Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Mam do Was gorąca prośbę. Chodzi o sprawdzenie ilości obrotów kierownicy od skrajnego położenia do skrajnego.

Ja niestety nie mogę sprawdzić bo po naprawie taśmy AirBagu mam cały przełącznik zespolony w domu a auto stoi z odpiętym akumulatorem. Jako że taśma była całkowicie zerwana, musiałem ułożyć ją na wyczucie. Mechanizm zwijacza w MII jest na tyle fikuśny, że można tą taśmę ułożyć na kilka sposobów. Ogólnie wychodzi mi max. 4,5 obrotu kierownicy (tyle umożliwia taśma) ale jakoś mało mi się to wydaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po 2,5 obrotu w każdą stronę.Oczywiście mówię jak koła masz ustawione na wprost.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm... To coś mało wychodzi z tego zwijacza. NIe bardzo jestem w stanie wycisnąć z niego dodatkowe pół obrotu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak tez mam 2,5 obrotu. Moglbys mi podac jakis link albo namiary gdzie kupiles tą tasme ? Bo najwyższy czas zmienic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to wygląda na to, że muszę jeszcze pokombinować.

Taśmy nie kupowałem. Naprawiłem tą co mam. Urwała się z uchwytu obrotowego łączonego z kolumna kierowniczą. Dała się jednak bezproblemowo dolutować. To już druga taśma naprawiona tą metodą. Poprzednia jednak była w MI, a tam nie ma tak skomplikowanego zwijacza. W MII taśma jest przewijana na drugą stronę, jest też element obracający się wewnątrz zwijacza ale z przełożeniem 1:2 w stosunku do obrotów kierownicy. Ogólnie cudactwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aha rozumiem a kontrolka airbag'u sie swiecila ? A tak wogole to ta taśma ma cos wspolnego z blokadą kierownicy ? Bo cos takiego obiło mi sie o uszy czytajac to forum :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, po tym jak już taśmę urwałem całkowicie, kontrolka + service świeciły za każdym razem po odpaleniu. Blokada kierownicy działała bez zmian.

 

EDIT:

 

No dzięki Panowie :) Spędziłem cały wieczór na poszukiwaniu brakującego zakresu obrotów zwijacza. Na szczęście MR'ka +TEN post, upewnił mnie w tym, że poskładałem i poukładałem taśmę poprawnie.

Nie wiem kto ma nietypową MII, ale u mnie jest po 1,5 obrotu (z małym haczykiem) w każda stronę. Razem można kierownicą zrobić max. ok. 3,5 obrotu.

Dzisiaj zwijacz trafił do auta i wszystko spisuje się OK. Tym sposobem, kilka stówek pozostało w kieszeni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie są 3 pełne obroty i nie cała połówka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Był jakiś obrazek jak włożyć taśmę do zwijacza? Bo ja dziś tak samo polutowałem jak Lewy i wszystko styka ( bo jest troche zapasu długości, ale za chiny nie wiem jak ułożyć taśmę.

 

p.s. mi wychodzi 1,6 obrotu w każka strone. tzn. dolne ramię kierownicy w maksymalnym wychyleniu jest na godzinie 2 bądź 10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie opisać ułożenia taśmy. Może jeśli wiesz jak ten mechanizm wygląda, to coś zrozumiesz.

A więc tak. Środkowy pierścień obracający się z kierownicą, ustawiasz wyprowadzeniami na godz. 12:00 (posłużę się godzinową nomenklaturą). Po prawej stronie 1:00 (około) jest mniejsza dziurka. Kładziesz te małe szare kółko zębate, otworkiem równo na tej dziurce. Do kółka zębatego, dopasowujesz biały mechanizm obracający się wewnątrz zwijacza. Jego bolec musi wejść w otwór kółka zębatego. Teraz trzeba ułożyć taśmę. Robisz nią jeden obrót dookoła białego elementu (zgodnie ze wskazówkami zegara) po jego zewnętrznej stronie. W miejscu gdzie jest w nim przerwa, przechodzisz do strony wewnętrznej tego elementu. Teraz zawijasz taśmę po wewnętrznej stronie, ale w kierunku przeciwnym. Gdy taśma jest ułożona, zamykasz wieczko z wyprowadzeniami poduszki kostek. Prawidłowo złożony zwijacz, powinien wyglądać tak, że: Wyprowadzenia są na godz. 12:00, otwór w wieczku na godz. 1:00 (około) i przez ten otwór widać otworek w białym elemencie ruchomym oznaczonym jako >>O<<. Wtedy zwijacz daje ponad cztery obroty. To położenie, jest dokładnie połowa zakresu. Ustawienie takie zwijacza nie jest bezpośrednio po złożeniu. Trzeba nim troszkę pokręcić.

U mnie po jednym dniu od naprawy, usłyszałem złowrogie terkotanie. To niestety winowajca wszystkich usterek. Kołek białego ruchomego elementu spada z otworu w kółku zębatym. Jeśli spadnie całkowicie a nie wskoczy z powrotem, do zerwania taśmy pozostaje pierwsze pełne skręcenie kierownicy (niestety).

Mechanizm, bardzo sprytny, dość skomplikowany i chyba niedopracowany. Efektem są częste usterki i mała szansa na kupienie czegoś sprawnego, z odzysku i w rozsądnej cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesteś asem. Ale jeszcze mi powiedz jak rozumiesz słowo wyprowadzenia?:> To miejsce w którym idą kable m.in. od klaksonu czy wyprowadzenia jako te miejsca w które kierownica wchodzi. Nie potrafie sobie wyobrazić jak ustawić zębatke wewnętrzną ta która kręci kolumna kierownicy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Dzisiaj ponownie :evil: dobrałem sie do zwijacza, więc zapamietałem dokładniej jak to idzie. Lepiej to zrobić tak:

1. Zębatkę wewnętrzną ustawiasz wyprowadzeniami klaksonu (bo resztę wyprowadzeń masz na końcu taśmy) na 12:00

2. Biały element obrotowy z małym kółkiem zębatym ustawiasz tak, aby po nałożeniu reszty wyprowadzeń, było widać przez otwór w czarnej przykrywce z wyprowadzeniami >>O<< na ok. godz. 1:00

3. Układasz taśmę zgodnie z ruchem wskazówek po zewn. stronie białego elementu obrotowego i przechodząc do jego części wewn. zawijasz ją w drugą stronę.

4. Zakładasz ostatecznie czarną przykrywkę z resztą wyprowadzeń i zatrzaskujesz.

5. jutro będą fotki :)

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

udało mi sie świetnie opisałeś:) i ten niestety słyszę jak przy obrotach od >>O<< w lewo ta szara zębatka kiepsko pracuje..:/ boję się o nią, co myślisz. Jutro założę zwijak do auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie zębatka w obie strony pracuje bezproblemowo.

Tym razem pomiędzy kierownicę a zwijacz (tą pokrywkę z wyprowadzeniami) podłozyłem kawałek gumowego wężyka. Kierownica po dokręceniu dociska tą pokrywkę do reszty mechanizmu. Może to zapobiegnie wyskoczeniu bolca białego elementu z tego kółka zębatego (co kończy sie zerwaniem).

Gdzie zerwała sie Twoja tasiemka? Przy wewnętrznym (ruchomym) mocowaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy zewnetrznej wtyczce, tez myslalem zeby jakos ta pokrywke docisnac kierownica

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...