Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cieknący olej na rurze dolotowej


Michał111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie bo słyszałem, że jest to już początek końca mojej turbiny w megance 1,9 dci , a mianowicie chodzi mi o olej który zaczął się wyłaniać nie wiem dokładnie nazwy ale jest to chyba na rurze dolotowej do kolektora znajduję się tam jakaś przepustnica z której właśnie cieknie olej. I tak się zastanawiam czy wystarczy wymienić sam ten zaworek czy to naprawdę koniec z moją turbiną bo tam nie powinno być oleju. Pozdrawiam i przepraszam o nie zbyt dokładny opis.

post-20543-1266083371_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem z tym przeciekiem w serwisie to z miejsca chcieli mi wymieniać turbinę, podjechałem do warsztatu znajomego i powiedział mi że diesle tak mają i żeby sobie narazie tym głowy nie zawracać bo jest to zwykłe pocenie. Ale nie chciałbym żeby w czasie jazdy turbina wyssała mi cały olej z silnika bo słyszałem że i tak może być. więc nie wiem kogo mam się słuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał111,

 

Słuchaj Mil3k6 i swojego znajomego. W moim aucie jest podobnie od początku jak je mam. Mój mechanik na pytanie dotyczące tego "zjawiska" stwierdził, że tak może być i dopóki nie ginie olej to nie ma się czym martwić. Zrobiłem już 40 tyś. km i nie ma problemu...odpukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam w tym miejscu zawsze się będzie pocić. Turbina zawsze troszkę oleju wdmucha, a tam akurat jest połączenie, i widać to zapocenie właśnie w tym miejscu. Ja też mam zapocone tutaj, a oleju nie dolewa od wymiany do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam problem z turbina. leci mi olej z doplywu powietrza, mechanik powidzial, ze trzba oddac do renowacjii i powinno byc dobrze... koszt tego to okolo 300-400zl... jesli tego sie nie naprawi to sie sypnie...

 

 

co o tym myslicie?? to moze byc od turbiny...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tez podobny problem, który odkryłem dzisiaj. Posmarowana była olejem jedna z rurek od spodu samochodu. doszliśmy do tego, że brudzi przewód olej prawdopodobnie wydobywający się spod tego urządzonką na fotografii w pierwszym poście. Jak rozeznam temat to napiszę czy tak moze być czy wymiana turbiny. Na razie mój mechanik stwierdził, że trzeba sie rozglądnąć za turbiną. Odnośnie "brania" oleju, to auto bierze 0,5 l na 20 tys. bo co tyle zmieniam. Na razie wyczyściłem wszystko co było mokre z oleju. Zobaczymy kiedy olej sie pokaże.

dodano: 08.04.10

zrobiłem już od czyszczenia ponad 1,5 tys km i nic nie cieknie... czyli wszystko w porządku (musiało coś w końcu nacieknąć bo samochód ma przebieg 204 tys. to ma prawo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!