Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Electronic fault" i zwisajacy swo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dzisiaj pojawił mi się komunikat BORDELEKTRONIK DEFEKT (zapaliła się lampka SERVICE) oraz po naciśnięciu pedału hamulca pojawia się ESP/ASR DEFEKT (zapalają się dwie pomarańczowe lampki ABS i ASR). Światła stop nie zapalają się po naciśnięciu pedału hamulca.

Podejrzewam włącznik światła stopu, ale u mnie dodatkowo spaleniu ulega bezpiecznik świateł stop (sprawdziłem bezpiecznik w pierwszej kolejności - był spalony, założyłem drugi i po naciśnięciu pedału hamulca spalił się, odłączyłem kostkę od włącznika stopu i załozyłem nowy bezpiecznik - wtedy bezpiecznik nie uległ spaleniu nawet po nacisnięciu pedału hamulca).

Pytanie - czy spalenie bezpiecznika może być powodowane przez uszkodzony włącznik światła stopu, czy też dodatkowo w instalacji musi być np. zwarcie powodujące palenie bezpiecznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzieki za podpowiedzi.

Dzisiaj chwilę posprawdzałem i objaw jest taki, że bezpiecznik ulega spaleniu przy uruchomieniu silnika (nawet jeżeli nie jest wciskany wogóle pedał hamulca, czyli teoretycznie nawet wtedy gdy na światła stop nie jest podawane napięcie). Zdemontowałem włącznik świateł stop i sprawdziłem przejścia między pinami - na dwóch pinach jest przejście kiedy włącznik jest w pozycji ON (wysunięty trzpień) a na dwóch innych pinach jest przejście kiedy włącznik jest w pozycji OFF (wcisnięty trzpień). Wyglada na to że w każdej pozycji jedna para pinów ma przejście - czy tak powinno być?

Wymieniłem profilaktycznie żarówki dwuwłóknowe w lampach tylnych - nie pomogło. Czy mogę próbować odłączyć kostki przy lampach tylnych żeby szukać przyczyn zwarcia, czy też lepiej sprawdzać wyjmując żarówki (czy przy rozłączeniu kostek elektryka nie będzie "łapała" błędów)?

Jest jeszcze trzecie światło stop - czy dysponuje ktoś opisem wiązki która idzie do tylnej klapy przez "złącze" z lewej strony (być może tam jakieś kable się przerwały i powodują zwarcie) - nie wiem jakie kolory kabli idą do trzeciego światła stopu (wersja nadwozia kombi).

Edytowane przez darek.m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącznik tak ma być.Czy masz ESP?Tu masz schemat 160-włącznik,172-lampy,639-trzeci stop. Rozłącz pod fotelem kierowcy złącze R2 -wtedy będziesz wiedział czy problem jest z tylną wiązką czy z przednią

post-3001-0-79263700-1327253587_thumb.jpg

post-3001-0-93521300-1327253797_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknąłem na wiązkę przechodzącą między karoserią a klapą z lewej strony. Brązowy kabelek miał uszkodzoną izolację (wygladał na nadłamany w dwóch miejscach). Zaizolowałem, zmieniłem bezpiecznik i wszystkie trzy światła stop zapaliły się na stałe. Po uruchomieniu silnika bezpiecznik cały, światła stop swiecą cały czas. Nie ma zadnej informacji o błedach elektryki i ESP/ASR (jedynie komunikat ASR AUS - chyba wyłączony przyciskiem a zeby go właczyć trzeba kawałek przejechać).

Skoro światła stop świecą cały czas to chyba jednak jest jakiś problem z włącznikiem świateł stopu. Dodatkowo jest na pewno problem z wiązką między karoserią a klapą - podczas zamykania klapy zgasł trzeci stop, przygasają światełka oswietlenia tablicy - prawdopodobnie kable są uszkodzone gdzieś pod izolacją i gdy wiazka poracuje to nastepuje rozłączenie. Pytanie - czy taką wiązkę wymienia się w całosci (czy jest dostepna jako część zamienna) czy też lepiej porządnie posprawdzać i polutować? Jak najłatwiej się do niej dobrać (czy trzeba rozbrajać plastiki z tylnej klapy i słupków)?

 

Odnośnie złącza pod fotelem znalazłem dwa - jedno daje się wysunąć spod wykładziny i kabelki prowadzą do elementów fotela kierowcy, drugie złącze wyglada na osadzone przy podłodze i zdaje się prowadzić do tyłu pokjazdu - czy to te należy rozłączyć?

Edytowane przez darek.m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej z tyłu fotela są dwie kostki czarna i szara i te rozłącz zwłaszcza czarną.Ja osobiście jak miałem problem z przerwanymi przewodami od tylnej klapy to rozebrałem plastiki z lewego słupka i tylnej klapy. Posprawdzałem i wymieniłem wszystkie podejrzane przewody (wycinałem stare i wlutowywałem nowe) na długości 50cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Postaram się w najblizszym czasie to wszystko posprawdzać. Na chwilę obecną komputer nie pokazuje błędów (sevice zgasło), ASR udało się włączyć po przejechaniu krótkiego odcinka. Jedynie światła stopu świecą cały czas - sprawdzę czy to wina czujnika - światła stop swiecą także wtedy gdy światła pozycyjne są wyłączone więc wykluczam przebicie między pozycyjnymi a stopem, gdy odpiąłem włącznik świateł stop światła stop nie świecą. W najbliższym czasie postaram się ogarnąć temat i poinformuję o efektach - może komuś przyda się to w przyszłości.

 

Problemu nie udało mi się rozwiazać samodzielnie. Włącznik świateł stopu był sprawny. Po usunięciu zwarcia i przejechaniu odcinka około 1km błąd ASRu powrócił i lampka SERVICE zapaliła się ponownie. Oddałem auto do warsztatu i tam usunięto usterkę (nie wiem co było przyczyną).

Edytowane przez darek.m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam Szanownych Kolegów. Mam pytanie do demontażu włącznika światła stop na pedale hamulca. Czy przy demontażu włącznika należy odłączyć klemę masową od akumulatora i wypiąć wtyczkę z włącznika czy można wymontować wtyczkę po tzw. przejściu komputera w stan czuwania ( po 15 minutach). Proszę też o podanie w jaki sposób należy wymontować włącznik tzn. czy trzeba coś wykręcić czy tylko wyciągnąć włącznik. Jeżeli tylko wyciągnąć to w jaki sposób??? Czy potrzebne są jakieś specjalne klucze czy dam sobie rade ręcznie bez kluczy. Z góry dzięki za objaśnienie mi tematu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!