Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie zapala


P_r_z_e_m_o

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zapala mi silnik, a właściwie zapala, ale po paru sekundach gaśnie. Co ciekawe zapala po dotknięciu kluczyka. Jak zapali to strasznie klekocze i gaśnie.

Nie chcę go kręcić na sile, bo biję się , żeby nie narobić sobie większego problemu.

Wczoraj zaczęło mi tłuc sie pod maską, ponieważ byłem akurat na rondzie nie mogłem stanąć lub zjechać, niestety dalej były światła jak stanąłem silnik zgasł i tyle, próbowałem odpalić ale nie chciał zaskoczyć. Po zholowaniu pod dom okazało się , do wymiany jest pasek akcesorii.

Po prostu był stary i wystawały z niego sznurki. jeden z nich owinął się nawet na kole pasowy na dole silnika. Po wymianie paska auta nie odpalałem, bo akumulator bys tak słaby, że nie chciał kręcić.

Dzisiaj rano po naładowaniu aku, okazało się, ze auto zapala na dotyk, ale gaśnie po 2-3 sek, warcząc i klekocząc niemiłosiernie.

No i nie wiem co się stało!?

Przeszukałem forum pod tym kątem ale nic konkretnego nie znalazłem.

Przypuszczam, ze padła cewka(mam przynajmniej taką nadzieję) ale z tego co znalazłem na forum cewka jak się kończy to wyczuwalne jest szarpanie silnika, a ja takich objawów nie miałem.

Drugie podejrzenie to rozrząd, ale czy w takim przypadku auto by w ogóle zapaliło?

Liczę na Wasza pomoc.

Szczególnie jak to zdiagnozować?

 

PS.

czy silnik K4M7 ma koło zmiennych faz rozrządu ?

Szukam i szukam i jakoś nie mogę tego znaleźć. Może to padło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić cewki??

Nie wyjmowałem ich jeszcze, jutro lub pojutrze się tym zajmę, wymontuję i pooglądam może coś będzie widać na obudowie.

Ale może ktoś wie jaką oporność powinny mieć cewki? Jeżeli w ogóle w ten sposób da się to sprawdzić?

 

[ Dodano: 2007-06-09, 19:35 ]

Właśnie wróciłem od samochodu.

Sprawdziłem cewki mam DENSO.

Wszystkie wyjąłem pooglądałem, po wycierałem i włożyłem spowrotem, nie

widać na nich najmniejszego uszkodzenia, a po wytarciu wygladają jak

nowe.

Następnym krokiem było sprawdzenie, czyli wyjęcie czujnika położenia

wału. Czujnik był cały zabrudzony więc go wyczyściłem i przy okazji

sprawdziłem oporność. I tu zonk w WKŁ sam naprawiam .. podają, że

powinien mieć rezystancję 200-270 Ohm. Mój ma 55 Ohm!!!

Spróbowałem odpalić silnik, były problemy ale zapalił i pracował bardzo

nierówno klekocząc i szarpiąc.

Nie miałem nigdy takich objawów, auto zawsze paliło na dotyk.

I teraz pytanie;

- czy wartość oporności czujnika w moim przypadku jest prawidłowa, czy

zła?

- jakie są objawy uszkodzonego czujnika. (jeszcze nie szukałem)

- ile taka duprerla kosztuje

acha czujnik to Simens (77001003069A) lub (PA 6/6 6F30)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

P_r_z_e_m_o napisał :Drugie podejrzenie to rozrząd, ale czy w takim przypadku auto

by w ogóle zapaliło?

 

Jeżeli resztki paska wielorowkowego nawinęły się na dolne koło zębate,mogło dojść

do przesunięcia się o jeden ząbek paska rozrządu.

Miejmy nadzieję że do tego niedoszło.

 

Najlepiej (oczywiście jak się znasz na rozrządzie) zobacz dokładnie,zdejm obudowe

rozrządu,mogło jeszcze coś tam zostać.Zobacz na znaki czy się pokrywają.

Spotkałem się z taką usterką. Auto też jeszcze odpalało ale klekotało i po chwili gasło.

 

Cewki też lubią padać.Podobny efekt.Nierówna praca silnika itd...

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozrządzie sie nie znam, nie miałem okazji rozbierania tego w renufce.

Ale parę razy miałem okazję robić to na silnikach z łańcuszkiem rozrządu.

Zawsze mogę spróbować dostać sie do rozrządu, auto i tak nie nadaje sie do jazdy i do serwisu muszę go zaholować.

Nie mam pojęcia jak to jest rozwiązane akurat w tym silniku. Zresztą wymiana rozrządu w tego co czytałem nie jest trudna trzeba mieć tylko odpowiednie blokady, a tych niestety nie mam. Szczególnie kołka do blokowania wału korbowego, podejrzewam, że ważna jest jego długość.

Miejsce mam więc zrobienie takiej wymiany mógłbym nawet zrobić sam, albo podjechać do mechanika, który ma wiedzę na temat samochodów ale nie ma wszystkich potrzebnych narzędzi. Dialogysa też mam, wiec stamtąd mogę wyciągnąć potrzebne procedury.

Przydało by się, żeby ktoś podał wymiary niezbędnych "blokad" potem to już pestka.

No chyba, że są jakieś kruczki, o których nie piszą w literaturze.

Ze mną to jest tak, że jak coś już rozbiorę, to potrafię włożyć nowy element i potem to wszystko do kupy poskładać. Zresztą robiłem już parę remontów silnika samodzielnie, ale nie tak zakręconych jak renufkowe. Samochody po takich naprawach jeździły wiec tak źle ze mną nie jest. :-D.

Brakuje mi jednak niezbędnej wiedzy, cóż w końcu jestem z wykształcenia chemikiem a nie mechanikiem :).

Wracając do tematu, też mam takie podejrzenie, że jednak, te nieszczęsne sznurki zblokowały koło pasowe na wale i nastąpił przeskok o ząbek na pasku rozrządu. Choć nie miałem najmniejszego problemu z odwinięciem kawałków sznurka z koła pasowego. Niw iem też czy nic nie zostało pod spodem, nie odkręcałem koła. Sznurek wyjąłem i wydawało mi się , że nie był on mocno zamotany. Ale ta niepewność... :-(

Sąsiad miał taki przypadek, zblokowało mu pompę wodną i pasek przeskoczył parę ząbków, ale jemu silnik w ogóle nie chciał zaskoczyć. Z tym, ze było to w Punto, inna konstrukcja silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dochodzi do 60kkm, więc jakby pasowało, liczyłem się z wymianą rozrządu ale na jesieni, przy okazji chciałem zmienić olej i płyn chodzący, a tu wychodzi, że rozrząd trzeba robić już!!! :-/

 

[ Dodano: 2007-06-22, 21:50 ]

No i auto pojechało do mechanika, stwierdził, że na 100% przeskoczył pasek rozrządu ząbek może dwa. Musi rozebrać i popatrzyć czy nie stało się coś gorszego. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!