Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś miesiąca przy bardzo wolnej jeździe (5-10km/h) słyszę jakieś postukiwanie wyraźnie z przedniej części samochodu. Zawsze na zimno, choć czasami po normalnym rozgrzaniu... I tylko na małych dziurkach lub fałdach. Przy wyższej prędkości tego po prostu nie słychać, może jest zagłuszane przez toczenie lub wiatr. I teraz nie wiem :-( Wcześniej jeździłem laguną 3 i tam po 2 tys. km musiałem na gwarancji wymienić amorki, które stukały podobnie ale głośniej. Zastanawiam się czy to z zawieszenia, czy może jakaś osłona... A może (mam nadzieje) jestem przewrażliwiony i ten typ tak ma. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Aa i jeszcze dodam że serwis nie widzi problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Chciałem powrócić do pierwszego postu. Zauważyłem podobne ciche "stukania " podczas wolnej jazdy na większych nierównościach. Po osiągnięciu większej szybkości ( ok. 50 km/h ) albo stukanie zanika albo nie słychać. Przy wjechaniu w większą dziurę nic nie słychać. Czy ktoś miał podobny problem ? Z ASO chcę poczekać bo nie na każdej "nierówności " można to zaobserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już była cisza przez większość zimy a teraz znów. Wystarczy że temp skoczy do 4-5 st. W serwisie byłem 2 tygodnie temu i nic nie znaleźli, znów. Wszystko się sztywno trzyma. Już tak myślę że może to amortyzator, który nie osiągnął temperatury roboczej? Kurde przecież nawet stare złomy nie wydają dźwięków przy takich prędkościach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

 

Widzę że temat jest trochę stary ale chyba nadal aktualny. Ostatnio też miałem dziwne stuki jakby z przedniego prawego koła.

Umówiłem się w ASO na sprawdzenie autka. Po krótkiej przejażdżce z mechanikiem (oczywiście w czasie próbnej jazdy jak na złość prawie nie chciało nic stukać)koleś stwierdził że może się coś dziać ze stabilizatorem. Samochód zabrali na warsztat i po 10-15 minutach samochód wrócił na parkin salonu.

Okazało się że przyczyną całego zamieszania jest łącznik drążka stabilizatora. Dokładniej mówiąc był luz na śrubie łączącej drążek z łącznikiem.

 

Trochę to dziwne że w samochodzie, który ma przejechane 14 tys. km taka pierdoła, no ale nawet najlepszym może się zdarzyć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, temat wiecznie żywy. U mnie przy 38tys km (choć nie od teraz) pojawia się również ni to metaliczny, ni to dźwięk ocieranych plastików. Coś w stylu drgania, ale za to z prawego przodu. Całe lato był spokój, po pojawieniu się - temperatur stało się tak od razu. Dzieje się tak przy przyspieszaniu na niższych biegach, myślałem o nadkolu lub amorku, ale może to i łącznik skoro mówicie, że to się zdarza.

 

Dodano: 01 gru 2014 - 18:28

wiem, plastik kratki podszybia w dolnej części leży bezpośrednio na elemencie metalowym, po podłożeniu gumy jest cacy - tam powstawały drgania:D - ku mojemu szczęściu, mogło być gorzej

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam. Chciałbym odświeżyć temat ponieważ też mam problem ze sztukami z prawej strony. Nowe sworznie, nowe łączniki drążka stabilizatora. Stuki słychać z prawej strony. Mogę ręką obracać drążek kierowniczy cm. W prawo i cm. w lewo z stukami, zastanawiam się czy to przyczyną stoków na nierównościach i nie zawsze przeważnie jak są płytkie i gęste nierówności. Stuki słychać wewnątrz i nie przenoszą się. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem też stuki w przednim zawieszeniu. NorAuto stwierdziło łączniki stabilizatora - wymieniłem i jest OK. Wymiana jakieś 25 min 1 strona. Jak chcecie bezproblemowo wyciągnąć stare to drugim lewarkiem/podnośnikiem unoście delikatnie wahacz, aż zluzuje się łącznik (jakieś 7cm).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!