Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tarcze przeczotyczłem i narazie jest ok! tylko czuje że drgania na nowo wrócą! dowiedziałem się że być może są źle dobrane klocki do tarcz! zbyt twarde i tarcze się grzeją a poźniej krzywią!

U mnie jedna z tarcz ewidentnie była przegrzana! od wewnętrznej strony zrobiła się fioletowa i na tokarni miała lekkie bicie a to już wystarczy żeby kierownica drgała!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży błąd przy wymianie klocków jest często popełniany przez mechaników, bo wbijają klocki na siłę i one później nie odbijają dotykając tarczy i rozgrzewając ją. Ja swoje zawsze zeszlifuję ok 1 mm na rantach, tak że mają luz w mocowaniu i nigdy nie ma problemów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

ja mam ten sam problem, czyli w ciągu 6 miesięcy wymieniłem 2 razy tarcze, i znów po 2 miesiącach buja budą... nie wiem już co robić :cry: wcześniej miałem tarcze delphi, a teraz ATE i dzieje się to samo... ma ktoś jakiś pomysł ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbijają klocki na siłę i one później nie odbijają dotykając tarczy i rozgrzewając ją.

Święte słowa :mrgreen: Sam niedawno popełniłem ten błąd (tzn. przeszlifowałem je, ale jak się okazało za mało) w wyniku czego jedną tarcz szlak trafił, ale tragedii nie ma bo i tak tarcze były w planach do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kupiłem drugi kpl tarcz! przejechałem z jakieś 500 km i znowu zaczyna lekko drgać! dziś biore sie za zacisk! wykręcę go zeszlifuje ranty klockow i zrobie ogólny przegląd! jak było opisywane w postach wyżej!

jak tak dalej pójdzie miesiąc będę robił na tarcze :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następne niestety popełniamy sami.

Racja, ale to też dlatego, że mało który mechanik o tym powie klientowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem drgań ciąglę wystepuje koledzy! ja już nie wiem co mam zrobić!! :-(

Ciągle prawa strona sie grzeje i tarcza się krzywi! białej gorączki już od tego dostaje! podjechałem w piątek do serwisu fiata tak przypadkiem! Koleś powiedział że w takim wypadku pozostaje wymiana wężyka od płynu hamulcowego tego "gumowego" bo być może płynu nie cofa! ale chyba żle go z tym zrozumiałem!

 

[ Dodano: 2010-09-16, 16:11 ]

Koledzy wczoraj drgania tak sie nasiliły ze kierownice ciazko było urztymać! ale tylko prz hamowaniu 60km/h! Kupiłem drugi zacisk z klockami przeczyściłem i założyłem wraz z druga tarczą! drgania są mniejsze ale ciągle występują! Jak już wykręciłem tarcze na piaście (mam nadzieję że dobrze piszę ;-) ) zauważyłem takie cos! FOteczka poniżej! czy to może być przyczyna drgań?

przypomnę tylko ze łożysko z piasta było wymieniane

 

[ Dodano: 2010-09-29, 18:53 ]

Koledzy sprawa drgań wyjaśniona! najnormalniej tylnie hamulce były zapowietrzone! Najgorzej tył prawa strona! odpowietrzyłem cały układ i z każdym dniem drgania ustępowały! teraz jest ok!

 

[ Dodano: 2010-10-18, 21:22 ]

 

[ Dodano: 2010-10-18, 21:31 ]

Powracam z moim problemem! drgania wrociły :-(

poradzcie Koledzy co może być przyczyną!

mam takie dziwne wrażenie przy hamowaniu jakby hamulce sie dalej zapowietrzały! przy pierwszym naciśnięciu hamulca drży! nacisne peadał drugi raz, drży mniej, nacisne trzeci jest ok i to wszystko podaczas jednego hamowania! zdarzy się że niekiedy za pierwszym razem jest ok! pompa hamulcowa nawala? gdzieś łapie powietrze?

Pomocy bo już hamulce po nocach mi się śnią!!!

 

[ Dodano: 2010-10-25, 16:16 ]

 

[ Dodano: 2010-12-14, 20:49 ]

Problem drgań nie zginoł Koledzy! Tak więc wybrałem sie do serwisu! po oględzinach stwierdzili piaste do wymiany! widoczną na zdjęciu! wymieniłem i co!!! na początku ok. pojedziłem troszkę, udało mi sie dorwać w zimę kawałek dobrej nawierzchni bez sniegu! rozpędzam auto do 90km/h hamuje i dalej to samo!

proszę o jakąś radę! podpowiedź!!!!!!!

 

dodam jeszcze że jakiś czas temu wymieniałem mise olejową! mechanik przesunął ławe i uniósł silnik z jednej strony do góry! po skreceniu przez pare dni było prawie że super!

post-12560-1283677219_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

chudyziom21, trudno napisać co to może być, jeżeli tarcze są sprawdzane, przy zaciskach też wszystko w porządku, to może rzeczywiście jest gdzieś nieszczelność w układzie hamulcowym i hamulce się zapowietrzają?

 

Może ktoś coś więcej podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym podjechał na ścieżkę życia i bym sprawdził działanie hamulców> Może ona wykaże, czy klocki dobrze odbijają, czy być może po hamowaniu nie odbijają do końca przez co tarcza się przegrzewa a tym samym odczuwalne jest bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem takie zjawisko( właściwie teraz to już wszystko biorę pod uwagę), że przed ruszeniem nacisne hamulec parę razy i wtedy ruszę drgania są mniejsze! nie wiem może tylko mi się wydaje Panowie! Trafi mi jechać drugi raz do serwisu na diagnostykę! :-(

 

[ Dodano: 2011-01-03, 20:33 ]

CIągle ciekawi mnie koledzy fakt że po założeniu nowych tarcz przez 500km jest ok! wychodzi na to że tarcza sie grzeje i za czym idzie krzywi się! padło na piastę! owszem drgania są mniejsze ale problem pozostaję! zacisk mam drugi! przeczyszczony sprawny założony wraz z weżykiem od płynu hamulcowego! czy problem tkwi w pompie hamulcowej?

 

[ Dodano: 2011-02-06, 20:45 ]

Na dzień dzisiejszy sprawa Koledzy przedstawia się tak:

Po kilku już wizytach u nie jednego mechanika, na końcu w serwisie podjełem sie naprawy sam. serwis zlecił regeneracje zacisków i wymianę prowadnic zacisku! tak też zrobiłem! wymiana uszczelek i czyszczenie zacisku. 2 strony były zapieczone a do tego uszczelka na lewym zacisku była peknięta co za tym idzie brud i piach w miejscu gdzie tłoczek pracuje. wyczyściłem na połysk. Przyłożyłem sie do tego najlepiej jak tylko mogłem. teraz tylko czekac na efekty. narazie jest super. ale czekam co bedzie po przejechaniu paru set km! Jestem dobrej myśli!

 

[ Dodano: 2011-02-28, 20:20 ]

Moje modlitwy zostały wysłuchane :-)

Wszystko jest ok! tylko szkoda tych moich nerwów i pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!