Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czego używacie do pielęgnowania swoich Renault.?


19Urban94

Rekomendowane odpowiedzi

CareK, pisałeś

Ja już więcej na ten temat nie mam do powiedzenia
- to zdanie jest specjalnie ironiczne :mrgreen:

 

ładnie twoje autko wyglada z daleka i dla człowieka nieroizntowanego wtemacie faktycznie jest czyste. To ile na nim jest brudu pokazałbym ci przecierajac glinką dowolnie wybrany prze zciebie błotnik :P lub przeciągajac reką po lakierze (będzie szrorstki). Jak chcesz to możemy się kiedys umówić na taki eksperyment. Nim mam nic przeciwko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje myję tak najpierw całe opłukuje karcherem z piachu i całego syfu później szampon z woskiem zwykły jaka firma nie pamiętam następnie płukanko i w zależności czy mi się chce wosk na mokro 15min roboty lub autopolitura ok 1 godz. Całość z odkurzaniem ok 2 godz.

Średnio raz w miesiącu, uważam że po takim zabiegu mam auto czyste nie mylić z doczyszczonym. Szacun dla Nik za mercedesa super. Taki zabieg moim zdaniem jest potrzebny ale raz na jakiś spory czas. Przecież nikt się nie będzie bawił z glinką przy każdym myciu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrekglowno, dokładnie czyste nie mylić z doczyszczonym :mrgreen: To co dla CareK, jest czyste dla mnie jest niedoczyszczone. No niestey ale tak już jest, jak się da złapać w szpony car-detailingu :P Ja też kiedyś myłem auta jak inni i myslałem że mam czyste auto. Od kiedy zacząłem interesować się detailingiem i stosować do jego zasad zobaczyłem jak brudne były moje "czyste" auta :P

Piotrekglowno, z tym Mercedesem to niestety nie moja robota. To załuga firmy Car-Spa w Warszawy. Ja nie mam działalności w tym zakresie (zawodowo zajmuję sie czymś zupełnie innym, nawet nie związanym z motoryzacją). Swoje auto czyszczę sam dla siebie i jesli mogę to się tu nim pochwalę chociaż nie jest to Megane II (Megane II jest mojego ojca i jest teraz do sprzedania w dziale sprzedam).

Co do glinki - Ja używam jest raz w miesiacu tak jak i pozostałych etapów procesu detailingu (ale spokojnie mozna to robić raz na 2 miesiące). Pomiędzy kompletnym procesem samochód tylko myje sie szamponem i spłukuje - więcej nie potrzba, brud sam spływa i auto wyglada tak jakby przed chwilą przeszło cały proces :P

Zabawa glinką po myciu zajmuje ok. 40-45 min na uacie wielkości Megane II.

Co do mojego samochodu to jesli nie macie nic przeciwko oto i on po procesie detailingu:

73f8985ec33e5cc7m.jpg

 

06c46b3e7c91dca3m.jpg

 

70cfd1046b505660m.jpg

 

940b80c26188a50em.jpg

 

c708471ef00ad692m.jpg

 

e5fe7a39be25082cm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrekglowno, dokładnie czyte nie mylić z doczyszczonym :mrgreen: To co dla CareK, jest czyste dla mnie jest niedoczyszczone.

 

Uwielbiam takie gry słów, więc będę się upierał - zatem niedoczyszczone, czy brudne? Z tego co napisałeś rozróżniasz tylko dwa rodzaje: czyste i brudne. Teraz nagle do tych dwóch rodzajów dochodzi dodatkowa podziałka na niedoczyszczone i doczyszczone? Więc jaka jest wreszcie Twoja wersja tych rodzajów? ;-)

I żeby nie było - nigdzie nie napisałem, że jestem przeciw car detailingowi, ba, bardzo mi się to podoba, ale nie mam na to po prostu czasu. Bardzo fajnie autko wygląda po takim zabiegu, ale nie będzie mi tutaj wciskane, że moje auto po moich zabiegach jest BRUDNE, bo jest ono CZYSTE, ale nie doczyszczone - takie może być, i tutaj bym się zgodził, po procesie car detailingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CareK, żeby nie ciągnąc tej bezsensownej gadki dalej o.k. zgadzam sie, że twoje auto jest czyste ale nie doczyszcone. Doczyszczone jest dopiero po proscesie car-detailingu :mrgreen: Moze być ?? No to o.k. cieszy mnie to :P A każdy kto spróbuje dobrej klasy kosmetyków i procesu detailingu sam sobie odpowie na pytanie jak duża jest róznica miedzy czystym, a doczyszczonym :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, proszę skończyć to dyskusję nie wnoszącą zupełnie NIC do tego tematu.

Pytanie jest "Czego używacie do pielęgnowania swoich Renault.? " a nie jaka metoda mycia/czyszczenia/pucowania/dopieszczania jest lepsza i które auto jest bardziej dopieszczone. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do pielegnowania mojego auta uzywam glownie WODY, z odrobina jakiegos szamponu do karoserii, takiego ze sklepowej polki, bardzo przydaje sie tez miekka gabka dalej irha coby plam po wodzie nie bylo no i politura jak jest cieplo i sucho i tez nawet nie pamietam jakiej firmy, po prostu do lakieru metalic. Kozystam rowniez z myjki samoobslugowej. W srodku po prostu odkurzam oraz scieram kurze na sucho jak i wilgotno, do tego prysne sprejem do kokpitu, znowu przetrzec miekka szmatka i gitara, czysto i pachnaco jak dla mnie. Pewnie innego zdania jest w tym momencie "Nik" no ale coz to jego zdanie. Ja uwazam iz jezdze czystym autem a myje naprawde juz po lekkm jego zabrudzeniu. Pozdrowionka ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem tak, w pełni zgadzam się z wypowiedziami kolegi CareK, nie będę wszystkiego komentować co on powiedział ale stoję po jego stronie.

Nik, skoro uważasz że ten Car Detaling jest taki super [cenzura] to proszę podaj mi jakie mam kupić składniki i jak mam umyć autko by było naprawdę czyste :mrgreen:, co mam pierw zrobić i co pierw nałożycć, ułatwi mi to robote bo nieznam się na tym:D spróbuje tego car detalingu i ocenie efekt.

a co do tej glinki, to czyści się nią cały samochód ?? na mojego sceniora to musiał bym chyba 1m kupić tej glinki. :P :P

A i mam jeszcze pytanie, czy w car-detalingu jest może sposób na umycia podwozia z soli?? gdy jest zima oczywiście:P bo jak jadę na myjkę automatyczną to takie mycie mam zapewnione :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu się sprzeczać. To wszysto kwestia gustu, a o nich się nie dyskutuje.

Uważam że 2 razy do roku naprawdę warto zrobić dokładne czyszczenie - jak dokładne nie wiem bo nie siedzę w tym temacie jak kolega Nik.

Warto zrobić takie czyszczenia aby późniejsze codzienne dbanie o samochód ograniczyć do minimum - czyli opłukania samochodu wodą na bezdotykowej i lekkim przetarciu. Bród na woskowanej powierzchni po prostu spływa.

Bardzo chętnie bym się dowiedział jak wygląda taki proces z użyciem glinki i tych wszystkich preparatów (łącznie z nazwami).

 

PS.

Nie ma co przesadzać w takie pieszczenie autka bo szybciej złodzieje go wypatrzą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to glinke dostajesz w kostce (tak jak podpałka do grilla), łamiesz kawałeczek i ugniatasz palcami - glinka gotowa, później musisz ją chyba dotykać do lakieru, bo nie wyobrazam sobie nią tarcia - skoro mamy ją ugniatać palcami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Wam odpowidam :mrgreen:

Wojtek1987, nie wiem czy jest sens męczyc się i podawac ci co i jak skoro Ty od początku jesteś nastawiony na NIE :P

spróbuje tego car detalingu i ocenie efekt.
o.k. tylko żeby ocenić efekt trzeba mieć jakąś wiedzę. Nie chce cię obrażać, ale mowiąc wprost Ty takowej nie posiadasz. Ja siedzę w temacie od 2 lat i też nie jestem mistrzem :P Ale ok. podam ci przykładowy zestaw z kosmetyków z szybką instrukcją co i jak. Ale to na koncu postu.
a co do tej glinki, to czyści się nią cały samochód ?? na mojego sceniora to musiał bym chyba 1m kupić tej glinki

Tak czysci się cały samochód. A o glinkę się nie martw. Straczy ci na Twojego Scenica, i jeszcze obsłużysz nią całą flote Sceniców :P

Ale do rzeczy:

Car-detailing to filozaofia utrzymania auta w czystości i doprowadzenia go do stanu salonowego lub tzw. Show Car. Jeśli ktoś chce to zrobić szybko i z pominieciem jakiegokolwiek etapu, to nie jest to dla niego i lepiej niech odda auto fachowcom, bo szkoda jego czasu i pieniedzy!! Tu liczy się efekt, a nie liczy się czas i wylany pot ;)

Teraz jak to zrobić (od razu zaznaczam, że to co tu napiszę będzie SKRÓCONYM podręcznikiem, bo nie sposób tego przekazać w 1 a nawet w 100 postach ;) ).

1. Mycie

Kosmetyk - Szampon o neutralnym Ph (jest to bardzo ważne aby nie spłukiwał nam warstwy wosku nałożonej wcześniej) np. Meguiars Gold Class, lub Dodo Juice born to be Mild

Myjemy auto systemem 2 wiader tzn. w 1 wiadrze mamy wodę z szamponem w które moczymy rękawice do mycia auta , a w drugim wiadrze czystą wodę do płukania rękawicy. Tylko tak umyjemy samochód bez stwoerzenia nowych rys.

Suszymy auto za pomocą specjalnych ręczników np. water Megnet drying Towel z Meguiars lub taki http://houseofwax.pl/product_info.php?cPat...;products_id=14

2. Przygotowanie powierzchni

Kosmetyk - Glinka do czyszczenia lakieru oraz Cleanery do lakieru np. SwirlX, ScratchX,Ulitimate Compoud od Meguisars

Co do glinki - ułamujemy jej kawałek z tabliczki w jakiej ją dostajemy. Ugniatamy krażek o przkątnej ok. 5 cm. Następnie psikamy lubryfikanten na panel nadwozia i przecieramy glinką po panelu do momentu gdy poczujemy, ze powierzchnia lakieru pod glinka nie stawia oporu i jest gładka. Następnie wycieramy ręcznikiem do polerowania np. takim: http://houseofwax.pl/product_info.php?cPat...;products_id=34 wyczyszczony panel do sucha. Po przeciągnięciu zewnętrzną cześcią dłoni po lakierze powinien być on TOTALNIE GŁADKI i śliski. Glinka nadaje się do użycia do czasu puki nie upadnie nam na ziemię, lub do czasu puki nie zabrudzi się totalnie brudem zebranym z lakieru. Można ja używac kilkakrotnie.

Następnie przystepujemy do nałożenia Cleanera który też ma delikatne własciwości ścierne i pozwoli nam pozbyc sie np. małych kolistych zarysowań powstałych podczas ekeploatacji samochodu. Może to być np. SwirlX. Nakładamy go aplikatorem np. takim: http://www.meguiars.pl/shop/product_info.p...dab147a78777628 wcierając go MOCNO prawie do całkowitego zniknięcia w panel nadwozia. Po czym natychmiast polerujemy sciereczką do polerowania.

3. Polerowanie

Wbrew pozorom nie chodzi tu o polerowanie lakieru tylko o jego odżywanie i nadanie mu tzw. wet look czyli "mokrego" połysku (szczególnie ładnie widać to na ciemnych lakierach :P )

Kosmetyk - Deep Crystal Polish od Meguiars.

Postępujemy podobnie jak z cleanerem. Za pomoca aplikatora (innego do każdego kosmetyka !!!) wcieramy w lakier do prawie całkowitego zniknięcia i natychmiast polerujemy.

4. Zabezpieczenia efektu

Podczas tego procesu zabezpieczamy woskiem osiagniety wczęsniej efekt.

I tu mamy spore pole do popisu :P

Mamy woski naturalne z carnaubą np. ten:

http://www.car-spa.pl/sklep/pl/product/256...coat-paste.html

czy ten:

http://www.car-spa.pl/sklep/pl/product/196...bon---wosk.html

lub ten:

http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=380

te woski zapewniaja może max. trwalość i połysk ale ich nakładanie jest trudniejsze i wymaga przynajmniej +15 stopni.

 

Mamy również woski syntetyczne np. ten:

http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=274

Które dają bardziej syntetyczny połysk (mniej naturalny) i można je nakładac w nizszych temperaturach, są też tansza od naturalnych, al eniestety są mniej trwałe.

Wosk oczywiscie nakładamy na lakier aplitakorem lub ... ręką (tak, tak to nie pomyłka ;) ale dotyczy to głównie drogich wosków naturalnych).

Po czym odczekujemy okreslony czas az wok zacznie wysychać i zaczynamy polerować do połysku.

5.Konserwacja

Efekt który uzyskaliśmy we wcześniejszych 4 etapach jest dość trwały. Utrzymuje się, w zależności od sposobu użytkowania auta, ok. 1-2 miesięcy czasu. W przypadku zabezpieczenia auta woskami Collinite 476 lub Meguiars #16 woski na lakeirze pozostają ok.5 miesiecy pod warunkiem mycia auta szamponami o neutralnym Ph. Dalego te 2 woski zalecane sa dozabezpieczenia auta na zimę.

Tak wiec kompletny proces wystrczy przeprowadzac raz na 2 miesiące.

Pomiędzy kompletnym procesem wystraczy zwykłe mycie auta wodą z szmponem o neutralnym Ph i wycieranie do sucha.

Natomiast pomiędzy myciami gdy aut jest TYLKO przykurzone wystarczy przetrzac je z kurzu szczoteczka do uuswania kurzu (dostepna w marketach np. Vielda) oraz skorzystac z tzw. detailerów np. tego: http://www.meguiars.pl/shop/product_info.php?products_id=279 . Psikamy wcieramy ręczniczkiem i mamy w 10 min. auto genialnie błyszczące. Dodatkowo zobaczycie jak pieknie odpycha on wode ;)

O.K. jeśli chodzi o lakier to by było na tyle, wwielkim skrócie oczywiscie ;)

UWAGA !!

Wszelkiego rodzaju stare koszulki czy skarpetki NIE NADAJĄ siedo polerowania !! Można nimi tylko porysowac lakier. Do polerowania potrzebne są mieciutkie specjalne reczniki lub sciereczki z mikrofibry np. Jana Niezbednego.

Każdy z produktów nakłada sie OSOBNYM aplikatorem !!

Ale mamy jeszcze felgi, opony, szyby oraz wnętrze ;)

Ale to na później.

A teraz ciekawostka. Rzuccie okiem na ten wosk i jego cenę ;)

http://www.car-spa.pl/sklep/pl/product/207...ale---wosk.html

 

[ Dodano: 2009-11-14, 23:50 ]

Wojtek1987, pisałeś coś o pielegnacji czyszczeniu podwozia w procesie detailingu. Myślę, ze nie będe pisał za to załacze ten link: http://www.detailingworld.co.uk/forum/show...ad.php?t=142340

pooglądaj sobie jak czysci sie podwozie samochodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nik, pozwól że tą moją wiedzą na temat car-detalingu będą moje własne oczy :mrgreen:, fakt nie jestem pozytywnie do tego nastawiony ale przecież mogę tego spróbować, nic nie trace a nóż widelec mogę zyskać.

 

Dzięki Ci za tą całą instrukcję, jest tego dość sporo ale to nic. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!