Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda w schowku w podłodze po stronie kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za wszystkie uwagi i porady. Piszcie nadal wszystko co przychodzi wam do głowy.

U mnie jest to bardzo dziwne. Wprawdzie w obu przypadkach woda pojawiła się po deszczowych dniach, ale nie od razu. Po całodziennym postoju na deszczu po wejściu do auta sprawdzałem schowek i było sucho. Po powrocie ( 30 min) do garażu podziemnego też sprawdzałem i też było sucho. Dopiero po nocnym postoju rano stwierdziłem, że jest pełen wody. Woda była tylko w schowku, a wykładzina mokra tylko na środku na prawo od pokrywy schowka. Pokrywa z wierzchu, wszystkie boki wykładziny i reszta suche. Nawet gdyby woda gdzieś się zbierała to przecież nie wlewałaby się do schowka tylko przez noc :unsure: I byłby wilgotny ślad strużki tej wody. Wiem, że to co piszę może wydawać się dziwne, a nie wymyślam tego sobie i nie mam skłonności do konfabulacji. Staram się do tego podejść metodycznie, a nie standardowo. Na serwisy nie mam co liczyć, bo ograniczają się tylko do odpływów, a te trzy razy już sprawdzali. Odpływ w drzwiach też jest drożny. Zresztą gdyby w drzwiach zbierała się woda to też bym zobaczył jak się wylewa po ich otwarciu.

Wygląda to tak, jakby ogromna ilość pary wodnej skropliła się na środku wykładziny, a ponieważ leży na niej nieprzepuszczalny dywanik nie mogła odparować i wlała się do schowka :blink: Brałem to pod uwagę, ponieważ akurat w tym miejscu pod wykładziną biegnie kanał nawiewu na tylną podłogę, a jak byłby odpowiednio zimny (klima) to może i wykładzina by się trochę spociła. Ale tyle wody to nieprawdopodobne. No i dlaczego tylko z lewej strony?

A gdyby to nie była woda z zewnątrz to co waszym zdaniem dawałoby tyle wody od wewnątrz auta? Oczywiście butelek z wodą nie wożę w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/b] A jak woda wlewała się do schowka,

 

 

Zobacz na załączonych zdjęciach .Woda nie zawsze była widzoczna na progu chyba szybko wysychała .

Wymiana tego elementu pomogła.

Kolego zdjęcia dodajemy używając hostingu forum, nie tworzymy plików pdf, doc czy innych wymagających ściągania.

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czortyn, wielkie dzięki. A czy w związku z tym miałeś wodę też w kieszeni drzwi? Czy u ciebie woda pojawiała się od razu po deszczu?

Byłem już w ASO, gdzie wymieniali mi ogranicznik, ale nie chcieli zdjąć boczku wskazując, że odpływy w drzwiach są drożne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki. A czy w związku z tym miałeś wodę też w kieszeni drzwi?

Wody w kieszeni drzwi niemiałem,woda pojawiała sie po długim deszczu i była tylko w schowku.usterkę naprawiłem poza serwisem bo miałem ich dosyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych tematem.

Przyczyna przecieku to na 100% uszkodzona pianka - folia w drzwiach w prawym dolnym rogu. Zakrywa ona otwór w blasze drzwi, przez który odkręca się ogranicznik. Miałem wymieniany ogranicznik w firmowym ASO (!). Dzisiaj znajomy blacharz zdjął przy mnie boczek i okazało się, że ta pianka jest ordynarnie oderwana na 1/4 obwodu i przecięta nożem. I tak zostawiona. No i przy spływaniu dużej ilości wody przez tę dziurę wpływała z boczku do schowka. Już zapowiedziałem swoją wizytę w ASO. Za klika dni mi "przejdzie", ale gdyby to było dzisiaj to byłoby ostro. Współczuję setkom nieświadomych użytkowników megane III i scenic III, którzy mieli wymieniany ten ogranicznik :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No to dziwne. Ja sam wymieniałem ten ogranicznik i też oderwałem tę piankę. Jeździłem bez pianki ok. roku i nigdy mi się woda nie wlała do schowka. W końcu kupiłem tę piankę przy następnej wymianie ogranicznika - 60 zł w ASO - i zamontowałem. Na nieszczęście lekko mi się naderwała - skleiłem taśmą i jest sucho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie też był problem pojawiającej się wody na wycieraczce pasażera/kierowcy oraz pod wycieraczką. Przyczyną były niedrożne kanały w podszybiu tak jak już ktoś wcześniej napisał. Należy zdemontować wycieraczki z wieloklina, następnie odkręcić plastik podszybia. Po lewej i prawej stronie są odpływy. U mnie były zatkanie zgnitymi liśćmi. Wydaje mi się że kratka podszybia ma trochę za grube oczka i przez to odpływy się zatykają. Polecam wsadzić szlaufa i puścić wodę, wtedy ładnie nam wszystko obok koła wyleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat stary jak forum Renault ale niektórzy Amerykę próbują na nowo odnaleźć. Ja co dwa lata rozbieram podszybie i wyciągam wycieraczki a następnie czyszczę te zakamarki ze zgniłych liści i innych syfów ( bo nie ma siły - zawsze się coś nazbiera) i jest spokój. Taka konstrukcja i tyle. A ogólnie problem jest w tym , iż ta gumowa rurka odprowadzająca wodę z podszybia na zewnątrz auta ma za małą średnicę i łatwo się zapycha szczególnie że jej kształt zpłaszcza się ku wylotowi. Inaczej ujmując , najpierw ma średnicę koła a następnie idzie w dół i zmienia się ( zpłaszcza ) na wzór elipsy. Po prostu u samego wylotu ma gorszą przepustowoś o około 40 %. I tam robi się zator. I tyle. Trzeba sprawdzać i czyścić i nie ma wtedy problemu. Cała operacja w garażu zajmuje mi około 30 min lub 45 jak popijam piwko :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez było zapchane odpływ i z tego powodu silniczek i mechanizm wycieraczki był całe zardzewiałe. Musiałem wymienić silnik i mechanizm na nowy. Ale nic nie miałem mokre w schowku czy coś. U mnie nie ma otworu żeby mogła woda przedostać do środka. Tylko jest otwór w podszybia do wentylacji od strony pasażera.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 2 ma inną budowę ( obudowę) podszybia.

Jak w Megane 3 woda się przelewa górą na podszybiu, to zalewa układ pobierania powietrza do kabiny i wlewa się właśnie tym układem .

Jak się włączy wentylator, to słychać jak on "bulgocze" a nawet widać jak woda chlapie z kratek nawiewu, to już tak hardcorowo, jak pada duży deszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma otworu żeby mogła woda przedostać do środka. Tylko jest otwór w podszybia do wentylacji od strony pasażera.

Woda dostaje się do kabiny, jak są zapchane odpływy w podszybiu meganki II, właśnie przez otwór wentylacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może byś fotorelację z tego czyszczenia zrobił?

no cóż , czyszczenie robiłem 2 miesiące temu ale zdjęć nie robiłem bo sądziłem , że już to mamy obcykane :rolleyes:

Ogólnie w tym roku nie było aż tak źle z tymi syfami ale jeden z przewodów odprowadzających wodę już się pożądnie zatykał. Problem jest jeszcze w tym ( tak miałem za pierwszym razem ) , że dopuki temperatura jest na plusie to woda jakoś przecieknie nawet przez te liście ale one tam zalegają i gniją i dodatkowo mogą nieprzyjemny zapach do wnętrza dawać wraz z nawiewem). Gorzej jak są już zatkane a do tego popada deszcz ze śniegiem a na dworze jest mróz. Woda która nie przeleci swobodnie przez te odpływy napewno zamarznie a przy autku niegarażowanym to już może być nieciekawie. Zamarzniętej wody może się tam trochę zebrać a jak ktoś jest amatorem częstego mycia autka na myjkach automatycznych to woda w dużej ilości wlatuje na podszybie a następnie nie ma gdzie uciec i wlatuje oczywiście przez otwór wentylacyjny do środka auta. Ot i cała filozofia.

 

Co do czyszczenia miejsc , w których są odpływy to wystarczy zdjąć plastikowe podszybie ( piszę o Scenic 3) następnie odkręcam te plastikowe kratki trójkątne , które są zamocowane na osi wycieraczek , zsuwam je po uprzednim nagrzaniu ( aby nie zniszczyć plastiku) na ramię wycieraczki gdzieś do połowy , odkręcam wycieraczki ( chyba dwie albo 3 śruby wszysko normalnymi narzędziami , dobry dostęp). Wyciągam ciągnąc do siebie i lekko ku górze cały mechanizm wycieraczki bez żadnego rozkręcania na części i mamy dostęk do odpływów.

Ja dodatkowo zrobiłem sobie taki przyrząd prosty taką wązką rurkę elastyczną podłączoną do odkurzacza aby liście również wyciągnąć właśnie z centralnego łapacza powietrza do wentylacji bo tak nie ma dostępu ( głęboko w podszybiu) a liści też tam zawsze się uzbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam!

w ostatnim tygodniu w mojej Megance III zauważyłem wyciek wody na dywanik po stronie pasażera i także kierowcy. POjawiło się to po myjni ale też w dniu deszczowe. Na podszybiu słychać pluskanie wody. Czy uważacie że samemu da radę zdjąć to podszybie i wyczyścić co trzeba czy koniecznie do serwisu z tym gnać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!