Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II - nie działa nawiew (wentylator,dmuchawa)


Rekomendowane odpowiedzi

Tam są dwa tzw. tranzystory mocy, które sterują pracą dmuchawy.

Naprawa polega na wyjęciu modułu, wlutowaniu uszkodzonych tranzystorów i wlutowaniu nowych. Jakie to mają być tranzystory szukaj na elektrodzie lub na forum. Jest to podane.

http://megane.com.pl/megane-i-phi-nawiew-z...r&start=120

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Tak. Bo przecież nie musi się znać na wszystkim. Na pewno jest w stanie wskazać, że awarii uległ moduł (np. mierząc napiecie go zasilające) - ale nie musi wiedzieć, że wali się w nim tranzystor za kilkanaście pln. Wydrukuj mu dyskusję z tego forum - i nie będzie też tracił czasu na szukanie przyczyny. Dla mnie wymiana takiego tranzystora z wymontowaniem schowka itd. to 1 - 1:15h roboty.

A może jakiś forumowicz z Twojej okolicy mógłby Ci pomóc za przysłowiowego 6-paka? Mieszkałbyś bliżej mnie - to mógłbyś podjechać.

 

Optima .tez mam ten sam problem.Widze ze mam blisko do ciebie.Moze sie dogadamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Tylko jak te mrozy trochę się zmniejszą bo łapki nam zamarzną. No i (całuj po rękach - żart :-) ) mam taki tranzystor bo profilaktycznie kupiłem zaraz dwa. Tylko nie wiem gdzie wrzuciłem pastę termoprzewodzącą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty masz climatronika.?

to byłby do wymiany tylko tranzystor?a nie cały moduł?Pytam bo chce sie upewnić czy mamy tego samego problemika.

Wczoraj nawiew działał,dzis wsiadam i znów nie działa.juz mnie szlak trafia.

 

ps.moze po rękach całować nie bede ale dogadamy sie.:-)))hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam klimatyzację automatyczną. Gdy nie działa nadmuch - do wymiany jest tranzystor w module (pomijając przepalony bezpiecznik). Sam u siebie wymieniałem. Ale nie wiem czy uszkodzony tranzystor może powodować takie coś, że raz działa a raz nie. Czytając na ten temat - ktoś pisał tez o wypalających się gniazdach w tym elektronicznym module (za bardzo obciążone).

Piszesz: znów nie działa (czy to oznacza właśnie tak jak rozumię, że raz działa a raz nie?) - więc nie wiem czy objawem może być padnięty tranzystor. Czy może byc taki efekt, że raz działa raz nie. Można go profilaktycznie wymienić.

A czy jak nie działa Ci nadmuch to tylko w trybie AUTO? Ręcznie mogłeś go włączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie nie wiem czy to bedzie tylko traznystor do wymiany.Np dzis nie działa wogóle nadmuch.

Ale wcześniej miałem cos takiego ze nie zaleznie jaką predkość nastawiłem on dmuchał tak sobie.czyli np raz na 2 predkości a raz na maxa potem znów wogóle.Zmiejszanie i zwiększanie prędkości nadmuchu nic nie daje.

To dziwne bo jakis czas jeżdziłem i działał ok to dmuchał ale mimo zwiekszania predkości nadmuchu np z 1 na 4 łopadke i odwrotnie nadmuch dalej dmuchał tak samo.

To chyba nie powinno tak być.Wiec sam juz nie wiem co to takiego do wymiany bedzie.chyba wszystko sie okaże jak sie do tego ustojsta dostaniemy.I wtedy sie okaze czy to tranzystor ,czy styki czy cazły moduł.

Bede jeszcze próbował jak bede jeżdził co sie bedzie działo.Bo teraz moze te mrozy tak działają że sie nie chce włączyć.

 

I teraz jesli to bedzie tranzystor to bedzie tak jak mówisz ok 20 zł.

A jesli nie to mamy cos takiego

http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchaw...1370120618.html

i wtedy to całe sie wymienia i z głowy?Potwierdz czy miałes takie samo.

 

[ Dodano: 2010-12-18, 07:39 ]

Przez 2 dni wogóle nie działał nadmuch.Więc dzis znów walczyłem rano.Sprawdziłem bezpieczniki i nagle za któryms razem po odpaleniu zadziałał ale tylko na 2 biegu.Po kolejnym odpaleniu tez zadziałał ale juz tylko na 1 biegu(chyba bo słabo dmucha).I narazie tak dmucha.

Więc co bedzie ?opornik dmuchawy do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

No cóż też w końcu mam szczęście mieć problemy z nawiewem i ogólnie pojętą klimatyzacją -mam klimatronic- tzn. objawy jak wyżej wymienione raz działa raz nie czasem dłużej powiedzmy 40 minut czasem wyłącza się po 3 minutach!!!

poczytałem wątki na forum i podejrzewam już co się mogło popsuć ale pytanie : czy po podłączeniu do kompa z programem serwisowym pokaże co tak naprawdę jest do wymiany/naprawy czy też trzeba na podstawie postów wymienić to i owo?????

Ps. tak z ciekawości czy u Was też tak jest że pomimo świecenia pulpitu z klimy tj. sygnalizacji świetlnej że klima jest włączona, i pokazaniu na jakich obrotach działa wentylator, pomimo przełączania w różne pozycje nawiewu nic nie działa totalne zero wiaterku???

pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez tak jest.przesuwam zwiekszam i zmniejszam nawiew a efektu zadnego .Albo nie działa wogóel albo chodzi wentylator ale tylko np na 2 biegu i pomimo regulacji nawiewu nic sie nie dzieje.i jest tak i na klimie bez niej.

Cudak -obstawiam ze mamy ten sam problem.

Jak bys cos wiedział czy ci cos pokazało na tym kompie to daj znać.I gdyby udało ci sie naprawić-również.

Ja myśle ze to opornik dmuchawy bedzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

mam nadzieje że w poniedziałek będę już coś wiedział, tylko kwestia czy znajomy mechanik będzie miał czas żeby to sprawdzić. postaram się wszystkiego dowiedzieć, bo jazda z otwartymi szybami przy -10 stopniach to żadna frajda :-))

pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle ze to opornik dmuchawy bedzie do wymiany.

 

Muszę się wtrącić - darkside80 - pisałem Ci też na priva o tym (może nie wprost). W tym module nia ma żadnego rezystora (opornika) - który występuje tylko przy manulanej klimatyzacji i tam faktycznie się może przepalać.

Ja Ci proponuję profilkatyczną wymianę tego tranzystora. Jak to nie będzie jednak tranzystor - to nic. Będziesz dalej w punkcie wyjścia, ale przynajmniej z jedną przyczyną wyeliminowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello!!!

U mnie sytuacja wyglada tak że oddałem autko do mechanika - wiem wiem pewnie idę na łatwiznę :-) , ale nic z tych rzeczy przy okazji wymienię sobie rozrząd bo już pora a i płyny i filtry za razem bo 20kkm przeleciało w 9 miesiecy :-)

dzię odbieram autko więc od razu podam wszelkie szczegóły.

Ps. podobno podłączając do kompa nic nie pokaże program serwisowy w tym przypadku- tak mnie poinformowano!!

pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ps. podobno podłączając do kompa nic nie pokaże program serwisowy w tym przypadku- tak mnie poinformowano!!

 

Tak sobie też myślałem. Bo jakby komp scenica coś wykrył to prawdopodobnie zaświeciłby się SERVICE. Po drugie kompowi wydaje się, że wszystko działa normalnie, bo na wyświetlaczu są wskazywane kolejne ramiona smigiełek (kolejne prędkości wentylatora) i włącza klimę, mimo, że nie działa nawiew. Cóż - nie wszystko da się wykryć za pomocą złącza diagnostycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello!!!

Problem rozwiązany i tak jak było już wspomniane wcześniej - opornica nawiewu - rezystor nawiewu -jak zwał tak zwał ale było popsute a do tego jeszcze troszkę popalone styki itp. na szczęście wszystko już działa :-)))) aż miło wsiąść i odpalić szczeniaka :P))

pozdrawiam i Wesołych Świąt dla Renault-maniaków :-))) !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowym uczestnikiem forum. Wentylator dmuchawy w moim scenicu pracował na maxa. Dzięki Waszym radom udało się zdemontować schowek(nie było to łatwe), wyjąłem również moduł dmuchawy, wylutowałem tranzystor i nie mam pojecia czy mozna zastosowac zamiennik. Jezeli tak to proszę o podanie parametrów. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ponieważ mój ostatni post dotyczący tego samego tematu został usunięty, muszę zacząć od nowa....

 

Sprawa Rezystora nadmuchu. Otóż padł tranzystor o nr.75344G zakupiłem zamiennik o nr.IRFP064N, wszystko znowu zaczęło działać niestety tylko jeden dzień i coś padło, piszę coś bo nie wiem teraz czy to na 100% ten tranzystor-zamiennik, bo poprzednio nie miałem wogule nadmuchu a teraz mam ale na maksymalną siłę nawiewu i bez możliwości regulacji siły nadmuchu. Przy włączonym zapłonie wieje cały czas. Może ktoś wie czy zamiennik którego zastosowałem był niezbyt dobry, czy może silnik nawiewu stawia jakiś opór i dlatego pali tranzystory, a może wiecie jak dostać się do silnika nawiewu w Scenicu II, czy koniecznie jest zdejmowanie całej deski(kokpitu)..

Bardzo proszę o pomoc, bo muszę niedługo jechać z córką daleko do szpitala i muszę mieć sprawne auto. Kupił bym nowy Rezystor bo koszt to ok.200zł, ale boje się że może coś innego powoduje to zwarcie i że mogę spalić też nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!