Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Wczoraj swojego "szczeniaka" 1.9 dCi 102 2002 r zavirusowałem.... teoretycznie powinno być 133km/270 nM... na hamowni jeszcze nie byłem, brakło czasu :-)

Jedno jest pewne, 1-2-3 bieg wchodzą szybciej na swoje maximum (3-120km/h) a pociąg się włącza od 4 biegu bez żadnych oporów 165km/h dalej 5 i brakło prostej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to kolego "virusujesz" auto bez hamowni i skad te teoretyczne dane ile moze teraz miec auto KM i Nm? Troszke malo danych podales dlatego sie zastanawiam. U mnie np. potrzeba bylo ok. 5 poprawek programu i tyle samo hamowania zeby w miare dobrze wszysko dograc...

Ja po zmianie programu przejechalem ok. 5tys km i narazie (odpukać) wszystko w jak najlepszym porządku. Spalanie w cyklu mieszanym z przewaga krotkich odcinkow po miescie ustabilizowalo sie na poziomie 7,5l. Uwazam ze to niezly wynik bo w Katowicach ogromne korki i czasem dluzej stoi sie w miejscu niz jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem, nie było hamowni ale będzie. Podałem dane które przekazał mi tuner. W sumie ta zabawa kosztowała mnie koszt paliwa na przejazd 110km + powrót i parking w centrum bo dane z ECU zostały zgrane wcześniej. W razie potrzeby będą poprawki, mam chwilowy zwrtót glowy z firmowymi sprawami więc sprawy auta spadają na dalszy plan.

A propo spalania to przy eco-drive przed virusowaniem rekord 5,2/100 bez zamulania na trasie(90% trasa). Średnio zbiornik spalam na poziomie od 6,2 do 6,7 w zależności od ilości tras i dynamiki jazdy.

A teraz małe info co do możliwości szczeniaka: objechała mnie Toyota Verso D4D i stanęła po lewej na światłach, w toyocie 1 osoba w szczeniaku 2 dorosłych, pełen zbiornik i 100kg bagażu. Efekt byłem 1, toyota musiala zjechać za mną i to solidnie kierowca się starał mnie wyprzedzić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldek708, myślę że się nie zrozumieliśmy. Nikt tu się nie podnieca(no może poza Tobą)

Podałem tylko mały przykład jak virusek działa. Osobiście to nie jestem fanem ścigania od świateł, niemniej jednak czasami większy kop przydaje się po to aby utrzeć nosa oszołomom, którzy lawirują od świateł do świateł, zajeżdżając drogę bez użycia kierunkowskazu itd, itp. Swojego szczeniaczka mam od 13 miesięcy, zrobiłem w tym czasie blisko 40tyś km i regularnie trafiam na wszelakiej maści wariatów typu," znalazł pedał gazu jak zaczynam wyprzedzać".

Jak tylko znajdę chwilkę pojadę na hamownie zrobić test i nie omieszkam przedstawić.

A co do porównania, że może to była wersja tylko 126 konna, to w tym momencie były 2 auta o w miarę porównywalnych parametrach.

Z trasy wrażenia bardzo subiektywne (1200 km przejechane po virusie) - znaczące skrócenie czasów wyprzedzania na 4-5 biegu, przy 80km/h nie muszę redukować do 3.

Spalanie pozostało na podobnym poziomie(może ciut niżej), dodam tylko że tankuję wyłącznie paliwo Verwa i to w większości na jednej stacji paliw. Informacja dla tych co mogą sugerować, że komputer przekłamuje, to powiem tylko tyle, że na zbiorniku paliwa mam rozbieżność od zużytego do wlanego na poziomie od 0.3 do 0.8 litra.

Ps. Aha przed virusem wymieniona turbina(udało się zakupić regenerowaną z 2 letnią gwarancją bez limitu km) 15tys km wcześniej wymieniony EGR(stary się rozsypał w drobny mak) Oleje, filtry wymieniane co 12tys km.

Jak się dba, tak się ma.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waldek708, myślę że się nie zrozumieliśmy. Nikt tu się nie podnieca(no może poza Tobą)
no mnie to tez nie podnieca,myslalem,ze Ciebie ... :-) Mnie 150hp nie bawi,jezdze sobie jak emeryt.Ruszajacy na swiatlach mnie nie ruszaja-ich opony,ich silnik itp.Potem pisza np: na forum punto,ze wyprzedzili 55konnym bzykiem 120konna lagune ;-)
Jak tylko znajdę chwilkę pojadę na hamownie zrobić test i nie omieszkam przedstawić.
mozesz zdradzic co to za tuner,ktory nie posiada hamowni?

p.s.Sorry za brak polskich znakow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pierwsza przykra niespodzianka:( Chcialem delikatnie sprawdzic osiagi auta po virusie, wyjechalem na autostrade i wszystko szlo pieknie do czasu az na liczniku pojawilo sie 220km/h...Wtedy zapalil sie service pomanczowa lampka i komunikat check injection. Auto stracilo moc ale po zgaszeniu i odpaleniu na nowo wszystko wrocilo do normy... Duzo sie pisze na ten temat wiec przyczyn moze byc wiele. Wydaje mi sie prawdopodobny EGR bo juz wczesniej sie zacinal i dwa razy bylem na czyszczeniu w ASO. Powiedziano mi ze nastepnym razem juz nie czyscic tylko wymieniac. Pewnie nastal jego koniec. Narazie jednak zrezygnuje z v-max moze problem nie bedzie sie powtarzal, chociaz mialem nadzieje ze rozpecze Megi troszke bardziej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!