Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam pytanie do posiadaczy Megane III z opcją automatycznego hamulca postojowego :) Czy macie jakiś knif jak wyłączyć przynajmniej na zimę to ustrojstwo ? Generalnie w momencie wyłączenie silnika hamulec blokuje się automatycznie co w zimę jest bez sensu :-( :-( Ostatnio przy -16C i postoju ok 3 godzinnym nie umiałem ruszyć bo klocki przymarzły... Wyobraźcie sobie ten huk ! jak się odczepiły hehe. Proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.o przymarzly ?szczerze to dziwie sie troche, bo ja zawsze zaciagam reczny "na noc" i nigdy mi nic nie przymarzlo...

Swoja droga to sobie nie posmigasz "na recznym".. .teraz gdy spadl snieg :) ehhh :)

 

Ja bym zapytal w ASO, byc moze jest opcja "wlacz/wylacz" w sofcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabcio, po wyłączeniu silnika jak się zaciągnie ręczny - można go zluzować ale przed wyjęciem karty z czytnika :) . Bo po wyjęciu karty nie odblokuje się ręcznego ,wtedy trzeba zapalić autko jeszcze raz i zgasić. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witajcie,

by nie zaśmiecać forum podepnę się z takim oto pytaniem dot automatycznego/ elektrycznego hamulca postojowego:

Czy mianowicie technicznie jest możliwa podmiana tradycyjnego, mechanicznego hamulca ręcznego na elektryczny?

Mam wersję z mechanicznym i naturalnie użytkowo jest OK ale planuję w miejsce dziwacznego schowka z tyłu podłokietnika zamontować dodatkowe nawiewy na tył (naturalnie wiem, że teoretycznie się nie da bo przy mechanicznym ręcznym tak jest ale myślę o dwóch rozwiązaniach:

1. wymiana tunelu z podłokietnikiem na taki z/ do elektrycznego ręcznego, wyposażony jest on w te nawiewy na tył (wiem, że przy tylnych kołach trzeba będzie dodać silniki zaciskające klocki i wgrać tą modyfikację clipem by w ogóle działało), zakładam, że rozwiązanie to jest dość skomplikowane więc droższe, dlatego będę wdzięczny za Wasze sugestie i opinie czy ekonomicznie jest to sensowne;

2. dołożenie samych nawiewów na tył pochodzących od ww tunelu wraz z kanałem dystrybucji powietrza - podejrzewam, że mimo teorii, że nie da się tego zrobić jednak się da bo chociażby Fluence ma takie rozwiązanie w identycznym tunelu jak w MIII przy hamulcu mechanicznym.

 

Proszę napiszcie jeśli ktoś z Was próbował a może zrobił taką modyfikację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak się da bo sądzę, że wystarczy kanał nawiewny przesunąć - w najgorszym wypadku wydłużyć tak by nie kolidował z mechanizmem ręcznego. Chyba zaryzykuję bo trafia się tunel z nawiewami i kanałem za 100 z groszami więc cena eksperymentu nie powala a ten schowek, który mam jest jakiś taki bezużyteczny - Dzieciaki głównie wrzucają tam jakieś drobiazgi, które potem przy sprzątaniu "połyka" odkurzacz.

 

Kurcze ale nie mam u kogo tego zrobić (znaczy sprawdzić) te Fluence to widuję głównie w salonach i Panowie raczej niechętnie odpalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Do Kataryniarz. Czemu sądzisz, że taka wersja to nie na nasz rynek. Ja mam właśnie taką wersję M III Generation z polskiego salonu - stacyjka na kluczyk, zwykły ręczny, zwykłe wskazówkowe zegary, sterowanie centralnego zamka z przycisków w kluczyku, odrębny nadmuch dla pasażerów z tyłu, itd. Poprzednio miałem scenika II dopasionego tą elektroniką (hamulec postojowy regenerowałem w firmie wysyłkowej, hands free też raz działał raz nie, wycieraczki działały jak chciały) i kupując kolejne auto wolałem bez tych bajerów. Jak wsiadłem do M III od razu stwierdziłem - jak fajnie, zwykły ręczny - oczywiście niektórzy wolą elektryczny i szanuję to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy macie jakiś knif jak wyłączyć przynajmniej na zimę to ustrojstwo ?

Ja w swojej Lagunie III przed wyjściem z autka wyłączam ręczny i tyle, ignoruje komunikat "zaciągnij hamulec postojowy" i zamykam samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100 % da się przełączyć go w tryb pracy ręczny zamiast automatyczny. Wówczas hamulec będzie wykonywał Twoje polecenia a nie Ty się będziesz dostosowywał do jego działania. Sam przerabiałem to w poprzednim aucie tj. Scenic II. Przełączono mi wtedy to clipem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłby w tym samym miejscu bo w pozycji parkingowej skrzynia blokuje cały układ i nie ma się prawa stoczyć ale nie jest dobre dla skrzyni automatycznej żeby samochód odpalać gdy auto odpalane jest na górce bez ręcznego i z takiej pozycji przełączasz na D lub R bo coś tam ma prawo się wtedy zepsuć.

 

Ja mam pytanie czy ktoś wyłączał opcję automatycznego ręcznego w megane III jeszcze na gwarancji? Wku...ca jest ta opcja! Jak się wyłączy ręczny, który sam się włącza przy zgaszeniu auta, to wyje to jakby alarm się włączał! Czy jedyną opcja jest ASO czy można to ewentualnie bezproblemowo zrobić w innym warsztacie/u osoby z odpowiednim oprogramowaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia blokuje cały układ i nie ma się prawa stoczyć

problem w tym że jest to blokowane małą zapadką, która nie jest pewnie zbyt wytrzymała (jak to małe zapadki).

Zgadza się, alarm na czerwono w głośnym brzęczykiem jakby miał zaraz wybuchnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja znalazłem taką opcję. Tryb hamulca ręcznego bez automatycznego zaciągania po wyłączeniu silnika. Opcja przeznaczona dla krajów o bardzo zimnym klimacie.

post-24044-0-68797900-1423776586_thumb.jpg post-24044-0-94197200-1423776580_thumb.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!