Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie spalanie 1,9Dci 120km w mieście


robertokot25

Rekomendowane odpowiedzi

mnie też niepokoi wysokie spalanie w 1.9 dCi. Jazda autostradą z prędkością 130km/h na tempomacie i spalanie średnie to ok. 7 litrów/100km, waha się od 6,5 - 7,5 litra/100km.

W mieście znacznie więcej, średnia spalania z całego baku przy jeździe po mieście wyszła mi powyżej 9 litrów/100km.

Patrząc na internetowe raporty spalania dla Megane II 1.9 dCi, mamy:

- Minimalne średnie spalanie (w l/100km): 5.9

- Maksymalne średnie spalanie (w l/100km): 7.4

- Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie (w l/100km): 5.0.

 

Dane z 52 raportów. Gdzie można zacząć szukać przyczyn wysokiego spalania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem, ale w moim przypadku zimowe niskie temperatury i poznańskie korki za każdym razem przekładają się na 9, czasem nawet 9,5 litra w mieście i nie widzę w tym nic szczególnie dziwnego. Latem, jak jeżdżę po mieście poza godzinami szczytu i spokojnie traktuję pedał gazu, to spokojnie schodzę w mieści do 7 litrów - tym samym autem bez naprawiania czegokolwiek i szukania dziur w całym. Wszystko zależy od warunków. Reasumując: Twoje wyniki spalania nie wydają mi się na tyle wysokie, aby świadczyło to o jakiejś usterce.

PS. A w internetowe raporty spalania to ja nie wierzę, podobnie jak wszystkim moim znajomym, którym auta palą po 4-5 litrów w mieście :) i nigdy się nie psują.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

następny płacze, że mu dużo pali :evil: ludzie co wy myślicie, że będziecie jeździć za darmo? że motor 1,9 w mieście weźmie wam 4 litry ropy? polecam przesiąść się na rower, pedałować i nie narzekać na spalanie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olo2oo1

 

Gościu, ogarnij się, nikt tu nie płacze. Jeździłem wcześniej autem z silnikiem 1.4, który brał mi w zimie po mieście 10 litrów Pb i 11 litrów LPG i wcale nie uważałem, że to za dużo.

 

Nie mam doświadczenia z Dieslami, myślałem, że palą sporo mniej niż benzyna. Jeździłem z kolegą jego starym Audi A6 1996 rok, 2,5 TDI z 140-konnym silnikiem, na trasie Wrocław - Sopot - Wrocław (1000 km) auto w zimie, przy -20 stopniach spaliło ok. 6 litrów/100 km (bak). Jazda przed miasta, wiochy, wyprzedzanie itp. - raczej całkiem dynamicznie.

 

Ja jadąc Megane II z silnikiem 1.9dCi, nowszym, z zasilaniem CR, prosto po autostradzie z jednakową, stałą prędkością 130 km/h na 6-biegu, w temp. ok. 0 stopni Celsjusza mam jakieś 7 litrów/100km - więc się TYLKO ZASTANAWIAM czy tak ma być - widać, że po prostu ten Diesel do ekonomicznych nie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po autostradzie z jednakową, stałą prędkością 130 km/h na 6-biegu, w temp. ok. 0 stopni Celsjusza mam jakieś 7 litrów/100km

Przy zimowych oponach i mokrej nawierzchni możesz mieć takie spalanie. Latem i na suchym asfalcie przy stałej prędkości 130 km/h powinieneś się mieścić w 5,5-6 litrów. Tak wynika z obserwacji mojego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jest odpowiednio duze bo silnik jest nie maly przeciez. Jak ktos chce mniej placic to powinien wziac 1.5 dCi albo 1.7 diesla innych marek.

Srednie spalanie z ostatnich moich 5 miesiecy na 41 000 km (w 90% autostrady od Szwajcarii po Danie i od Belgii po Slowacje) to 6.29 [wszystkie tankowania liczone i spisane - komputer pokazuje ciut mniej 6.1l/100km]. Z czesto wlaczona klimatyzacja, swiatlami i dosyc bardzo szybko bo nie licza sie koszty paliwa a czas przejazdu.

Ale, jezdze szybko i ekonomicznie a czesto silnik pracuje po 4-8 h non stop. A samochod do jazdy jest zawsze przygotowany, wlacznie z prawidlowym autostradowym cisnieniem w oponach. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu, ogarnij się, nikt tu nie płacze.

ogarnąłem się i dzięki za radę ;-) może nikt nie płacze, ale narzekania tylko widzę "dużo pali, dużo pali, dużo pali...". naoglądacie się reklam, że spalanie będzie 4-5l, a później mina :shock: jak się pokaże 8,5l. przecież to tylko marketing, reklama, mydlenie oczu!

 

myślałem, że palą sporo mniej niż benzyna

no to już wiesz, że palą nieco mniej niż benzyna

 

Audi A6 1996 rok, 2,5 TDI z 140-konnym silnikiem, na trasie Wrocław - Sopot - Wrocław (1000 km) auto w zimie, przy -20 stopniach spaliło ok. 6 litrów/100 km

no właśnie - na trasie

 

kolega robertokot25 wyraźnie pisze, że spalanie mierzone

 

ze średnią prędkością 23km/h,

jazda delikatna, tylko po mieście, krótkie odcinki 1-3km, praktycznie na zimnym motorze, skrzyżowania co parę metrów

 

i dodaje, co ważne

 

w trasie pali około 6L
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!