Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zakładam nowego tematu. Nawet nie wiem jak to zakwalifikować. Może tutaj coś znajde :) Ewentualnie pościk można wydzielić albo przerzucić w lepsze miejsce :P

Na jesień wymieniłem napinacz paska klinowego (używka ale "na oko" dobra). Nie wiem czy to od tego czasu ale.... Chodzi o to, że czasem słyszę takie dziwne terkotanie z okolic gdzie jest założony pasek od alternatora. Dziś patrzyłem jak to wygląda i jest tak że jak zapalę auto to jest wszystko OK, włącze światła i jeszcze jeszcze, czasem jak podkręcę temperaturę ogrzewania to sporadycznie zaczyna byś słyszalne takie terkotanie.

Dziasiaj podniosłem maske i sprawdziłem jeszcze coś.

Mianowicie najgorzej jest jak właczę klimę. Słysze cyknięcie czyli sprężarka startuje, wszystko działa itd. Jednak...dziś coś mocno terkotało. Kilka razy włączałem i wyłączałem klime a znajomy patrzył na pasek i te wszystkie koła na których to chodzi. Jak klima wyłączona to jedno koło się nie porusza a jak włączona to już tak. Chyba tak powinno być, że przy włączonej klimie kręci sie a normalnie stoi? Przepraszam za niefachowe określenia ale trudno. Dokształce sie. :)

Zgodnie z tym co zaobserwował znajomy jest tak, że jak działa klima(czyli włączona sprężarka) to jest jakby drganie tego koła, owe dziwne odgłosy a jak bez klimy to OK. Po dodaniu gazu problem znika. Jest tak tylko na luzie i chyba przy ruchu typu stoje i ruszam spod świateł.

 

Jeszcze jedno spostrzeżenie. Mianowicie podobne odgłosy, ale delikatniejsze, pojawiają się przy właczeniu świateł(długich) plus włączonym ogrzewaniu tak na wiecej niż minimum. Rozumiem, że im więcej urzadzeń, tym ciężej dla auta na wolnych obrotach.

Po zmianie napinacza paska klinowego(taki długi razem z rolką) nie wymieniłem paska. Na oko był niezły. Fakt, troche piszczał jakiś czas temu ale to było przed wymianą napinacza. Chyba zaczne od wymiany paska. No nie wiem. Czyżby wyciągał się przy dużym obciążeniu?

Przyjrzałem się temu na szybko.Jutro poobserwuje co i jak. Gdzieś przeczytałem, że to może być wynik nie włączania klimy i jak pochodzi to się ustawi. Hm...staram się włączać choć ostatnio to faktycznie było sporadyczne(auto stało w garażu więc nie było tak bardzo zawilgocone i rano nie musiałem wspomagać się przyciskami od klimy) To na razie tyle.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak klima wyłączona to jedno koło się nie porusza a jak włączona to już tak. Chyba tak powinno być, że przy włączonej klimie kręci sie a normalnie stoi? Przepraszam za niefachowe określenia ale trudno. Dokształce sie. :)

Zgodnie z tym co zaobserwował znajomy jest tak, że jak działa klima(czyli włączona sprężarka) to jest jakby drganie tego koła, owe dziwne odgłosy a jak bez klimy to OK. Po dodaniu gazu problem znika. Jest tak tylko na luzie i chyba przy ruchu typu stoje i ruszam spod świateł.

Wygląda na to, że z tym jest wszystko tak jak być powinno...

Koła pasowe i rolki zwrotne zarówno te z rowkami jak i te gładkie obracają się zawsze i wszystkie. Nawet to od sprężarki. Tu jednak obraca się luzem sama bieżnia tego koła. Dopiero po włączeniu klimy załącza się eletrosprzęgło i przenosi obroty z bieżni na oś sprężarki. Sprzęgiełko jest widoczne na czołowej powierzchni tego koła. Popatrz w to miejsce na unieruchomionym silniku. Zauważysz że nie jest gładka ta część i to jest to, co po włączeniu klimy zaczyna wirować i sprawia wrażenie bicia. Tak to ma wyglądać, pomimo nierówności jest to odpowiednio wyważone.

Objawy po dodaniu gazu mogą zanikać, ponieważ wtedy dla silnika priorytetem jest, by przekazać moc na koła i sprężarka jest czasowo wyłączana. To przeczytasz w opisie działania klimy. Podobnie jak z EGR-em, też nie zanieczyszcza dolotu jak dodajesz ostro gazu, by większą moc uzyskać.

Co do słyszalnego terkotania, może to być zarówno sama sprężarka klimy, jak i rolka na alternatorze. Tam też jest jakaś guma amortyzująca drgania i szarpnięcia, a ta czasami potrafi się zużyć w starszych autach. Jest to już też w kilku tematach opisane. Mnie osobiście to nie spotkało, a wiem o tym właśnie z tych czytanych z obowiązku postów. Po wyłączeniu klimy spada pobór prądu, co dla alternatora i jego rolki jest ulgą, a ponadto spada obciążenie na tym pasku wielorowkowym i szarpania na rolce alternatora też maleją. Sam napinacz też może hałasować przy wyższych obciążeniach, nie wiadomo jaki ma faktyczny przebieg skoro używka.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien dzięki.

Właśnie. Zastanawiam się nad napinaczem. Poprzedni wymieniłem ponieważ przez przypadek zauważyłem, że rolka w kilku miejscach była wyłamana. Niestety umknął mi z pamięci okres po wymianie napinacza i nie wiem czy już wtedy coś było nie tak.

Cóż. Muszę obserwować a jak coś to będę pytał.

 

Dodano: 15 lut 2013 - 18:45

Chyba rozwiązałem problem. Przynajmniej na razie jest cicho. Jeszcze raz przyjrzałem się wszystkiemu co leży w okolicy paska. Okazało się, że nie było jednej śruby mocującej alternator(tej od strony przedniego pasa) Najwyraźniej jakiś poprzedni "mechanik zapomniał" wkręcić. Alternator trzymał się na pozostałych śrubach, ale w wyniku drgań puściły. Stąd takie a nie inne odgłosy. Nie miałem oryginalnej śruby więc na razie przykręciłem inną.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Podepnę się pod temat. Mam problem z klimatyzacją z tym że trochę z innej strony, a mianowicie klimatyzacja działa bez przerwy prawidłowo, zaraz po włożeniu kluczyka odpala się momentalnie. No ale do rzeczy problem polega na tym że mam bez przerwy zwarte sprzęgło klimatyzacji (przy podłączaniu klemy słychać z lewej strony metaliczny dźwięk załączania tego sprzęgła) skutkuje to wiadomo rozładowanym akumulatorem po pewnym czasie. Nie do końca wiem od czego by tu zacząć. Wszystkie przekaźniki powymieniane z racji różnego rodzaju wcześniejszych perturbacji z autem. Po odłączeniu kaleka od czujnika na chłodnicy sprzegiełko puszcza - wcześniej widać było ze ktoś to naprawiał bo kable były odizolowane na długości 0.5 cm przy wtyczce z tego powodu byłem zmuszony obciąć i wymienić całą starą wtyczkę Od czego mogę zacząć ?

Edytowane przez Wojtek-Ka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przekaźnik zamieniłem 5 min temu na inny na wszelki wypadek ale bez rezultatu - po wyciągnięciu przekaźnika sprzegiełko odpuszcza. czyli jakieś zwarcie idzie i napięcie bez przerwy podane na przekaźnik. czy może macie jakieś schematy od klimy ? Skąd jest sterowany ten przekaźnik ?

Edytowane przez Wojtek-Ka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno przyszło mi do głowy.

Weź miernik, wyjmij przekaźnik. Na wyłączonym zapłonie sprawdź czy na pinach jest napięcie - nie powinno być. Powtórz test na włączonym zapłonie i wyłączonej klimatyzacji - napięcie powinno pinie D3 i D1.

Jeżeli tak jest to masz zwalony przekaźnik.

Fizycznie układ chłodzenia i klimatyzacji nie są ze sobą powiązane, ale "współpracują" ze sobą.

Niski poziom płynu nie ma nic wspólnego z ciągle pracującym sprzęgłem sprężarki, ale nie jest to dobre dla silnika.

 

PS.

Obok przekaźnika w skrzynce jest bezpiecznik 7,5A (brązowy) jak go wyjmiesz nie powinno być napięcia na pinie D3. Bezpiecznik zabezpiecza sprzęgło sprężarki.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzieje się coś dziwnego

mianowicie zamieniłem przekaźnik - i przed 45 minut było ok. natomiast teraz po powrocie, 45 minut jazdy, wyciągnąłem przewody z chłodnicy wtedy podłącza odłącza sprzęgiełko. Wyciągam przekaźnik i nic sprzegiełko trzyma.

Wygląda to tak jak by po jeździe coś się działo z tym układem - nie wiem czy to powinno być załączone przez jakiś czas od jazdy niezależnie od przekaźnika - tak jest a moim zdaniem nie powinno tak być.

Po wyciągnięciu i wsadzeniu przekaźnika czasami odpuszcza - trzeci przekaźnik testuje zachowanie podobne.

Edytowane przez Wojtek-Ka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągnąłem przewody z chłodnicy wtedy podłącza odłącza sprzęgiełko.

Tego nie rozumiem, jakie przewody? Z tego co pamiętam przewody zasilające sprzęgiełko wychodzą z peszla lecącego wzdłuż silnika i na wysokości alternatora schodzą w dół do sprzęgła sprężarki.

Nie mniej proponuję podłączyć żarówkę do styków wtyczki i bawić się przyciskiem AC w kabinie, dodatkowo wyjąłbym dla pewności przekaźnik.

Jeżeli żarówka będzie się świecić pomimo tego oznacza, że druciki mają zwarcie z przewodem w którym jest napięcie. Obstawiam okolice alternatora tam jest cały czas +. To jakiś dziwny problem

Trzeba szukać po wiązce, gdzieś musiało się zrobić zwarcie, raczej postarał bym się to szybko naprawić.

Uwaga!

Rób to z głową żeby nie zrobić zwarcia, bo możesz zrobić jeszcze większy bałagan.

Robisz to również na swoją odpowiedzialność, jeżeli coś spierniczysz nie miej do mnie pretensji.

Jak nie umiesz poszukaj jakiegoś elektryka znającego się na Renówkach.

 

I jeszcze jedno, nie polecam poprowadzenia drugiej pary kabli do zasilania sprzęgła. To zwarcie trzeba szybko zlikwidować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odnośnie przewodów to patrząc od frontu samochodu z lewej strony obok alternatora i w chłodnicy mamy podłączony kabelek do czujnika (4 przewody chyba czujnik temperatury czynnika chłodzącego klimatyzacje) załącza wentylator chłodnicy.

Natomiast nie do końca rozumiem czy faktycznie prawidłowo działa u mnie te sprzęgiełko i czy faktycznie w scenicu te sprzęgiełko powinno się wyłączyć po wyciągnięciu kluczyka ?

Wieczorem zamieniłem przekaźnik na jeszcze inny wieczorem sprzęgło było załączone rano już nie trzymało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(4 przewody chyba czujnik temperatury czynnika chłodzącego klimatyzacje)

to jest czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji, tzw. presostat.

No teraz wiem o co chodzi, masz zwarcie na presostacie ewentualnie uszkodzoną diodę w skrzynce bezpieczników, o ile wybrałem odpowiednie schemat, pasujący do Twojego silnika.

Schemat w załączniku, od początku radzę ci abyś pobrał sobie schematy.

0081.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czytałem posty o klimatyzacji, ale mojego problemu nie odnalazłem. A jest on spory. Nie włączał się wiatrak podczas włączania klimy. Sprawdzony cały układ elektryczny - jest ok. Zwarłem opornicę (tę na chłodnicy) na krótko - wiatrak ożył. Czyli spalona opornica. Jej wymiana pomogła na 10 minut - po tym czasie kolejna się spaliła. Mechanik zasugerował zacierający się wentylator - stawia opory i wywala opornicę. Wymienił wentylator - dziś odebrałem samochód - włączyliśmy klimę jedziemy w korku - nagle wskazanie temperatury na czerwone pole - wiatrak stoi dęba ani drgnie. Pomierzyłem wszystko i norma - spalona opornica. Po raz kolejny. Jutro samochodem jechać muszę - czy zwarcie opornicy na sztywno grubym kablem nie pogorszy sytuacji? Co mam zrobić. by się te opornice tak nie paliły. Bo już mam dość wydatków - co wizyta, to 150 na opornicę leci. Co może powodować taką chorą sytuację? Gdzie szukać? Co wymieniać? Prosze o pomoc, bo zaraz zwariuję z tym samochodem. Doprowadza mnie już do szewskiej pasji.

 

Dodano: 26 sie 2013 - 22:57

Po długich bojach spalonych 5 opornicach i wymianie 2 wiatraków wreszcie trafił mechanik na usterkę. Winna była kostka przy wiatraku. A w zasadzie praktycznie brak masy. Zacisk masowy bardzo mocno zaśniedział, stawiał duży opór elektryczny, co wykańczało opornice. Dziwne, ze nie wyszło to podczas wymiany wiatraka, ale ponoć mechanik nie sprawdzał. Niemniej samochód trzymał 2 tygodnie - przejrzał go sumiennie, wymienił podejrzane kostki i jak rzekł - to w ramach reklamacji - grosza nie wziął. Wszystko hula jak należy. Teraz ozonowania klimy mnie czeka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!