Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem koła na letnie z czujnikami ciśnienia, pojechałem do serwisu aktywować funkkcję w samochodzie, ale cały czas mam informację, żeby sprawdzić czujniki. Koła nie są od tego samochodu i przeczytałem gdzieś, że trzeba spisać ID z czujników w kołach i wprowadzić ID do komputera, ale to było odnośnie laguny ll. Czy w nowym Scenicu jest tak samo? Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak to jest z tymi czujnikami? Wymieniałem opony nie dawno. Dzisiaj schodzę do auta patrzę, że mam mało powietrza w jednym kole. Wsiadam do auta, ale komputer pokładowy siedział cicho. Dla pewności podjechałem na kompresor. Okazało się, że w kole miałem 0,7 bara... Pytanie do innych posiadaczy meganek III. Czy Wam te czujniki działają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Tak to już jest...

Zapraszam na stronę

www.renault.fr tutaj widać z czego zrezygnowano w polskich wersjach by było taniej. Nie wspomnę o wersjach silnikowych...

katalog polski po prawej stronie

Katalog francuski

plus parę innych detali ....

1f962340.jpg

33d2e741.jpg

806394f5.jpg

3597c6ab.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Muszę kupić i wymienić uszkodzony czujnik ciśnienia w kole. Czy jest konieczność programowania, przypisania nowego czujnika. Niektórzy pisali że czujniki same

się przypisują do ecu. Jak jest dokładnie? scenic z 2009r hand free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupisz używany, który był zamontowany w scenicu III to po zamontowaniu powinien sam się aktywować po przejechaniu około 1 km. Natomiast nowy, z tego co wiem (a uszkodził mi kiedyś wulkanizator i dzwoniłem do serwisu) wymaga zaprogramowania. Za nowy w serwisie krzyknęli mi 350 zł z programowaniem, a za używkę zapłaciłem 100 + 20 zł za zdjęcie i założenie na nowo opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Miałem na myśli nowe czujniki S180052064Z VDO za 130zł. z używkami gdy stan baterii decyduje to jestem ostrożny. u mnie pewnie bateria się wykończyła.

Moje oryginalne czujniki są niedokładne, zawyżają pomiar około 0,2 do 0,4 bara.

 

Komputer sygnalizuje mi (od pewnego czasu gdy jest zimno) niskie ciśnienie w oponach.

Wskazania z czujników 2,3 bar. Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego progu alarmu.

 

Dodano: 18 sty 2017 - 12:46

Czy ktoś jest w stanie na to odpowiedzieć ?

Edytowane przez lufa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło pompowane powietrzem w temperaturze +20, w temperaturze 0 będzie miało ok 0,2 Bara niższe ciśnienie, a przy -20 niższe o kolejne 0,2 Bara.

Są dwa rozwiązania:

1. Przy spadkach temperatury dopompować koła o 0,2 Bara co powinno wystarczyć, ale trzeba pamiętać o upuszczeniu przy wzroście temperatury.

2. Pompowanie kół azotem, który jest mniej wrażliwy na zmiany temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że spadki na zimnym są to oczywiste. problem w tym że komp wyświetla wartość 2,2 bara i sygnalizuje że to za nisko. Co jest błędnym alarmem. Czy istnieje sposób ustawienia tej wartości? ( w M4 robi się to przy użyciu manetki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba je skasować/przywrócić ustawienia czy jakoś tak na kompie.

Miałem "fabrycznie" 2.8 z przodu, jak zmniejszyłem do 2.2/2.3 to był alarm, teraz już mam spokój od 1,5 roku, byłem w ASO z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progi wskazań czujników/alarmów ustawia się w Clipie lub DDT - dokładnie tak samo jest w Lagunie II.

Jeśli z zegarów znika jakieś koło i zaczyna się pojawiać komunikat "sprawdź czujniki" (w języku jaki jest ustawiony w ECU) - to jest zazwyczaj objaw "końca baterii". Chociaż w mojej LIIPhII miałem tak że potrafił się taki komunikat pojawić (missing sensor cośtam i pokazywało jakie powinno być ciśnienie)- wystarczyło wtedy dowalić w koło 3bary, spuścić prawie do 0, napompować do prawidłowego ciśnienia i w 95% pomagało od ręki, czasami po kilku godzinach.

 

Czujniki nowe (jak i używane z innego auta) - dopisuje się do ECU auta - od nowa Clip albo DDT.

Jeszcze nie spotkałem się z czujnikami które dopisane kiedyś do MIII/SIII/LII - wsadzone do innego auta same by się dopisały - takie rzeczy tylko w Erze.

 

Muszą być dopisane do ECU - wielokrotnie przerabiane na forum Laguny. - widzę że i tu jest to standardowe pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!