Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Duże spalanie..problem nie do wyleczenia:(po


kamil_r

Rekomendowane odpowiedzi

jak można takiego kompa przywrócic do porządku i gdzie

pytanie brzmi "po co?" cierpisz na nadmiar gotówki? za te pieniądze które możesz zostawić w różnych warsztatach (zapewne i tak Ci tego nie ustawią, bo te kompy żyją własnym życiem) lepiej zatankować kilka razy do pełna i cieszyć się jazdą. czy te cyferki są dla Ciebie cokolwiek warte? wystarczy spojrzeć na wskaźnik poziomu paliwa i wiadomo kiedy zatankować, a nie przejmować się wskazaniami średniego. takie jest moje zdanie.

 

tak na pocieszenie pokaże Ci wskazania spalania w moim gadzie

DSC_0349.JPG

DSC_0393.JPG

 

więc nie narzekaj, że Twój dużo pali ;-)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer wyzerowany.Przejechana spokojnie trasa i wyszło średnie spalanie 6.9L/100. na kompie i że wciągnął 50L benzyny.

Benzyna w dCi? Podejrzana sprawa :)

kamil_r, Jakie masz koła? Może opony za szerokie?

Po Warszawie u mnie spalanie tez nie jest małe :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie:)

Benzyna kolego w przenośni oczywiście chodzi o ropke:)

Kolego koła mają rozmiar 195/65/15.

Już wiem na pewno że komputer kłamie,zawyża spalone L/100 przez co wzrasta spalanie itd..

według obliczeń zatankowanych litrów i przejechanych KM wychodzi że meganka pali 5-5.5 :) Choć komp pokazuje 7 z kawałkiem.

Koledzy wiecie jak można to zmienić i jaka może być przyczyna??

Chciałbym żeby wskazywał poprawnie,bo działa to na podświadomość:)

Zrobiłem również MODE TEST kontrolek itd.... na teście spalanie podczas postoju biegu jałowym spalanie wskazuje na zmianę 0.9-1.2 L/h.

Co o tym spalaniu sądzicie bo nic mi to nie mówi?? za dużo czy jest OK??

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Mi notorycznie komputer pokazuje za duże zużycie. Wg. kompa Scenic spala średnio 8,3-8,7 l/100 km podczas gdy z dzielenia faktycznie zatankowanego paliwa przez km wychodzi jakieś 7,2-7,7 l/100 km w cyklu głównie miejskim plus raz na dwa tygodnie przegonienie po szosie. I pokazywana przez kompa ilość zużytego paliwa jakoś nie ma przełożenia na to, ile wchodzi do baku - praktycznie zawsze jest różnica o jakieś 10-15% mniej, niż wskazania kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

duze spalanie w megance moze byc spowodowane tym ze wiesza sie komputer mianowicie przekazuje bledne informacje do podajnika przez co daje tyle paliwa ile tylko wlezie. radze zersetowac komputer. w moim przypadku pomoglo :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 lata później...

Odgrzeje kotleta, nie ma sensu zakładac nowego tematu jak jest stary o tej samej tematyce.

Moja meganka ni z tego ni z owego zaczeła popijac większe ilości ON niż zwykle.

Z średniego spalania na poziomie 5.2-5.5 L/100 nagle wskoczyło na 6.7-7 l/100. Diabli wiedzą co się stało. Przeliczone to to na kalkulatorku nie kompem z auta.

Trasa ta sama kierowca ten sam. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce są raczej ok , parking pod blokiem ma malutki spadek ( w celu odwadniania ) jak nie zaciągnę ręcznego auto wyjedzie na środek.

Co do wtrysków - wymienione w grudniu zeszłego roku na nówki ale wiadomo jak to z naprawą może coś poszło nie tak. Robiłem test przelewowy i wyniki były raczej w normie nie było jakiś znaczących różnic pomiędzy wtryskiwaczami +-25 ml/2 minuty

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tacie w tico jak je miał, to spalanie na trasie wyniosło 7l/100km a wcześniej na tej samej palił 4,5l/100km. Przyczyna blokujący się klocek w jarzmie zacisku. Wymiana klocków na nowe, przesmarowanie wszystkiego co się da i problem się już nie powtórzył. I koło lekko się tylko grzało. Sprawdź czy przypadkiem tak nie masz. W mojej megance też się potrafią grzać hamulce tylne. Wtedy muszę wyjść i ręcznie poluzować linki od hamulca ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hamulce po sprawdzeniu, były ok ale dla pewności przesmarowałem prowadnice zacisków. Po podaniu spa dla autka nic się nie zmieniło, komp pokazuje tak jak pokazywał, 6,9 -7,3 litra. Ogólnie podczas przyspieszania pokazuje straszliwe wartości spalania chwilowego, nawet przy lekkim przyspieszaniu 15-18 to nic nadzwyczajnego , przy ostrym bucie pokazuje potrafi pokazać 25/100. Wyjeżdżę paliwo do zera i zobaczymy z kalkulatorem. Pytanie dodatkowe, testowałem auto z podpiętym kompem, sprawdzałem ciśnienie na listwie zapotrzebowanie na paliwo pod obciążeniem. Niby wszystko ok, pompa podaje 1400 zapotrzebowanie w podobnych granicach, jedynie przy max czyli zapotrzebowaniu 1600 barów pompa podaje minimalnie mniej bo 1597-1599, to chyba nie powinno ok?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!