Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna praca turbiny w silniku 1.4TCe


Rekomendowane odpowiedzi

Po przejechaniu ok 500 km pojawił się niepokojący dźwięk, o charakterze krótkiego zgrzytu pojawiający się w chwili odpuszczenia pedału gazu. Początkowo pojawiał się tylko przy zimnym silniku ale teraz praktycznie cały czas i dołącza się do tego chwilowa utrata mocy przy przyspieszaniu, taki mały break.

Magicy w serwisie powiedzieli że to taka uroda turbiny i po przejechaniu ponad 5000 tyś powinno się to uspokoić, ale coś i się nie chce wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magicy w ASO powiedzą Ci wszystko abyś już sobie pojechał. Moim zdaniem, powinieneś to zgłosić aby zostało odnotowane jako zgłoszenie naprawy w serwisie. W razie co, nie będa mogli wypierać się, że czegoś nie dopilnowałeś, nie zgłosiłeś itp.

Skoro dźwięk pojawia się w chwili odpuszczania gazu, to może to być mechanizm na turbinie zmieniający geometrię łopatek lub przesterowanie zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienną geometrię łopatek w silniku benzynowym stosuje póki co tylko porsche ;-)

co do dzwieku, mysle, ze jest to normalne dzialanie zaworu nadmiarowego.

IMHO nie ma sie czym przejmowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem w serwisie panowie powiedzieli, że dźwięk który opisuje to normalna i prawidłowa !!! praca zaworu ciśnieniowego (?) przy turbinie. Poprosiłem o potwierdzenie tego na piśmie ale oni że: "auto nie ma przejechanego jeszcze 5000 tyś kilometrów i że dopiero po takim dystansie będzie można stwierdzić na pewno".

Pytanie co na pewno, skoro wszystko jest podobno ok?

Mam wrażenie że kolesie nie wiedzą co mają robić.

Po prawdzie zmieniłem trochę "technikę" jazdy i chrobot występuje teraz dość sporadycznie tj w chwili gdy na wysokim biegu przy małych obrotach dodam gazu i zluzuje pedał.

Generalnie auto chyba lubi jak się je trzyma w obrotach ponad 2000 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badiboy,

tak pisalem, to zawor nadmiarowy.

 

Jesli to twoje pierwsze auto z turbo, to mozesz byc faktycznie zaskoczony tym dzwiekiem, ale w 2.0T w L2 i w 1.2tce w clio, dzwiek tez wystepuje.

Nie masz sie co przejmowac, bo nie ma czym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

HE, He.. Mam to samo. Moja megana ma przejchane 1600 km, i ten dziwny metaliczny dźwięk występuje (nie zawsze) przy puszczaniu pedału gazu. Oddałem auto do serwisu i po 3 tygodniach powiedzieli że tak ma być - jakiś zawór upustowy turbiny nadmiar ciśnienia nie wyrzuca na zewnątrz. (co za bubel - taki ,,detal" psuje efekt tego fajnego autka). Pocieszyli mnie, że w dieslach tego nie słychać. Ale wpadłem na pomysł powołać rzeczoznawcę z zakresu motoryzacji, który wskaże jednoznacznie czy ,,tak ma być". Poza tym w aucie za ponad 70 tyś. sformułowanie ,,tak ma być" nie powinno paść. Przecież to nie jest fiat 125P!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="LewyZawsze możesz wymienić zawór upustowy na inny. Ponoć są takie' date=' co wydają dźwięk ryczącej krowy <czerwona>[/quote]

 

Żal przyznać, ale chyba lepszy były odgłos ryczącego osła. Ten zakup to dla mnie totalna wtopa. Powracając do tematu to jak to jest, że ten dźwięk występuje w jednych modelach a innych nie? Jeżeli ten model silnika tak ma, to powinien dźwięk występować we wszystkich egzemplarzach, a nie wybranych. Coś tu nie gra. A może specjaliści sami nie wiedzą? Napewno udam się do biegłego rzeczoznawcy i daw znać o wynikach jego ekspertyzy. A wy co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z kolegą, który na Golfa (diesel) i u niego taki "świst" także występuje. Kolega się z tego powodu nie bulwersuje.

Dziwne jest tylko, że niektórzy tak mają a niektórzy nie. Jako inżynier nie zasnąłbym snem sprawiedliwego dopóki nie dowiedziałbym się dlaczego w aucie, które skonstruowałem raz świszczy raz nie <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!