Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)


Rekomendowane odpowiedzi

szewos, przyczyną może być sam wentylator dmuchawy stawiający duży opór przez co większy prąd przegrzewa tranzystor.

Może być też kiepski kontakt na wtyczce do modułu sterowania - przez co iskrzenie powoduje spalenie tranzystora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie od dziś wiadomo, że półprzewodniki to najlepsze bezpieczniki :P

Jak już się bawisz to może warto dokładnie złączki posprawdzać i nasmarować jakimś dobrym specyfikiem wentylator po wcześniejszym oczyszczeniu z brudu i kurzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam serdecznie,

mam megane II 1,9dci z klimatornikiem

dmuchawa dziala na poszczeglnych obrotach

ale teraz jak sie zaczynaja wyzsze temp to klima dzial ai dmucha przez jakies 30 minut od odpalenia autka a pozniej przestaje jakby dmuchac z kratek nawiewu.

czy to moze byc ten jakis tam tranzystorek rezystorek?

jesli tak to jaki dokladnie kupic zamiennik bo wczesniej przwiajaj sie chyba z 2-3 przyklady i nie wiem ktory zamowic w razie czego

z gory dziekuje i zpodrawiam

darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Mam podobny problem ale.z klima w manual.nawiew dziala mi.tylko na 1 i 4. Klima sie nie wlacza. Nawet kontrolka sie nie zapala. Czy to moze byc wina tez padnietego modulu???

Sorki za brak polskich znakow, ale fatalnie ppisze sie nie widzac co sie pisze na smartphonie (tak mi wszystko dziwnie laduje na nim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie odkąd go mam, czyli od grudnia, klima nie chodziła a ja tego nie sprawdzałem bo była zima i nie była mi potrzebna :-D czyli brak czynnika będzie powodował iż nawet kontrolka się nie zapali??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jak piszesz nawiew działa na 1 i 4 to masz uwalony moduł nawiewu, odpowiedzialny za obroty dmuchawy.

Do puki tego nie naprawisz nie będzie działać klimatyzacja, nie włączy się.

szukaj.gifmoduł nawiewu lub opornica dmuchawy, tam masz wszystko opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Tylko jak te mrozy trochę się zmniejszą bo łapki nam zamarzną. No i (całuj po rękach - żart :) ) mam taki tranzystor bo profilaktycznie kupiłem zaraz dwa. Tylko nie wiem gdzie wrzuciłem pastę termoprzewodzącą.

Hejka.

Teraz już całkiem padł nawiew.Wogóle nie kręci.

Już mroziki zelżały.Może moglibyśmy sie jakoś zgadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był u mnie dzisiaj kolega darkside80 - wymieniliśmy tranzystor (nie rezystor!) - i nawiew mu powrócił Hip Hip Hurra!!!

Miejmynadzieje, że długo znów pochodzi. Przy okazji czego wcześniej nie byłem pewny - uwalenie tranzystora nie musi się objawiać tylko DOBRY <-> ZEPSUTY.

Na przykładzie objawów Darkside80 - może raz działać, raz nie, za każdym razem na innych obrotach.

Chyba, że u niego przyczyna uwalenia tranzystora była gdzies indziej i jutro znów mu padnie.... oby nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli tak jak piszesz nawiew działa na 1 i 4 to masz uwalony moduł nawiewu, odpowiedzialny za obroty dmuchawy.

Do puki tego nie naprawisz nie będzie działać klimatyzacja, nie włączy się.

szukaj.gifmoduł nawiewu lub opornica dmuchawy, tam masz wszystko opisane.

 

Pozwolę sobie mieć odmienne zdanie - z własnego doświadczenia:

1. LANOS - klima manualna, czyli zmniejszanie obrotów rezystorami. Spalenie się rezystora - nie powodowało braku włączania się klimatyzacji (słyszalne zaprzęglenie spręzarki). To jest najprostszy układ, który tylko bada czy pokrętło mocy nadmuchu jest w pozycji innej niż zero.

2. Scenic II - klima automatyczna. Padnięcie w module tranzystora. Też działała.

A wynika to z tego, iż nie jest stosowany żaden czujnik kręcenia się wentylatora. Jest podawany sygnał: WŁĄCZONY wentylator, to właczony i tyle. Na moduł idzie napięcie 12V, a że na wentylator już nie wychodzi, to nie ma takiego czujnika. Ile by tej elektroniki musiało być w naszych samochodach, jaby na każdym urządzeniu był czujnik czy ono działa. I to na takich błachych jak wentylator kabiny.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!