Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie gazu Scenic I 2.0 8V


roming

Rekomendowane odpowiedzi

Mi dzisiaj spalanie w trasie, na odcinku 320 km, wyszło 8,6L/100km. Jazda była dość płynna, ale z energicznym (bez pisku) ruszaniem spod skrzyżowań, przeważnie prędkość wynosiła 120 km/h, na pokładzie 3 dorosłe osoby, w bagażniku około 20 kg zniczy, zapas dojazdówka i skrzynka z narzędziami ok 8 kg. Spalanie obliczone według zużycia gazu a nie pomiaru komputera.

Myślę, że zszedłbym ze spalaniem gdzieś do 8,3L/100km, gdybym dość normalnie i płynnie ruszał spod skrzyżowań. Kiedyś to przetestuję, choć ciężko mi będzie się tak mulić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam pozwolicie że podepne się do tematu. Mam pytanie, a mianowicie moja Megi (1,6 90KM) dziś w trasie spaliła 8,5 litra gazu na 100km, a jeszcze ostatnio czyli w wakacje na bardzo podobnej trasie (może nawet mniej ekonomicznej bo jechałem wtedy szybciej i mniej płynnie) spaliła tylko 7 litrów na 100km. Czy spalanie może być uzależnione od temperatury jaka panuje na zewnatrz? Czy wymiana membrany lub jej przeczyszczenie może obniżyć spalanie do dawnego poziomu?. Obciążenie samochodu było bardzo podobne. Szczerze powiem że niemam pojęcia jakiej firmy mam instalacje gazową wiem natomiast że nie jest to sekfencja. Czekam na propozycje co moge z tym zrobić. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyższa temperatura powietrza dostarczanego do spalania gwarantuje uzyskanie wyższej temperatury procesu spalania, co daje określone korzyści, przede wszystkim pozwalając lepiej połączyć się gazom palnym i tlenem z powietrza, czyli skuteczniej przeprowadzić chemiczną reakcję spalania, a im dokładniejsze spalanie tym większa sprawność silnika co z rezultacie daje nam mniejsze zużycie paliwa.

Z drugiej jednak strony przy spalaniu w silnikach spalinowych, szczególnie w dieslach - dodaje się intercooler do ochłodzenia wchodzącego powietrza, aby uzyskać większą moc, a gdy intercooler jest zapchany lub uszkodzony i nie chłodzi powietrza to auta zaczynają palić dużo więcej. Im powietrze jest cieplejsze tym rzadsze i ma wagowo mniej tlenu w tej samej objętości dlatego w silnikach wolnossących (bez turbo) im cieplejsze powietrze na zewnątrz tym mniej koni pod maską. Ponoć najlepszą temp. zasysanego powietrza dla silnika wolnossącego jest temp. 8 - 10C`. Jeśli ktoś posiada inne informacje proszę się nimi podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy spalanie może być uzależnione od temperatury jaka panuje na zewnatrz?
Nie.

Gdy silnik jest zimny pracuje na ssaniu, po nagrzaniu silnika wpływ na spalanie mają już inne czynniki. Temperatura otoczenia nie ma wpływu na spalanie, no chyba że były by to bardzo ekstremalne temperatury.

Czy wymiana membrany lub jej przeczyszczenie może obniżyć spalanie do dawnego poziomu?
Oczywiście.

Udaj się do gazownika celem rozebrania i sprawdzenia reduktora, i niech on stwierdzi, czy wystarczy wyczyścić reduktor w środku, czy powymieniać w nim części. Po tym zabiegu odrazu poczujesz różnicę, i w spalaniu i w mocy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Prezes wtrąciłem tylko to tematu ON dla porównania, tak jest w innych silnikach turbo doładowanych, dotyczy to też turbo benzyny i turbo benzyny/LPG. Inaczej będzie reagował na temperaturę powietrza na zewnątrz silnik wolnossący i turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

W zeszłą sobotę wymieniłem filtr gazu. Stary nie był bardzo zużyty, nie było syfu, ani żadnych paprochów w obudowie filtra. Troszkę też podregulowałem instalację wg opisu na stronie: http://autogaz.webd.pl/nuke/modules.php?na...d=28&page=3

Pojeździłem i teraz spalanie diametralnie spadło. Po mieście spalił 11,68 L, a w trasie 8.84 L.

Dynamika zachowana, jest czym pojechać. Teraz zobaczę jak będzie się dalej sprawował :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,dawno mnie tu nie było ale podzielę się swoimi wynikami :-)

lipiec dystans 250 km predkość do 110-8,5 l gazu

dystans 250 km prędkość do 140-9,5 l gazu-połowa autostrady

listopad dystans 1000 km prędkość do 170 -11,5 l gazu 600 km autostrady

Samochód zapakowany 5 osób z tym że lipiec jeszcze full bagażnik.

Teraz takie coś reduktor wymieniony w styczniu instalka 8 letnia,wlipcu jechałem na przekroczonych wartościach co w spalinach dla gazu ma być 0,5 a u mnie było 8,5,prawie 20 krotne przekroczenie normy-wyszło na przeglądzie.Po regulacji w serw. ustawieniu spalin jak ma być spalanie wzrosło.Teraz reguluję sam tak na czuja minimalnie ćwierć w prawo ćwierć w lewo,bo problem z obrotami nie trzyma lub falują i myślę że tu jakiś kabelek nie łączy ,bo wszystko dobre.Po około 300 km jazdy zapalała mi się kontrolka z zygzakiem od wtrysków ale nic się nie działo.

Jeden z mech powiedział że być może ten silnik tak ma że musi być bogatsza mieszanka aby mniej palił,a spotkał się z tym w innej marce(ale nie był to gazownik).Spalania po mieście nie znam,mam padnięty prędkościomierz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!