Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II Problemy z zapalaniem


Kimmi

Rekomendowane odpowiedzi

To chyba kolejny, ostatni zrerfsztą etap. U mnie tak było - wczoraj odebrałem auto z ASO po naprawie. Mechanik wyjaśnił ładnie co się dzieje i dlaczego się dzieje - koło po prostu zaciera się (brak smarowania ze względu na wadę jakiegoś zaworu w jego wnętrzu) i koniec końców wałek zostaje przestawiony i zatarty w jakimś przypadkowym położeniu - np. dla wysokich obrotów. Jakie masz obroty po odpaleniu? - u mnie przed wymianą było około 500, po wymianie na zimnym (z klimą) jest w granicach 900-1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genralnie na zimno wchodzi tak na 900 - 1000, ale czasami się zawacha i zgaśnie. Czasami zapala jak ta lala (głównie w serwisie :-( )

 

Poza tym nie ma innych objawów. auto nie traci mocy, osiagi ma normalne i gdyby nie ten cyrk z odpalaniem to byłoby wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przede wszytskim to slynne terkotanie przy odpalaniu...

jak zaterkotal to szarpalo i po chwili wskakiwal na obroty lub gasl, przy drugim trzecim odpaleniu odpalal jakby nidgy...

 

silnik byl ewidentnie slabszy - zamulal strasznie na niskich obrotach - teraz chodzi jakos tak zwawo i spalanie nizsze w miescie o jakies 0,5l na 100

 

a jak byl problem z czujnikiem polozenia walu to zapalal i po kilku sek. gasl, jak go sie przetrzymalo na obrotach to potem normalnie choodzil...

u mnie wystarczylo wypiecie i przeczyszczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych zdaniach opisałeś dokładnie zachowanie mojej megi. A pamiętasz ile to koło i wymiana kosztowały?

 

[ Dodano: 2008-01-16, 21:09 ]

A czy jazda z niewłaściwie pracującym kołem zmiennych faz rozrządu grozi jakimś uszkodzeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jazda z niewłaściwie pracującym kołem zmiennych faz rozrządu grozi jakimś uszkodzeniem?

Na to pytanie każdy z serwisantów bał się odpowiedzieć jednoznacznie;

Ja jeździłem tak prawie rok czasu, przy czym objawy cały czas narastały; w końcu koło pękło o czym dowiedziałem się podczas wymiany; Przez to że długo zwlekałem pęknięte koło zdążyło uszkodzić jakiś simering przy rozrządzie ale nie był on na szczęście drogi;

Z pewnością lepiej z tym nie zwlekać zbytnio, niektórzy mnie straszyli że może dojść do zerwania albo przesunięcia paska rozrządu, no a wtedy jak wiadomo klops...

 

Mam z kolei problem z odpalaniem ostatnio; Jest dokładnie tak jak opisujecie, tak jakby nie było paliwa, tylko że nie zauważyłem zależności pomiędzy temperaturą silnika;

 

Wogóle mam wrażenie, że obroty na biegu jałowym mam zbyt nisko ustawione, łatwo jest przydusić samochód podczas np manewrowania na parkingu i wtedy sobie gaśnie - wcześniej tak nie było;

 

Jakby tego było mało odczuwam szarpanie (jakby bloku silnika) podczas mocnej redukcji biegów albo gwałtownym odjęciu gazu podczas przyspieszania - czy to może być przyczyna wyrobionych poduszek? - przepraszam za to ostatnie pytanie, wiem że to o czym innym jest

wątek :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest gorne kolo rozrzadu...

stojac na wprost auta - od strony kabiny... tak mi sie wydaje z rysunku w dialogysie - sam oslony nie zdejmowalem wiec nie widzialem na wlasne oczy...

 

co do kosztow to samo kolo teraz ok 700zł ale przy wymianie "profilaktycznie" wymieniaja tez elektrozawor

 

ja mialem wymiane z rozrzadem+ pasek akcesoriow - do tego olej+filtr...

RP zgodzil sie w koncu na wspoludzial 50% wczesniej proponowali 30%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie spowodowane jest tym, że też posiadam materiały serwisowe, a z nich wynika, że górne koła są dwa, na tej samej wysokości przytwierdzone do dwóch wałków. Z rysunku wynika, że są identyczne, a w serwisie twierdzą, że koło zmiennych faz rozrządu jest tylko jedno. Też nie ściągałem obudowy, ale to chyba będzie jedyny sposób, żeby się przekonac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne dzięki Sornat.

Widzę, że masz jakieś lepsze rysunki, moje pdf'y nie są takie dokładne.

 

Sprawdziłem miernikiem mój elektrozawór, ma dokładnie 7,2 ohma czyli tylie ile powinien mieć wg materiałów, jakie posiadam.

 

Czy na tej podstawie można stwierdzić, że wszystko z nim ok i wymienić samo koło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobno mozna go sprawdzic podpinajac 12V - on ma dwie pozycje dzialania jak to zawor otwarte i zamkniete :?: ale ja nie sprawdzalem wiec nie wiem

 

pewnie kolo samo wymienic mozna ale tak jak pisalem w ASO "profilaktycznie" wymieniaja tez elektozawor - tylko wiesz za Twoje pieniadze to oni by ci pol auta profilaktycznie wymienili :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie kolo samo wymienic mozna ale tak jak pisalem w ASO "profilaktycznie" wymieniaja tez elektozawor - tylko wiesz za Twoje pieniadze to oni by ci pol auta profilaktycznie wymienili :?:

 

No pewno, że można, mnie też chcieli profilaktycznie zczesać na 3000 PLN a sprawa z pełnym rozrządem (bez pompy bo była dobra) zamknęła się w połowie tej kwoty;

 

No wszystko pod warunkiem, że opisane powyżej objawy mojej Megi nie mają nic wspólnego z czynnościami, które zaleca ASO podczas wymiany koła zmiennych faz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie,

 

można się od Was więcej dowiedzieć niż w niektórych serwisach renault.

W piątek wymieniam to koło razem z rozrządem, znalazłem za 635pln w serwisie, a najciekawsze jest to, że inne mają je w cenie 1100-1300pln, jakaś paranoja zupełna.

Zobaczymy jak długo pochodzi, jak znowu poleci, to zrobię z mojej megi kwietnik-cabrio, będzie ładnie wyglądać w ogrodzie. :?:

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!