Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna praca turbiny w silniku 1.4TCe


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Jeżeli wszystkie silnik 1.4 TcE tak mają to jest ok. Ale jeżeli jedne mają a drugie nie, to coś ,,nie gra". Z drugiej strony jeżeli jest ok, to dlaczego serwis wymienił turbinę? Po wymianie nadal dźwięk występuje, lecz z mniejszą częstotliwością i jest troszeczkę cichszy. Coś musi być na rzeczy. A może jest to wadliwe rozwiązanie jakiegoś układu silnikowego? Poza tym, to nie jest gwizd tylko ,,metalowy chrobot". Brzmi to jak ,,rzęrzący silnik w starym gracie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bylem w salonie (troche się przymierzam) to koles powiedzial mi (nie wiem ile jest w tym prawdy) ze jest roznica we wcześniejszych silnikach ktore maja oznaczenie katalogowe XXP14G a od tych które są montowane bieżąco (XXP14GS) - były minimalne zmiany kosmetyczne oraz zmiana oprogramowania turbiny (zmiana ilści spalanego paliwa na 100km na korzyść nowszych modeli - tych z "S")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś z posiadaczy Meganki ew. Scenika z 1.4 TCE mógłby nagrać ten dźwięk i wrzucić na YouTube'a? Sam zastanawiam się nad tym silnikiem, a w Poznaniu nie mogę na razie dopaść żadnego auta demonstracyjnego, żeby zobaczyć jak to jeździ... :-(

Znalazłem coś takiego:

i takiego:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę że nie tylko ja mam ten problem ;-)

Najbardziej denerwujące jest że tem "chrobot" występuje tylko czasem. Są dni że silniczek chodzi jak złoto, a czasem "chrobocze" od właczenia do końca. :-(

Powstaje pytanie: Czy taki problem, który znacząco wpływa na estetykę użytkowania i napewno nie jest "normalne" oraz wynika z winy producenta - jak potwierdzili fachowcy z różnych ASO, nie jest powodem do domagania się wymiany /reklamacji/ samochodu ew. silnika??

Kto kubił by takie auto wiedząc że tak będzie pracował silnik?? Ja nie. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wy nie chodźcie do aso, bo przecież żyjemy w Polsce, tylko do rzeczoznawcy i od razu do rzecznika praw konsumenta. Przecież to jest paranoja, pomyślcie sobie. Jedzie facet z laską nowym autem sie chwali a tu co chwile chrum, chrum. Spaliłbym się ze wstydu.

 

Osobną paranoją jest robienie 130km z silnika 1.4. Kompletna głupota. To auto przy miastowej jeździe spala 9l/100km. To przecież 2.0 16v ma takie same spalanie, mój wujek w espace przy ciężkiej nodze ma 11l/100km. Ja widze jak te silniki bedą zarżnięte przy 100000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Pierwszy raz na forum i mam nadzieje, ze ktos bedzie w stanie mi odpowiedziedziec na dwa pytania, bo niestety dwa serwisy renault nie poradzily sobie.

 

Samochod mam od niecalych dwoch miesiecy i tak jak w opisie jest napisane przejechane 3076km. Od paru tygodni wystepuja (przynajmniej zostaly zauwazone) nastepujace rzeczy

 

1/ Na biegu jalowym, czyli ok 800obr/min, wystepuje swist, slyszalny tylko na zewnatrz samochodu. Wewnatrz samochodu wszystko ok.

Gdy dodaje gazu dzwieku tego nie slychac i to nie przez glosniejsza prace silnika, ktora moze zagluszac ten dziwek, ale faktycznie przestaje swiszczec.

 

Jeden serwis powiedzial mi, ze to taka uroda, a drugi zdiagnozowal ze to przewod od wody i go wymienil. Niestety swist nadal jest slyszalny i trudno stweirdzic czy to silnik bo przy podwoziu jest slyszalny tez.

 

2/ (wystapienie niezaleznie od swistu) Przez ostatnie trzy tygodnie zdarzylo sie dwokrotnie, ze po wlaczeniu zimnego silnika, na biegu jalowym, wskazowka obrotomierza skoczyla na ok 1800obr/min i utrzymywala sie jakas minute, po czym powoli obroty spadaly i po jakims czasie jazdy (10min-15min) przy zatrzymaniu samochodu, na biegu jalowym, obroty byly juz prawidlowe = 800.

 

Chce zaznaczyc, ze przy odbiorze auta i pozniej przez nastepne ponad 2000km nic nie dzialo sie z obrotomierzem. Po wlaczeniu silnika. wskazowka lekko skakala do 2000obr i od razu opadala na 800 przy zimnym silniku.

Serwis tego nie zauwazyl, na komputerze bylo wszsytko ok.

 

Co do swistu to zostal zauwazony (moze byl od nowosci, ale tego nie slyszalem) przy ok 1000km przejechanych.

 

Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi i wskazowki. Przy okazji, moze ktos podpowie jakis dobry serwis Renault w Warszawie i okolicach..?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Hehe, ja sie właśnie zastanawiam, czy i jak sobie wstawić gwiżdżący zawór blow off ;-)

Ja też :l: Strasznie fajne sykniecie jest ! ;) Nie słyszałem prawdę powiedziawszy jeszcze aby odpuszczony gaz w silniku turbo nie spowodował "gwizdnięcia/syknięcia". W znajomego V70 to dopiero były "przedmuchy" ;) w 1,4TCe jest dość cicho i tylko delikatnie świszcze po odpuszczeniu.

 

Dodano: 15 lut 2012 - 05:56

Wy nie chodźcie do aso, bo przecież żyjemy w Polsce, tylko do rzeczoznawcy i od razu do rzecznika praw konsumenta. Przecież to jest paranoja, pomyślcie sobie. Jedzie facet z laską nowym autem sie chwali a tu co chwile chrum, chrum. Spaliłbym się ze wstydu.

 

Osobną paranoją jest robienie 130km z silnika 1.4. Kompletna głupota. To auto przy miastowej jeździe spala 9l/100km. To przecież 2.0 16v ma takie same spalanie, mój wujek w espace przy ciężkiej nodze ma 11l/100km. Ja widze jak te silniki bedą zarżnięte przy 100000km.

A twój 1.5 dci to ile ma koni? Pamiętasz jeszcze niedawno ile diesle miały koni? Na to samo wychodzi. wyciska się z silników ostatnie poty. (bo niby mniej trują), ale są niestety efekty - mniejsza trwałość.

Edytowane przez TomusMaximus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghotsman - wiekszosć producentów oferuje teraz turbo benzyny, 130KM z 1.4 to żaden wyczyn. VW daje 160KM z podobnej pojemnosci a silniki nie padaja po 100 tys.

 

Silniki w VW padają już przed 100 tys. km. W gazecie i w necie piszą ale VW stara ukryć prawdę usuwając z forum o nietrwałości silników VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!