Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana łożyska w sprężarce klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odświeżę temat. Czeka mnie wymiana - tylko no właśnie czego? Objawy są takie, że słychać metaliczny dźwięk tarcia (nawet przy wyłączonej klimie), no i dzisiaj po zdjęciu paska osprzętu, okazało się, że lata całe koło pasowe od sprężarki klimatyzacji - teraz pytanie - gdzie można kupić samo koło z łożyskiem tak jak opisujecie to w tym temacie? Wszędzie gdzie dzwonię dowiaduję się, że nie ma możliwości zakupu samego koła z łożyskiem są tylko komplety razem z wałkiem i elementem centrującym co kosztuje ok 350zł plus wymiana 250zł - przyznam, że trochę zonk.

Silnik 1.5dCi 86KM - dzięki za wszelkie odpowiedzi.

--

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego chcesz wymieniać koło? Jeżeli jest uszkodzone łożysko to je wymień, no chyba, że było tak rozklekotane łożysko, że uszkodziło koło. Koło z łożyskiem kupisz ale używane. Też ostatnio szukałem opcji z ewentualną wymiana całego koła z łożyskiem (miałem trudności z otrzymaniem łożyska), ale były tylko używane koła z łożyskami. Wymieniłem łożysko - samemu bez tokarki i prasy nie było szans - koło zostało stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem żeby kupić koło "w razie czego" - może faktycznie nie ma sensu - jeśli chodzi o łożysko, to też nie mogę nigdzie znaleźć. Sprawdzałem już w kilku sklepach i lipa - jedyne co jest i to też tylko przez mechanika - to zestawy naprawcze. Ale siądę jeszcze dzisiaj wieczorkiem na spokojnie i poszukam, bo w pracy to żadna robota :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz model sprężarki? Jeżeli standard DELPHI to podejrzewam że to to łożysko 35BD219DUM1 35x55x20 mm: LINK

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstyd się przyznać ale głupi nie sprawdziłem - będę musiał jeszcze raz tam zajrzeć, ale to już nie dzisiaj.

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą - w jednym z serwisów zasugerowali mi, że może być jeszcze do tego rozwalone sprzęgiełko - pytanie czy wtedy objawy będą podobne - da się to jakoś wykluczyć, sprawdzić ?

Edytowane przez marcelus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić tylko jak zdejmiesz koło, nadkole przednie, oraz taką osłonę na 4 śruby. Następnie zdejmij pasek (prosta sprawa) i obróć kołem pasowym, słuchaj i przechylaj na wszystkie strony. Koło będziesz miał prawie całe widoczne. Jak chcesz to możesz zdjąć sprzęgiełko odkręcając środkową śrubkę na torksa i sprzęgiełko zdejmujesz na siłę z wieloklinu - nie jest to już takie proste, zwłaszcza blokada koła przy odkręcaniu śrubki no i nie zawsze sprzęgiełko chce zejść z wieloklinu. Mi się udało na samochodzie ale i tak musiałem zdejmować sprężarkę do wymiany łożyska bo koło nie chciało zejść. Lepiej to zrobić na wyjętej sprężarce. Może nie będzie trzeba zdejmować sprzęgiełka i od razu stwierdzisz, że to łożysko. Biorąc pod uwagę jak to jest skonstruowane to stawiam na łożysko nie na sprzęgiełko. Miałem mocno rozklekotane łożysko, a sprzęgiełku i cewce elektromagnesu nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mireczek01 - miałeś rację, sprzęgiełko było w dobrym stanie - dzięki za wszelkie pomocne uwagi.

Miałem dodatkowo jeszcze inny problem, łożysko było tak rozwalone, że kulki wysypały się ze środka, dodatkowo starł się "trzpień" sprężarki na którym było osadzone i trzeba było montować na klej. Najlepsze jest to, że wcześniej nie było żadnych objawów - od momentu pojawienia się odgłosów do czasu naprawy może minęło pięć dni - więc wygląda na to, że musiało już być wcześniej rozwalone i niefortunnie nie dawało żadnych znaków zużycia. No ale już wszystko śmiga tak jak trzeba. Jeszcze kilka rzeczy do naprawy (ostatnio jakiś wysyp awarii) :) i renówka będzie jak nowa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć,

Czy sprężarka klimatyzacji od 1,5 dci. Jest taka sama jak do 1,6 benzyna?

Maja po 6 rowków.

Pytanie przeniosłem. Będziesz mówił, że się czepiam, ale zadajesz kilka razy te same pytanie. Skoro nikt nie odpisuje to znaczy nikt nie wie, albo jeszcze się nie zalogował. Regulamin zabrania pisania postów o tym samym w kilku miejscach. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Na każdej sprężarce na białej naklejce masz nr OEM zaczynający się od 82.... Porównaj numery i będzie wiedział. Naklejka powinna być od przodu samochodu na sprężarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!