ilość KM ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina kreci sie caly czas czy tylko po przekroczeniu okreslonej liczby obrotow?

 

Kręci się cały czas i dlatego ważne jest, aby na zimnym silniku nie forsować go tylko rozgrzać do temperatury roboczej.

Co do Twojego speca to spytaj się czy czyścił intercooler i przewody przed zmontowaniem tej regenerowanej turbiny i sprawdź jakim się sprzętem posługuje. Powinien mieć sprzęt do sprawdzania luzów itp, a nie tylko młotek i przecinak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!