Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Naprawa zwijacza - Ilość obrotów kierownicy?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja również wytarłem do czysta. Dodam jeszcze ze moja taśma była strasznie pozaginana i postanowiłem ja dosłownie wyprasować żelazkiem na niskiej temperaturze co sprawdziło się doskonale, na początku przez kartkę potem na żywca ]:->.

 

Ciekaw jestem ile wytrzyma mi ta naprawa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

1. Dla bezpieczeństwa odepnij klemy akumulatorów

2. Przekręcasz kierownicę "do góry nogami" i od strony liczników masz taki otwór wciskasz w niego śrubokręt aby wypiąć poduszkę

3. odpinasz 2 wtyki od poduszki (zielony i niebieski) oraz rozłączasz szara kostkę (od klaksonu)

4.Torxem "50 odkręcasz śrubę która mocuje kierownicę i ściągasz ją z drążka

5. Po ściągnięciu kierownicy od góry zobaczysz śrubę również na torx-a (śrubka ta dociska zacisk aby pająk trzymał się drążka), odkręcasz ją (niekoniecznie do końca) i rozszerzając zacisk ściągasz pająka

6. Odpinasz 3 kostki od dołu pająka

 

I masz go wymontowanego - dorzucę fotki z mojej wymiany jak tylko wróci mi aparat od żonki z pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Rav85 za wyjaśnienie :-> mam pytanie jeszcze do lewego chciałem zapytać o tę małą zębatkę(widoczną na ostatnim zdjęciu). Czy to właśnie ją mam umieścić w otworze na godzinie 1, a następnie założyc białe koło tak żeby otwór na nim pokrywał się z otworem w małej zębatce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Masz to ułożyć w takim ustawieniu -> http://efotek.pl/viewer.php?file=kef25mhrut83jgicm0.jpg czyli przez otrór widać >>o<< Mała zębatka wypadnie w miejscu, gdzie jest kołeczek/ośka w białym elemencie obrotowym. To zdjęcie przedstawia dokładnie połowę zakresu i w tym położeniu trzeba to składać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a powiedz mi czy to ustawienie zastosowac jezeli obrocilem kierownice o pol obrotu zeby zdjac poduszke i nie odkrecilem tego pol obrotu poniewaz blokada mi nie pozwolila?? Czy koniecznie musze odkrecic kierownice o po obrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawlos18, wciskasz blokadę w zwijaczu która znajduje się w otworze w który wchodzi kolumna kierownicy i przekręcasz zwijacz maksymalnie w lewo (nic na siłę jak poczujesz delikatny opór to już jest maximum) , następnie licząc ilość obrotów sprawdzasz maksymalny skręt w lewo (dzielisz na pół i znajdujesz środek).

Mając zwijacz w pozycji środkowej przekręcasz go o półtorej obrotu w prawo i zakładasz na masz już ustawione - pozostaje tylko montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekręcasz zwijacz maksymalnie w lewo (nic na siłę jak poczujesz delikatny opór to już jest maximum) , następnie licząc ilość obrotów sprawdzasz maksymalny skręt w lewo

hmm troszke tego nie rozumie.... jesli przekrece maksymalnie w lewo to liczas ilosc obrotow musze chyba krecic w prawo a nie lewo tak jak napisales ? Wybacz ale dla mnie to czarna magia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odłączałeś akumulator ? U mnie po wymianie zwijacza również nie zgasł błąd, dopiero po odłączeniu akumulatora na ok 15 minut poducha zgasła. Jeżeli to nie pomoże pozostaje tylko komputer i wówczas się dowiesz gdzie tkwi dalej problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!