Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem turbina chyba sie koncz


biggg

Rekomendowane odpowiedzi

niestety wychodzi na to, że nikt nie miał podobnego problemu do mojego. Większość usterek była na zimnym silniku lub przy 2000 obr.

Wydaje mi się natomiast ( tak na chłopski rozum, bo wykształcenia mechanicznego nie mam - jestem samoukiem w tej kwestii), że może to być czujnik ciśnienia doładowania.

Tłumaczyłoby mi to normalną pracę silnika i bezproblemowe odpalanie, brak zwiększonego zużycia paliwa i innych problemów opisywanych przy check injection.

Do tego problem pojawia sie przy zwiększonych obrotach czyli zwiększeniu ciśnienia doładowania. Tłumaczyłoby mi tez to czemu turbina się przestawia w tryb awaryjny i pracuje na "pół gwizdka".

Jeśli moje kombinowanie jest błędne to proszę poprawcie mnie.

Mam tylko teraz pytanie - czy mogę tak jeździć, czy uszkodzony/zawierający błędy czujnik może coś dodatkowo uszkodzić?

Przypomnę, że błąd wyskakuje sporadycznie - trzeba go w zasadzie sprowokować do wywołania, poprzez dłuższą jazdę z obr. ok 4000 - a wiadomo, ze normalnie tak sie nie jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, ja mam tak samo i jeżdżę już około 8 miesięcy, 4k rpm to za dużo spróbuj dynamicznie ruszyć i ciągnąć do 3 k rpm i wtedy przy zmianie z 3 na 4 będzie błąd

"check injection" kilka sekund i kontrolka STOP gaśnie i ciągle jedziesz dalej <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to po tym co piszesz to przestanie sie pojawiać komunikat, czy po prostu jest to druga okoliczność w której się pojawia?

u mnie STOP się nie zapalił...

 

dzisiaj mi się pojawiło w podobnej sytuacji do tej, o której piszesz, jednak zapalło się service a nie stop.

Czy zdiagnozowałeś może czemu nam wyskakuje ten komunikat? I ewentualnie jak to zwalczyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu i pozwolę sobie zadać pytanie tutaj. Czy odczuwacie w swoich dieslach moment w którym turbina zaczyna efektywniej działać? Nie mylić z turbo dziurą.

Opiszę jak jest u mnie:

1. Przy delikatnym przyspieszaniu od 1500 obr/min auto wkręca się na obroty równomiernie bez odczuwalnej przerwy do 3500 obr/min

2. Przy mocnym wciśnięciu gazu i przyspieszaniu od 1500 obr/min czuje półsekundową przerwę w przyspieszaniu przy około 2200 obr/min. i dalej przyspiesza równo.

Turbina ma niby zmienną geometrię łopatek a i tak występuje zjawisko krótkotrwałej przerwy.

Pytam, ponieważ ostatnio jechałem Mondeo 2.0tdci i tam przyspiesza bez tej przerwy. Podobnie w Corolli 1,4 d4d.

Jak jest u Was?

Dzięki z góry za podzielenie się swoimi uwagami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. 2700, czyli gorzej niż w silniku TD bo tam załącza się przy 2300-2500. Powyżej tych obrotów (2700) autko rwie jak oszalałe ale mając obroty rzędu 1800-2600 przy przyśpieszaniu czyję się jakby ktoś z tyłu trzymał mnie za zderzak

Mam inny silnik bo 1,5 74 kW ale u mnie jest dokładnie to samo :cry: , trzeba z tym jechać do mechanika od turbin czy mozna w tym samemu grzebać? Podejrzewam że nie ,ale pytam . Jeśli mozna to co i gdzie trzeba poprzekręcać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim max moment obrotowy silnika występuje już od 1800 obrotów więc i turbina musi już pompować. Turbina pracuje zawsze ale swą najwyższą efektywność ma w przedzniale obrotów 1600 a 3000. W td występuje turbo dziura ale w dci jej nie ma <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwyższą efektywność ma w przedzniale obrotów 1600 a 3000
. U mnie tak nie jest , auto naprawdę ciagnie od 2700 do 4000 :-? . gdy kupiłem auto juz tak było więc załozyłem iz te silniki tak mają , byłem tym nie miło zaskoczony ponieważ wcześniej jeździłem focusem i tam przy 2000 było czuć iz auto idzie a papierowe parametry slilnika były gorsze.(200 niutków i 90 koni) W tym mam niby 101 koni i 200 niutków.

 

Witam mam pytanie czy któryś z szanownego grona miał okazje grzebać coś w turbinie silnika K9K 728. W. Szukam sprawdzonej firmy z okolićy 3city.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!