Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem turbina chyba sie koncz


biggg

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam wlasnie zakupiłem piękną meganę 1,5 DCI 101 KM 74 KW i chyba się władowałem piękny widok ale turbina gwiżdze od dołu spalinami powiedzieli że się rozszczelnila i chyba regeneracja lub nowa przy ruszaniu czarny dym ale na postoju jest czysto może leją wtryski 140 tyś pali mało w trasie 4,2-4,5 po miescie okolo 5,5 litra fachowiec od turbiny powiedzial że sie słabo zbiera a to jest automat na autostradzie 195km więc chyba dobrze wy koledzy macie duże doswiadczenie proszę o komentarz i ewentualnie gdzie są dobrzy fachowcy w wawie.

 

A gdzie kropki, przecinki i inne znaczki? O wiele łatwiej czyta się posty z interpunkcją ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam to i ja muszę się podpiąć do tematu.

 

Od jakiś 3 tyś km moja Megi 1,9 DCI 120KM przebieg 162000km zaczęła głośniej gwizdać (znaczy jej turbinka). Jako że kulam sie nią juz 1,5 roku (przejechałem ok. 20 tyś km) jestem w stanie wykryć różnicę. Wcześniej cichutko szeptała na uszko a teraz prawie krzyczy podczas ostrego przyśpieszania. Dodatkowo wczoraj wymieniałem olej w silniku i jak się okazało spuściłem z niej tylko 3,5 litra zamiast ok. 4,8 litra.

Czy ktoś mi powie czego są to oznaki? Czy turbo mi się kończy? Jak to sprawdzić? Dodam że zimą po kolizji wymieniałem chłodnicę intercoolera i ze starej wylałem ok 150-200ml oleju ale wtedy jeszcze nie było głośnego gwizdu :evil: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

No to nie muszę już sprawdzać ilości oleju w intercoolerze. Mogę jednoznacznie stwierdzić - regeneracja turbiny. Teraz już przy 1300 obrotach silnika turbina wyje tak że człowiek który nie wie co jest grane zacznie się rozgladać gdzie wyje policyjna syrena. Dlatego proszę o informację na temat sprawdzonych firm zajmujących się regeneracją znajdujących się w okolicy Gliwic. Jeździć daleko nie chcę bo wprawdzie autko mocy nie straciło ale ja nie chcę stracić silnika. Wole załatwić to bedąc w zakładzie samochodem a nie wysyłką turbiny bo da to szansę na sprawdzenie całego układu. Za informacje z namiarami i ocenami zakładów dziękuję. Wdzięczny będę za informacje polecajace dobre zakłady jak i za te w których będziecie przestrzegać przed ciaprokami.

Dziekuję i pozdrawiam <piwko>

 

[ Dodano: 2010-08-12, 19:11 ]

I po regeneracji. Ale ktoś coś spieprzył. Może ktoś mi podpowie kogo ścigać mechanika czy gościa od turbo - pewnie i tak bedzie zwalał jeden na drugiego.

 

Już opisuję problem :-/ : z samochodu z silnikiem DCI zrobił mi się zwykły TD. Jak ktoś nie zajażył o co chodzi to tłumaczę że turbo w silniku DCI załącza się przy stosunkowo niskich obrotach i dlatego autko niemal odrazu ma takiego kopa. W moim turbo czuć dopiero przy obrotach ok. 2700, czyli gożej niż w silniku TD bo tam załącza się przy 2300-2500. Powyżej tych obrotów (2700) autko rwie jak oszalałe ale mając obroty rzędu 1800-2600 przy przyśpieszaniu czyję się jakby ktoś z tyłu trzymał mnie za zderzak :evil: a autko niebardzo wie jak się zachować. Może ktoś ma propozycje co to może być?

Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moje turbu juz zrobione. I wracając z radomia ( rodzinne miasto) do wrocławia, zauważyłęm jedną rzecz. Podczas wyprzedzania, turbo przeszło w stan awaryjny. Zadzwoniłem do mechanika ( gość pracował w ASO renault) i powiedział mi, że nic się nie dzieje, że turbina się musi "ułożyć". Po postoju faktycznie, komunikat zniknął. Jednak podczas bardziej dynamicznej jazdy, wyprzedzania itp. gdy silnik chodzi przez chwile pow. 3,5 tys obrotów znowu wskakuje tryb awaryjny. Czy ona faktycznie sie musi ułożyć? Jesli tak to jak długo? Czy jechac do mechanika i niech cos z tym zrobi jeśli tak byc nie powinno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ona faktycznie sie musi ułożyć
Nic nie musi się ułożyć.Powinna pompować zaraz od momentu wymiany.
Czy jechac do mechanika i niech cos z tym zrobi jeśli tak byc nie powinno?
Naturalnie...coś jest nie tak :-/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, pompować to pompuje, ładnie się wkręca.

Tylko właśnie przy chwilowej jeździe z wyższymi obrotami ( 3,5-4 tys) wchodzi na tryb awaryjny. Po restarcie autka problem znika. Dlatego właśnie pytam. Za 2 tyg. bede w Radomiu, to bede w takim razie męczył mechanika. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, a jaki komunikat Ci si wyświetla na kompie? Mi to wygląda na padnięte wtryski, poczytaj na forum o Injection fault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

komunikat to check injection.

Dzisiaj na trasie znowu to samo. Dodam, że komunikat się pojawia tylko przy jechaniu przez chwilę ( 40 - 60 s) utrzymując obroty ok 4000 RPM.

auto odpala bez problemu. Podczas normalnej jazdy też nic się nie dzieje - tylko w okolicznościach, które opisałem.

Zapala się lampka service i turbina wyraźnie słabiej ciągnie.

Po wyłączeniu i włączeniu auta problem znika

 

Przejrzałem tematy podobne, jednak takiego problemu nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!