Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wymienić filtr paliwa i oleju w megane II


michal-373

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wymienić filtr paliwa i oleju w megane II 1.9 dci ponieważ nigdy w tym aucie nie wymieniałem i nie chce popełnić jakiegoś błędu.

Na pewno już na forum był taki temat ale ja widocznie nie potrafie korzystać w opcji szukaj bo szukałem pół godziny i nic nie znalazłem żeby było dokładnie opisane jak to zrobić :)

 

Prosił bym nawet o linki,

 

proszę o wyrozumiałość za błędy jestem początkującym forumowiczem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Filtr oleju to raczej banał, zdejmujesz plastikową osłone silnika z góry i od frontu na bloku silnika masz filtr :)

Z filtrem paliwa jest gorzej, dostęp do niego jest od dołu przez przednie prawe nadkole lub demontarz przedniego zderzaka. Problem będziesz też miał z typem samego filtra, serwis na podstwie nr VIN nie potrafi jednoznacznie określic jaki to, dopiero po demontażu wie, ponoć wystepuje kilka jego rodzajów ale na taki patent mogli wpaść tylko Francuzi :)

Ja osobiście zleciłem ta czynność ASO całość wyniosła cos ok 160zł.

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no dzięki kolego za odp.

A może ktoś dać dokładniejszy opis jak mam wymienić filtr paliwa ? wiedziałem już wcześniej że filtr paliwa przez nadkole się wymienia ale dokładniej coś bym prosił

BŁĄD W TEMACIE !!! Chodzi mi o megane II ph I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam schematów ale są instrukcje na ftp. Jak juz pisałem zleciłem to ASO bo niezależne serwisy nie chciały sie podjąć bo był problem z dobraniem filtra a nikt nie chciał zamawiać w ciemno (są bodajże do całe filtry do wymiany lub same wkłady).

P.S. A tak na marginesie to orientuje sie ktoś czy z obenych filtrów w dieslach nadal trzeba co jakis czas wode spuszczać z odstojnika? Jak tak to jak tego dokonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja dlatego chce wymienić filtr paliwa bo komunikat wyskakuje check fuel filter i myślę że jest woda w filtrze a jak spuścić tylko wodę ??

 

[ Dodano: 2010-03-03, 15:46 ]

i o co chodzi z tym ftp bo nie za bardzo wiem <czerwona>

 

[ Dodano: 2010-03-03, 15:51 ]

bo nie wiem gdzie szukać tych schematów o ile są w ogóle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1.9dci to nie jest tak skomplikowane wystarczy ściągnąć kolo i nadkole i filtr jest na wierzchu :-/ a co do filtrów to np ja mam wklad (ok30zl) ale tez sa cale filtry razem z obudowa i to kosztuje ok 90zl. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Połączono.

Przy zeszłorocznej wymianie wkładu filtra paliwa w moim 1.9 dCi znalazłem na forum fajną instrukcję. Nie mogę tego temtu teraz odnaleźć, może ktoś podesłać linka?

Będę zobowiązany.

Sebastian

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprędzej w instrukcjach serwisowych dla Megane II.

Tu są odpowiednie strony z tych instrukcji: http://megane.com.pl/topic/3139-wymiana-filtrow-powietrza-kabinowy-i-paliwa/page__view__findpost__p__35917

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!