Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

to jest na 100% wina klocków, bo co innego moze piszczec przy hamowaniu:) i nie ważne z jakiego powodu (czy jakieś blaszki są ktorych nie ma byc, czy jakiś pył się zebrał gdzies tam, czy slabo pracujące zaciski) nie interesują mnie zadne smary... wymiana oryginalnych na drugie oryginalne klocki tez jest bez sensu, bo jak widać po opiniach na tym forum - piszczenie jest typową wadą tej czesci.

dlatego wstawie sobie jakies porządne ATE czy Ferodo - wydam 150 zeta i bede miał swiety spokoj...

dlatego wracam do pytania - co gwarancja i serwis na "swoje" klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% to nie poczytałeś dlaczego klocki piszczą. Nie wiem jak w III, ale w II ph2 fabrycznie były montowane właśnie Ferodo. Żeby się nie okazało, że sobie zmienisz Ferodo na Ferodo <szukaj> Ja zmieniałem sam na gwarancji przed przeglądem w ASO, nie było problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem dokladnie dlaczego piszczą (rezonans), ale mam tez troche obycia w temacie (ojciec ma warsztat od "dziestu" lat) - i wiem ze zadne "cuda smary" na okładzine, czy czyszczenie smarowanie zacisków nie dają gwarancji skutecznosci, a jak działają to przeważnie na krótko. piszczenie zawsze pochodzi od klocków - pechowego doboru mieszkanki okładzin vs materiał tarcz. gwarancje daje tylko zmiana producenta klocków - najprostsze i najskuteczniejsze i tanie jednoczesnie rozwiązanie. ot cała filozofia.

juz kupiłem ATE <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz szczęście.

jakby ojciec świadczył usługę bazując na takich smarach (czy to preparat penetrujący okładzinę, czy inne zwykłe lepiki na plecy klocka), to miałby stado niezadowolonych klientów, wracających do poprawki co chwila. dlatego smary to owszem można sobie po kowalsku w garażu stosować, jak ktoś chce oszczędzić 100 PLN.

a jako-taką gwarancję daje zmiana klocków na inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smary to owszem można sobie po kowalsku w garażu stosować

Może jednak warto poczytać, żeby później nie pisać takich bzdur?

< czytaj >

< czytaj2 >

Większość ASO też potrafi tylko wymieniać klocki, tarcze z powodu piszczenia, a problem nie znika <szukaj>

Będziesz miał "szczęście" to nowe nie będą piszczeć <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kataryniarz, wystarczy dobrze zrobić czyszczenie i problem znika. U mnie też zaczęły ostatnio piszczeć klocki w megane I i to na pewno nie jest wina klocków ani tarcz. Po prostu trzeba zaciski i prowadnice wyczyścić - zawsze to robię po zimie i nie ma problemów i klocki się równo zużywają. Wymienić każdy mechanik potrafi, ale znaleźć przyczynę to już niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smary to owszem można sobie po kowalsku w garażu stosować

Może jednak warto poczytać, żeby później nie pisać takich bzdur?

< czytaj >

< czytaj2 >

Większość ASO też potrafi tylko wymieniać klocki, tarcze z powodu piszczenia, a problem nie znika <szukaj>

Będziesz miał "szczęście" to nowe nie będą piszczeć <ok>

 

1. może troche za mocne te słowa (bzdury)? nie zaniżaj poziomu dyskusji - ja używam merytorycznych argumentów.

2. wkleiłeś 2 linki z prasy branżowej dystrybutorów, którzy dostają te materiały od producentów. Ja Ci moge wkleić 15 linków, gdzie "prasa fachowa" wychwala ceramizery i magnetyzery <ok> wygląda to jakbyś był handlowcem oferującym plastilube.

w przeciwienstwie do Ciebie (zakładam) ja bazuje na doswiadczeniu z kilkunastu własnych aut i w sumie pewnie kilkuset warsztatowych. bawiłem się tymi smarami, rozmawiałem z mechanikami i zawsze efekt zastosowań był ten sam (conajwyżej chwilowy). także jeśli mówimy o szczęściu to trzeba je mieć żeby cudosmary pomogły.

tak samo ASO 2 miesiące temu, czyściło mi hamulce podczas przeglądu za co wzieli wiecej niż kosztuja mnie teraz nowe klocki najlepszej firmy jaką znam: ATE. i NIC się nie poprawiło.

3. ja właśnie piszę o bardziej pragmatycznym podejściu. możesz sobie w zaciszu garażu smarować czym chcesz (twoja roboczogodzina jest za free), ale jak świadczysz usługi, to nie chcesz się bawić w wiarę że uda się zlikwidować piszczenie smarem - klient warsztatu jak usłyszał "mamy taki środek, ale nie dajemy gwarancji że zadziała" i miał zapłacić za robociznę nie reagował zbyt ochoczo. nie kojarzę w mojej ponad 5 letniej przygodzie z warsztatem, aby właściciel auta skarżący się na piszczenie wrócił po wymianie klocków (czasem jeśli była taka potrzeba - z tarczami), także nie zgadzam się zupełnie z tym "szczęściem".

 

także ja zostanę przy swoim (oczywiście przy wymianie oczyszczę hamulce) - tak Ty masz prawo do swojej teorii. :mrgreen: ale moje pytanie było o kwestię gwarancji,, na co nie raczyłeś odpowiedzieć wcale (tylko sprzedajesz mi plastilube :?:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

fakt. przepraszam, przegapiłem ostatnie zdanie w Twoim poście. zaginęło pomiędzy marketingiem plastilube <szukaj>

ale czy "nie było problemów" oznacza, że ASO o tym wiedziało czy poprostu temat przeszedł bokiem niezauważony? pytam bo chcę się przygotować na najgorsze (a tego można się spodziewać po ASO Renault).

 

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz upewnić się pytając w ASO. W moim przypadku wiedzieli, sami chcieli mnie naciągnąć na wymianę <szukaj> Niestety w naszym kraju pewnie przy np. problemach z tarczami będą się zasłaniać "nie swoimi" klockami :roll:

 

PS.

Nie reklamuję tu ATE, dzielę się własnym doświadczeniem - u mnie wymiana reklamowanych "piszczących" klocków przez ASO pomogła na chwilę, a zawsze były to Ferodo. W końcu pozbyłem się problemu sam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

w przeciwienstwie do Ciebie (zakładam) ja bazuje na doswiadczeniu z kilkunastu własnych aut i w sumie pewnie kilkuset warsztatowych. bawiłem się tymi smarami, rozmawiałem z mechanikami i zawsze efekt zastosowań był ten sam (conajwyżej chwilowy). także jeśli mówimy o szczęściu to trzeba je mieć żeby cudosmary pomogły.

tak samo ASO 2 miesiące temu, czyściło mi hamulce podczas przeglądu za co wzieli wiecej niż kosztuja mnie teraz nowe klocki najlepszej firmy jaką znam: ATE. i NIC się nie poprawiło.

 

Możecie podać namiary na jakieś sprawdzone źródło klocków ATE (albo porównywalnych, porządnych) do Megane III Coupe??

 

Mi się przednie kończą po 35k km (to podobno standard w megance) a w serwisie potwierdzili, że mogę przyjechać na wymianę z własnymi klockami bez ryzyka utraty gwarancji.

Edytowane przez 2good4u
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ostro jeździsz pewnie to i się szybciej zużyły. Ważne by się równo zużyły, bo czasami długo wytrzymują a na koniec okazuje się, że słabo brały, nie całą powierzchnią i rachunek powiększa się o tarcze. Kup sobie sam klocki, wymień i z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!