Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stłuczka fotki:) - tylko naszych autek.


back2

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za rady. Nie było znaku, policja zrobiła notkę. Czytałem juz trochę na ten temat i o kasę będzie ciężko. Ubezpieczyciele zarządcy dróg sprytnie umywają ręce w takich przypadkach.

 

Ubezpieczyciel zarządcy drogi oddalił roszczenia odszkodowawcze, uzasadniając to następująco:

„… A mianowicie czy gdyby znak był ustawiony, a na drodze znalazł się dzik w okolicznościach identycznych do opisanych w niniejszym przypadku, to do zdarzenia by nie doszło. Kierujący pojazdem nie mógł uniknąć zderzenia ze zwierzyną, ponieważ wtargnęła nagle na drogę. Tym samym do tego samego zdarzenia mogłoby dojść nawet wówczas, gdyby znak ostrzegawczy A18b był ustawiony na przedmiotowym odcinku drogi. Normalnym następstwem nieustawienia znaku ostrzegawczego A18b nie jest przecież wbiegnięcie dzika na jezdnię i kolizja pojazdu ze zwierzęciem, ponieważ takie zdarzenie jest normalnym następstwem zamieszkiwania w przydrożnych lasach przez dzikie zwierzęta”.

 

wiecej tutaj

 

Raczej dam do blacharza i lakiernika, błotnik i tyle drzwi wyklepie, przednie kupie używane. Chciałem kupić w kolorze, ale raz że w jednym miejscu ciężko dostać, a dwa to lakier lakierowi nie równy i tak pewnie trzeba byłoby malować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gochu, mimo wszystko ja bym próbował. Nic nie zaszkodzi. Mi jak spadła gałąź na dach to też odpuściłem wzywanie policji, ale sytuacja była trochę inna (była burza i wszędzie drzewa dookoła) a miałem pasażerów więc nie zbędne było narażanie zdrowia.

Błotnika i drzwi nie opłaci się szpachlować, z prostych powodów, błotnik kupisz taniej niż blacharz weźmie za robociznę przy nim, z drzwiami to samo, a na dodatek jak zarzuci dużo szpachli to będzie pękać od trzaskania i pojawią się pajęczyny na lakierze. Jak znajdziesz części w kolorze fabrycznym od swojej fazy to dużo pomoże polerka boku lub całości - odpadnie Ci interwencja blacharza i rdza również nie powinna się pojawiać. Sposób z gratami w kolorze jest szybszy i tańszy, natomiast z blacharzem będziesz musiał się wozić, bo części będzie musiał przygotować, dopieścić itp, a też nie wiadomo jaki wyjdzie kolor po lakierowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykuł jest z kwietnia i swoją drogą ciekawe, jakie i czy w ogóle Rzecznik Praw Ubezpieczonych zajął stanowisko w tej sprawie. To uzasadnienie ubezpieczyciela zarządcy drogi jest kuriozalne, żeby nie powiedzieć idiotyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś sobie spałem po powrocie o 1:30 do pracy. Nic by w tym moim spaniu nie było nadzwyczajnego gdyby nie wielki huk. Przebudziłem się myślę wypadek kolizja zwał jak zwał wyglądam przez okno stoi autko na awaryjnych. Szybka ocena sytuacji pewnie ktoś wyjechał z uliczki osiedlowej i nie zauważył nadjeżdżającego auta. Po chwili dochodzi do mnie że w tamtej okolicy stoi moja Renata Megane. Postanowiłem się ubrać i zejść na dół ponieważ z 9 piętra słabo widać.

Po zejściu okazało się ze miałem szczęście w nieszczęściu.

Szczęście dlatego że zszedłem.

Nieszczęście bo mojemu autu się oberwało w Lewy tylni róg że się tak wyrażę. Ze sprawczynią spisałem oświadczenie.

Droga wygląda mniej wiecej jak na schemacie.

kolizja.jpg

Legenda:

S - sprawca

Ja- To moje autko (zaparkowane)

P - inne auto poszkodowane (zaparkowane)

 

Nie wiem jak pani jechała ale przytarła róg auta oznaczony literką P a na końcu zahaczyła o mój róg i zatrzymała się jakieś 5-10 metrów dalej. Uszkodzenia w moim aucie wyglądają następująco

1.jpg

oraz

2.jpg

Dodatkowo na tylnych drzwiach mam malutką rysę, oraz część uderzenia poszło w koło.

Dziś załatwiłem oględziny rzeczoznawcy jutro mam dostać wycenę. Jutro jadę na zbieżność tyłu żeby zobaczyć czy wszystko jest ok jak nie to z wynikami zbieżności zaś do ubezpieczyciela. Co jeszcze mogło się uszkodzić oprócz tego co na zdjęciach? Za wszystkie podpowiedzi będę wdzięczny pierwszy raz jestem w takiej sytuacji i mam nadzieję że ostatni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatw sobie nową belkę, w aso kosztuje ok 4tys zł. Jak uderzenie poszło w koło, to najwyżej felga się skrzywiła. Jak Ci zależy na aucie to rób bezgotówkowo w aso i po kłopocie, tylko oddaj do sprawdzonego aso. Zdejmij zderzak i sprawdź jak wygląda tylny pas, bo widzę że pod lampą się zrobiła szczelina. Jak masz dobrego blacharza to jeszcze na tym zarobisz <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blacharza mam dobrego za naprawę zewnętrzną powiedział około 500 zl ale ciekawe co kryje się pod spodem. Ciekawe co wyjdzie z zbieżności Sprawczyni skasowała sobie nieźle opla astre II odjechał na lawecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i miałem dzisiaj pierwszą w życiu stłuczkę, na dodatek z mojej winy. Stałem w korku, przede mną Porsche Cayenne. Po stronie pasażera w nogach leży mój plecak a w plecaku telefon, który zadzwonił. Schyliłem się i bum. Nie odbiorę już nigdy telefonu w trakcie jazdy. W porsche wgięty zderzak, prawie nie widać. A u mnie - obie lampy, lewy kierunkowskaz, maska, przesunięty zamek maski i zgięty pas, ten górny przykręcany. Do chłodnicy nie doszło, poduszka nie wystrzeliła, napinacze też nie. Zderzak wygląda na cały. Musze poszukać maski i tego pasa, złożyć to i zobaczę wtedy jak zderzak wygląda. Nie mam AutoCasco więc trochę zaboli. No i facet w porsche był wyrozumiały, nie wzywał policji. Prezes spółki, porschak służbowy.

Fotki dołączę jutro. A teraz ide się upić z rozpaczy. Setki tysięcy mam za sobą, jako przedstawiciel kilka lat temu to w aucie prawie mieszkałem przez 3 lata, scenikiem jeżdże 1,5 roku i wjechałem w tył na ulicy którą codziennie wracam z pracy. Załamka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wczoraj miałam wypadek-stłuczkę czy jak kto tam to zwie z mojej winy. Dobiłam w tył Forda Mondeo. Sytuacja wyglądała tak: przed fordem passat na ostatnią chwilę zahamował, ford zatrzymał się w ostatniej chwili ale przedtem hamował pulsacyjnie i ja tak samo chociaż odległość była z 1km-1,5km od niego. Dojeżdżałam a on nadal pulsacyjnie hamował i nagle zahamował całkiem ja jeszcze dojeżdżając wcisłam hamulec do końca,abs i bum... Nie wzywaliśmy policji,spisaliśmy oświadczenia. Jemu porysowałam tylny zderzak i podłoga w bagażniku lekko się podniosła a ja:

 

dsc04756d.jpg

dsc04757i.jpg

dsc04758m.jpg

dsc04763q.jpg

 

Bardzo bym prosiła żebyście mi powiedzieli co mniej więcej do wymiany i ewentualne koszty :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoo matko, aleś dziewczyno przywaliła !

Było trzymać większy odstęp ? Ja jak widzę takie zachowanie na drodze momentalnie robię sobie większy ostęp.

Co do wymiany? Dużo, praktycznie cały przód.

1) maska

2) zderzak

3) lewy halogen

4) lampy, prawa na 100%, lewa pewnie ma pourywane zaczepy

5) lewy błotnik

6) atrapy pod lampami i kratki wlotu powietrza

7) belka przednia z zamkiem, bo pewnie zaczepu nie będzie się dało wyprostować.

Tyle widać na zdjęciach. Trzeba by jeszcze zobaczyć jak to wygląda pod zderzakiem, tam pewnie jest jakieś wzmocnienie. No i nie wiadomo czy nie pogięte są jeszcze inne elementy przykryte zewnętrznymi blachami?

Koszty mogą być spore. Wejdź na allegro i poszukaj w/w elementów będziesz mniej więcej wiedzieć ile co kosztuje. Chyba najtaniej wyjdzie poszukanie na szrocie niezbędnych elementów. Jak kupisz wszystko w jednym miejscu to możne, taniej wyjdzie i jakiś rabacik dadzą.

Tablicę masz ? Bo na zdjęciach nie widać, a to też kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megi98, nie wiem czy koszty naprawy się opłacaja... do wymiany napewno pas przód, chłodnice pewnie z wentylatorem, maska, lampa jedna napewno, zderzak, błotnik, kratki zderzaka, kierunkowskaz i napewno się jeszcze znajdzie parę rzeczy może być alternator, nie widać uszkodzeń silnika, jakoś dziwnie się cofnął albo tak wygląda...

 

ja bym sprzedał jak stoi i dołożył kase i kupił drugiego... tutaj myśle że 1500-2000 tys zostawisz a może więcej... cięzko powiedzieć po fotach co tu może jeszcze wyjść...

 

silnik pali ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!