Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Jedź sprawdzić poziom czynnika w układzie klimatyzacji i niech uzupełnią olej razem z czynnikiem. Sprężarka nie powinna się tak często włączać i wyłączać - świadczyć to może o niskim poziomie czynnika chłodzącego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź. Ja ciągle szukałem odpowiedzi w innych tematach i nie sprawdzałem tutaj. Z racji mojego pośpiechu dostałem :-) . Oczywiście zrobię jak zalecasz. Ile taka usługa powinna przeciętnie kosztować? Jeśli to załatwi sprawę to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam kilka pytań związanych z nagłym zanikiem klimatyzacji:

1. Czy klimatyzacja automatyczna może być aktywowana i dezaktywowana Clipem?

2. Co powinien wyświetlać wyświetlacz od nawiewów po włączeniu opcji klimatyzacji "AUTO" ?

3. Gdzie najlepiej jest się udać w Krakowie aby wybadać problem i go szybko zlikwidować (serwis renault nie wchodzi w grę)?

 

Dodam że ostatnio zamontowałem tempomat i aktywowałem go na Balickiej, nie wiem czy jedno może mieć związek z drugim (tempomat działa co oznacza ze to raczej nie jest kwestia bezpiecznika w komorze silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. moje pytanie do Was jest następujące:

czy ktoś z Was zakładał klime do renówki 1,4 16v, i czy ktoś posiada może wykaz części do montażu i ewentualnie opis i dokumentacje foto. Chciałbym założyć. pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Nie chcę zakładać kolejnego tematu o klimie więc napiszę tutaj moją historię/problem. Rok temu postanowiłem napełnić klimę (jak kupiłem auto 2 lata temu była już pusta), zawiozłem do mechanika, pomijając problem, że klima nie chciała się załączać i Megi musiała odwiedzić elektryka, po napełnieniu (uszczelnieniu, odgrzybieniu) działała świetnie, nawet ten mechanik stwierdził, że jak na te Meganki to bardzo dobrze chłodzi. Wszystko było dobrze jakiś tydzień, chłodziła bardzo dobrze, i nagle po tygodniu zaczęła jak by słabnąć aż w końcu przestała chłodzić całkowicie. Tydzień byłem po za domem i w tym czasie się to stało, w piątek wracając wjechałem do mechanika to powiedział że może spojrzeć dopiero w poniedziałek bo skończył mu się ten gaz. Problem był taki, że w niedziele wyjeżdżałem do Danii i nie miałem na to czasu. Więc pogadałem z sąsiadem i pojechaliśmy do jego znajomego w sobotę, ten się podobno znał na klimach, i auto tam spędziło kilka godzin, mówił że rozkręcał wszystko 2 razy, po uszczelniał co tylko się dało i napełnił. Więc zadowolony na następny dzień wyjechałem do Danii. Ale to oczywiście nie koniec i po tygodniu bardzo dobrej pracy klimy, znowu zaczęło uciekać i słabnąć. I powrót z Danii przy +30 bez klimy...

Od tego czasu już w sumie nie miałem ani pieniędzy, ani czasu ani nerwów żeby się z tym bawić. No ale zaczynają się upały i klima by się przydała.

Więc prosił bym Was o rady, może się z czymś takim spotkaliście, gdzie może być ta nieszczelność, jest to strasznie trudne do zdiagnozowania, bo nawet przy mnie ten drugi świecił tym ultrafioletem itd. i nic nie znalazł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Od dwóch miesięcy posiadam megane II 1.5 dci z 2007 (manualna klima)

I właśnie pojawił się pierwszy problem :)

A mianowicie chodzi o klimę. Czytałem na forum posty ale znalazłem tylko jeden problem który mnie dotyczy i nie zauważyłem odpowiedzi. Będę wdzięczny za pomoc. Przedstawiając w punktach łatwiej mi opisac.

 

1 Klima 2 miesiące temu napewno działała tylko ciężko mi stwierdzić czy w 100 %

2 Obecnie ledwo chłodzi prawy wlot pasażera i prawy środkowy.

3 Lewym skrajnym i lewym środkowym leci cieplejsze według mnie atmosferyczne.

4 Wentylator chłodnicy włącza się.

5 Wentylator dmuchawy działa na wszystkich 4 biegach.

6 Włączenie klimy jest możliwe dopiero jak na wyświetlaczu widoczne jest 17 stopni (wzrastaja obroty silnika z 800 do 900)

7 poniżej 17 stopni na obromierzu nie ma różnicy i się chyba nic nie uruchamia.

8 Po zakupie wydaje mi się że już przy 15 stopniach na zewnątrz mogłem właczyć klimę

9 Przy właczonej klimie cyklicznie co kilka sekund słychać dźwiek w rodzaju świstu.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość wojtekgzk

Witam, problem z klimatyzacją manualną, że raz chłodzi raz nie (przeważ nie nie <piwko> )

czynnik napełniony tydzień temu,instalacja sprawdzona, jest szczelna

pierwszy dzień chłodziła ładnie, na drugi dzień już się załączała sporadycznie,

wróciłem do warsztatu, mechanik sprawdził że instalacja jest szczelna ale

prawdopodobnie padła cewka,

poprosiłem o jej wymianę/naprawę, mówi że on się tym nie zajmuje ale zawiezie do kogoś kto te rzeczy naprawia...

po jakimś czasie mechanik dzwoni że przed demontażem podłączyli ją na krótko i działa, więc wina w elektryce...

a oni elektryką się nie zajmują.

 

Wczoraj klima zadziałała dwa razy na osiem prób (jak już działa to chłodzi idealnie)

 

przestudiowałem forum i próbowałem coś zdziałać z kolegą z pracy

gdy właczam klimę wentylator się kreci a koło od sprężarki stoi,

powymieniałem się takimi samymi przekaźnikami z kolegą z jego scenica i nic to nie pomogło

przeczyściłem też kostę 3-pinową od czujnika i nadal nic...

przeczyściłem również styk w kostce (dwupinowy-kable czerony i czarny) dochodzącej do sprężarki

ale przy okazji podłączyłem do nich próbnik i po włączeniu silnika i klimy nie ma tam żadnego napięcia, czy tak być powinno???

już mi ręce opadają a portfel robi się cieniutki...

 

dodam że w czasie tej całej operacji po przeczyszczeniu kostki od czujnika sprzęgło na kilka sekund załączyło klimę po czym znowu przestało działać.

 

Ma ktoś jakiś pomysł co mu dolega?

Edytowane przez wojtekgzk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam że w czasie tej całej operacji po przeczyszczeniu kostki od czujnika sprzęgło na kilka sekund załączyło klimę po czym znowu przestało działać.

Może masz to samo co u mnie było czyli przerwany kabel, podczas czyszczenia ruszasz wiązką więc na chwilę załapuje. U mnei padnięty był ten od czujnika do ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

dołączam do tematu, a mój przypadek jest następujący:

kupiłem samochód w którym klima nie działała (sprzedawca stwierdził że brak czynnika), no ok... pojechałem do serwisu, tam instalacja przeszła próby szczelności, napełniłem ją i odgrzybiłem. Zostawiłem w serwisie ponad 300zł (w tym czynnik 25zł/100g bo u mnie potrzeba 750g). Wszystko działało, ale krótko, za dwa dni trafiłem z powrotem do serwisu, co się okazuje - czynnika 0.0g czyli 3stówy poszły się... No ok, trudno się mówi - panowie sprawdzali szczelność ultrafioletem. Diagnoza: wszystkie przewody w porządku, "na 99.9%" skraplacz czy parownik - no ten co jest pod deską rozdzielczą. Wycena 200zł część + 300zł robocizna.

Co o tym koledzy myślicie?

A może ma ktoś zaufany i godny polecenia serwis klimatyzacji w Krakowie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skraplacz czy parownik - no ten co jest pod deską rozdzielczą.

Pod jaką deską :|

Skraplacz w m1 jest w komorze silnika, w podszybiu, no lepszego dostępu to nie można sobie dzisiaj wymarzyć.

Swoją drogą skoro czynnik uciekł w 2 dni to panowie coś kiepsko sprawdzali tą szczelność, przecież tam jest dziura jak w Titanicu, albo któryś zaworek nie był dokręcony, ale to też ich partanina bo powinni je sprawdzić po nabiciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest do wszystkiego jest do ....

Oczywiście dobrze by było gdyby znali się na renówkach, ale warsztaty zajmujące się klimą z reguły zajmują się wieloma markami i mieli sprzęt do jej robienia.

Ważne żeby znali się na klimie.

Czy jak pierwszy raz sprawdzali szczelność to zrobili to maszyną czy azotem ?

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, za pierwszym razem to podłączyli po prostu maszynę, no i wtedy maszyna wszystko od początku do końca zrobiła. Za drugim razem już nabili w instalację jakiś gaz (może azot) no i świecili ultrafioletem. Przewody zdały się być szczelne wszystkie połączenia w komorze silnika też. patrzyli też od kabiny w kratki wentylacyjne no i wtedy stwierdzili że coś tam widać w środkowych kratkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!