Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sterowanie skrzyni w M2


snap

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

To zmien mechników! ja wyjmowałem skrznie w mojej megi i jest hydraulika. Pisałem o tym na forum. Nawet laguny z 2001 roku mają hydraulike. Łatwo to sprawdzisz otwórz maskę silnika i przy skrzyni biegów od strony chłodnicy( tak mniej więcej w jej połowie) idzie taki czarny wężyk w którym jest płyn. Układ jest odpowietrzany tak samo jak hamulcowy. Chyba, że w 1,9 dci jest co innego ale wątpie skoro laguny II mają to samow.

 

[ Dodano: 2007-05-30, 19:01 ]

Tak poza tym może żle się zrozumieliśmy! Tobie chyba chodzi o to w jaki sposób za pomocą dźwigni skrzyni biegów zmieniają się biegi zgadza się? Otóż idą tam dwa metalowe cięgna widać je z góry są pod zbiornikiem płynu hamulcowego spójrz w głąb i ujrzysz je

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3-ka wyskakuje :-D jade jutro na dlubanie :) moze cos da sie zrobic

na 100% to nie synchronizator bo nie ma zgrzytow

nie wodzik bo bieg wyskakuje tylko przy gwaltownym przyspieszaniu okolo 2200rmp

cos ze sterowaniem skrzyni albo moze jakas lapa sie poluzowala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Skoro skrzynka nie zgrzyta to ok! proponuję jak masz wolny czas dziś to otwórzy maskę w swoim bolidzie)) i pod tym zbiorniczkiem płynu hamulcowego będziesz mieć te dwa wodziki (cięgna czy też linki) jedna jest w kolorze czerwonym a druga w niebieskim( mówię o plastikach znajdujących się na tych cięgnach) weź dłonią sprawdz czy ci się nie zsunęło coś.

 

Poza tym z tego co piszesz wynika, że przy mocnym dodaniu gazu kiedy silnik trochę się bujnie to wyskakuje 3 ewentualnie mogło ci się poluzować mocowanie zmiany biegów tych dwóch cięgieł na skrzyni chociaż wtedy wszystkie biegi by padły więc to wykluczam.

 

Poduszki skrzyni też bym wykluczył. Jedyne co mi przychodzi do głowy to możliwe, że zapowietrzył ci się układ sprzęgła i żle odbija. Sprawdz poziom płynu hamulcowego bo to jest połączone razem. Daj znać co i jak ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jutro zobaczysz, te linki to prowdzą do skrzyni, chyba ze wybierak coś świruje??? pisz co tam odkryjesz

 

[ Dodano: 2007-05-30, 21:28 ]

Hej! Snap postanowiłem w twojej sprawie zasięgnąć opinii specjalisty, mam zioma który zawodowo naprawia tylko skrzynie biegów. Według niego w twoim przypadku zaczyna padać synchronizator i nie trzyma wrzuconego biegu. Myślę, że facet wie co mówi w końcu ponad 20 lat w tym siedzi. Powiedział mi także, że nie zawsze występuje objaw zgrzytania itp. Wiecej mi nie powiedział, bo żeby to stwierdzić to trzeba skrzynkę wyjąc. Trzymaj się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie da sie nic zrobic tymi linkami i lamy beda ok to kupuje skrzynie bo nie oplaca sie remontowac, znalazlem za 600zl z przebiegiem 15 000 a naprawa kosztuje 1200 8-)

 

to raczej nie synchronizator bo jak przyspieszam normalnie to wszystko jest ok a jak wcisne gaz do konca to wtedy wyskakuje przy ok2200rpm ale znowu przy okolo 3000rpm wszystko jest ok bieg trzyma i mozna krecic do konca obrotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! ceny części do skrzyni w serwisie nie są takie zawrotne. Wiem bo się orintowałem w sprawie mojej skrzynki. Nie wiem czy czytałeś ale miałem napisanego posta i pisałem o rannym delikatnym brzeczeniu w skrzyni, które po 5 min. sie uspokaja. Wyjmowałem ją i w środku wszystko ok jak nowe. Taki urok. Co do częsci to łożyska od 70 - 130 zł, synchronizator ok 130 zł w Serwisie Reno. Nie wiem skąd ta cena w twoim przypadku skoro skrzynia chodzi i nie zgrzyta. Spróbuj zdiagnozować co to jest??? zresztą co zrobisz ze starą?? no chyba, że w środku masz proszek:) ale wątpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i lipa

kazdy chce rozbierac skrzynie zeby zobaczyc co tam siedzi

chyba kupie skrzynie uzywana znalazlem za 600zl z przebiegiem 15 000, wrzuce do garazu i zaloze dopiero jak ta sie rozsypie

mechanik u ktorego bylem mowi ze naprawa skrzyni trwa 3-4dni i 1000zl 8-) smiech na sali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

narazie bede jezdzil bo to mi jakos specjalnie nie przeszkadza ale jak sie wysypie to wole miec juz skrzynie na miejscu

 

[ Dodano: 2007-06-04, 21:03 ]

mowiles o tych linkach ? wyczytalem w instrukcji ze mozna je jakos regulowac tylko jak i o ile np naciagnac

 

 

 

743d680039.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!