Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

tematy stożka i gleby są już opisane w dziale "Tuning"

 

[ Dodano: 2009-05-24, 17:34 ]

Capazo, jak zrobisz chipa to nie zapomnij sie pochwalić i wrzuć wykres z hamowni... hehe ;-)

Powodzenia w modzeniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Odnosnie mojego Chipa :

z silnikiem wszystko ok mechanicy mowili ze podrecznikow zrobilismy mala korekte ukladu wydechowego nowa turbina po zalozeniu odrazu kaput :) zle wywazone kolo korassy ale uwzglednili i kase oddali w srode zalozona jest nowa turbawka(po reg. ale az dwa lata gwarancji , ktos chetny to na prv) i odrazu jade na zobaczyc jaka moca dysponuje :)

Pozdrawiam.

 

a co do dalszych modyfikacji to w planach nowy IC z orurowaniem i .. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam, czytam i widzę że było parę ciekawych pomysłów na prosty sposób podniesienia mocy w 1.9 dci, ale nie ma żadnych faktów :-P

 

i tu moje pytania:

- czy te końcówki wtryskiwacza z silnika 2.2 dCi zamontowane w 1.9 się sprawdzają?

- podobno turbina z 2.2 ma o 2 mm większe koło wirnika, i że to niby też działa - sprawdzał ktoś? :-P

- IC, ma być większy - ale o ile i z czego?

- jakieś dalsze propozycje? :)

- jak się mają te zmiany do innych podzespołów - sprzęgło, orurowanie itp? Wytrzymują?

 

pisałem na prv ale nei doczekałem się odpowiedzi więc zadaję te pytanka na forum;) Czekam na Wasze rady, pozdro! :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tubina nie pasuje ,

IC z EVO 7.8.9 albo iveco - orurowanie zmienione

sprzeglo po wszystkim nie bedzie wytrzymywalo (chyba ze bedziesz jezdzil 80/h ale nie po to sie zwieksza zeby wolniej jezdzic) beda trudnosci ze wzmocnieniem poniewaz jest dwumasa z samoregulatorem :)

wtryski - nie wiem

 

Dobry wydech,intercooler, modernizacja turbawki i program pod to i moze ugryziesz

180 kucy a sprzeglo hmm ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ICki od iveco są "nieco" tańsze (jakieś 4 razy :)) więc wolałbym takie.. :-P

wiem że turbo od laguny nie pasuje, ale kolega snap pisał jakis czas temu tak:

jezeli ktos chce w 1,9 turbo z lagunki 2,2 to wystarczy udac sie do turbiniarzy i poprosic o wymiane kola kompresora

tylko tym rozni sie turbo w 1,9 od tego w 2,2 kolo jest wieksze o 2mm

 

to jak w końcu? :)

dobry wydech = ?

 

btw nie potrzebuję takiej mocy, jakieś 150 mnie będzie zadowalać :) po modzie ofkoz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macieyk, na 150 kucy nie musisz nic przerabiać,starczy dobry program napisać.Chyba,że chcesz się ścigac z każdym paskiem na światłach,wtedy sprzęgło nie da rady :-/

U mnie po modzie na 148KM wytrzymało 260tkm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze waldek708, wszystko zależy od tego jak będziesz tego sprzęgła używał. wtryski od 2.2 nie podejdą i czort wie od czego by pasowały... co do turbiny to z tego co ja się dowiadywałem to w 2.2 jest inna (już nie pamiętam czy część zimna czy gorąca...) w każdym bądz razie coś tam nie pasuje wiec trzeba by przerabiać kolektor. Można zrobić turbine hybryde czyli do tej co masz zamontować większe wiatraki, ale to wszystko zależy jaka moc chcesz osiągnąć... bo jeśli około 20-30% większą od seryjnej to seryjne graty wytrzymają spokojnie. Co do wydechu to moje zdanie jest takie: diesel nie lubi zbytniego kombinowania przy dolocie i wylocie. Wiec dobrze jest go udrożnić wywalając np. kata. Zbyt dużego udrożnienia przelotu turbo nie wytrzyma.

 

Troche odbiegłem od tematu ;-) jak coś to pytaj na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

crash75, zgadzam sie, jak dolot i przelot będzie "pusty" to turbina będzie się zachowywała jak nagrzane żelazko na tafli lodu, będzie osiągać za duże prędkości w zbyt krótkim czasie. Będzie efekt jakby zdmuchiwania świeczki (turbo będzie dusić cylindry) a nie dodawania mocy. Duża przenośnia ale tak to się odczuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mam wywalony katalizator (wywalony srodek) srodkowego nie ma i na koncu zostal do tego dorobione dwie rury na koncowki z rs i jest fajny momruk . dzisiaj odebralem auto z nowa turbina tylko ze przez pierwszego tysiaka nie mam jej krecic i jak narazie troche dziwnie chodzi ;/ gwizg ladny ale jak zchodzi z obrotow to takie " łuaałł" jest :) .. serio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robił ktoś program w Krakowskim CompSporcie na wszelakich forach chwalą gości, kumpel też tam robił paska i sobie chwali, z 1.9dci 120km wyciągają 150km i około 320niutków, w zależności od parametrów wyjściowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze spytam o jedną sprawę - skoro mój 1.9 dci 110km to zduszony 130km to czy taki o sterownik klik-allegro (no ten akurat jest od scenica, ale chodzi mi o to że seryjny) będzie gadał z tym silnikiem? Jak myślicie? A potem można się jeszcze wybrać do chiptunerów... :-P

 

faktycznie sory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!