Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana łożyska w sprężarce klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

1. Usunąć chłodziwo (w zakładzie napełninia klimatyzacji)

2. Podnieść auto podnośnikiem

3. Zdemontować osłonę spodnią silnika (7 śrub)

4. Zdemontować osłonę spodnią zderzaka (4 sruby)

Uwaga: ostrożnie - są do odpięcia 2 zatrzaski po obu stronach osłony

5. Rozpiąć 2 wtyczki (jedna przy sprężarce, druga przy czujniku - wtyczki są we wiązce)

6. Odkręcić dwa przewody doprowadzające chłodziwo.

Uwaga: a) najpierw lekko popuścić aby wyszedł gaz, który zawsze jeszcze zostaje

:mrgreen: możliwość wypłynięcia oleju w małych ilościach

7. Odkręcić 3 poziomo umieszczone śruby (mocują spręzarke) od strony spodniej

zdemontowanej osłony zderzaka

Uwaga: wskazana pomoc osoby drugiej aby przytrzymać sprężarkę.

8. Wyjąć sprężarkę wypychając ja do tyłu i potem bokiem wyciągnąć w dół.

(wychodzi bez problemu)

9. Położyc ją pionowo na stole kołem pasowym do góry.

10. Odkręcić wkręt przytrzymujący sprzęgło sprężarki

(słyszałem, że w niektórych spreżarkach jest nakretka)

11. Podważyć lekko sprzęgło w 2-3 miejscach jednocześnie i podnieść do góry

wyciagając je (u mnie nie trzeba było używać żadnego ściągacza do tej czynności)

12. Usunąć seger trzymający łożysko

13. Ściagaczem wyciągnąć koło pasowe wraz z łożyskiem

14. Wycisnąć łożysko i wcisnąć nowe w koło pasowe (najlepiej na prasie)

15. Nałożyć koło pasowe na sprężarkę

16. Założyć seger

17. .... dalej wszystko w odwrotnej kolejności

 

Łożysko mojej spręzarki Delphi: NSK 25BD219T12DDUCG21 cena: 72 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

2 dni temu w warsztacie wymieniałem owo łożysko bez spuszcznia czynnika. Po zdjęciu spodnich osłon silnika, trzeba odkręcić trzy mocujące śruby sprężarkę i bez odkręcania przewodów doprowadzających chłodziwo, odchylić ją w dół, tak aby było dojście do koła pasowego. Dalej tak jak w powyższym opisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam posiadam reno megane 1.9dci 120KM padla mi wlasnie sprezarka klimatyzacji cos zaczelo smierdziec i siwy dym spod maski po zdjeciu nadkola zauwazylem roztopiony plastik na sprzegle sprezarki w srodku jakies luzne zabezpieczenie cbyba poszlo mi lozysko albo sprzeglo niewiem czy robic ta stara czy kupic uzywana jakas czy wie ktos moze czy spasuje mi sprezarka z laguny2

 

Przeczytaj jeszcze raz REGULAMIN, a szczególnie ten punkt.

5. Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad poprawnej pisowni, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie. Zwracamy przy tym szczególną uwagę na pisanie polską czcionką aby wypowiedź była czytelna.

 

oraz

 

Przed założeniem nowego tematu należy:

 

1. Upewnić się czy temat nie został już wcześniej poruszony i czy nie jest już udzielona odpowiedź na dane pytanie.

 

2. Uprasza się o skorzystanie z opcji >>szukaj

(Jak korzystać z opcji <ok> zostało opisane w tym miejscu >>TU).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Opisane powyżej łożysko jest dostępne bez rozbierania soprężarki. Natomiast w samej sprężarce także są ale naprawa wymaga zestawu naprawczego, co mało się opłaca (dla spręzarki Delphi ok. 300 zł). Lepiej kupić używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisać jakie były objawy

Po prostu przy włączonej klimatyzacji słychać było jej pracę poprzez nawiew a także po otwarciu klapy silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przy okazji pytam, czy głośna praca sprężarki przy uszkodzonym łożysku jest zbliżona do jej pracy z małą ilościa czynnika ?. Mi właśnie klima wyje(buczy) tylko jak jest załączona, miałem spore ubytki po zimie i tak wyła, a po uzupełnieniu czynnika było OK. Po paru tygodniach znowu ja słyszę(jeszcze chłodzi), ale tylko w kabinie - chyba czynnik gdzieś ucieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy głośna praca sprężarki

Jak jest za mało czynnika to klimatyzacja się automatycznie wyłącza. Buczenie to na 90% łożysko. Czynnik na full moze powodować mniejsze buczenie, gdyż spreżarka wtedy pracuje w pełną mocą. Jak czynnika mniej to zmniejszaja się opory i wtedy wychodzi wada łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość. Dwa tygodnie temu kupiłem Megane II 2004r 1.5 dci. Po przejechaniu 1000 km sprężarka klimatyzacji zaczeła głośno chodzić. Słychać ją bez względu na to czy klima jest włączona czy nie. Wiem że to klima bo po ściągnięciu paska hałas znika (myślałem na początku że to napinacz paska rozrządu albo pompa wody ale wszystko wymieniłem).

Z góry dziękuję za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Chodziło mi potwierdzenie lub odrzucenie tej diagnozy. Wszędzie gdzie szukałem była informacja że hałas słychać po włączeniu klimy a u mnie słychać go cały czas - stąd moje pytanie do Was (a raczej jak zauważyłeś jego brak :applause: - przepraszam ale posta pisałem zaraz po przejechaniu 500 km i byłem zmęczony). Mam jeszcze jedno (tym razem pytanie) - jakie łożysko powinienem kupić ?

 

Jakieś jest podane w instrukcji wymiany ale widzę że kolega ma silnik 1.9 i nie wiem czy sprężarka w 1.5 będzie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

A teraz konkrety:

 

Łożysko koła pasowego kompresora klimatyzacji Delphi (numer fabryczny sprężarki wg Renault 8200053264) ma wymiar 55x35x20 mm.

W moim przypadku oryginalne łożysko to japońskie NSK 35BD219DUM1.

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!